וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה ל-19 מניין הקורבנות בשל כריות האוויר הפגומות של 'טקאטה'

30.7.2017 / 8:16

הקורבן האחרון הוא נהג רכב מסוג הונדה אקורד ישנה שנפצע קשה מפיצוץ כרית האוויר במכוניתו ונפטר לאחר מכן. קריאת התיקון נמשכת ברחבי העולם, שעה שהספקית טקאטה בעיצומם של הסדרים במסגרת פשיטת רגל

הונדה אקורד משנות ה-90. יצרן, אתר יצרן
הונדה אקורד/אתר יצרן, יצרן

יצרני הרכב מסביב לעולם כבר זימנו עשרות מיליוני כלי רכב עם כריות האוויר הפגומות של טקאטה למרכזי השירות, אבל בעוד קריאת התיקון נמשכת - כך גם עולה מניין האנשים שנהרגו בשל הרכיב שאחראי לניפוח כרית האוויר. על פי סוכנות הידיעות 'רויטרס', מספר ההרוגים עלה ל-19 בני אדם בשבוע האחרון בעקבות תאונה של נהג במכונית מסוג הונדה אקורד משנת 2002.

כמו במקרים קודמים, חוקרי התאונות של הונדה סבורים (די בוודאות) כי אותו רכיב פגום הוא זה שגרם למותו של הנהג בפולרידה, אחרי שרסיסי מתכת חדרו לגופו. הנהג, כבן 34 התנגש במכונית מסוג פונטיאק טראנס אם משנת 1999 ליד סט.פטרסבורג.

בהונדה אומרים שמערכת ההפצה שלחה לנהג המנוח לפחות 10 זימונים להגיע למרכזי השירות כדי לתקן את הרכיב בכרית האוויר, אולם זה לא הופיע. פלורידה נמנית על המדינות בהן אירעו הכי הרבה תאונות קטלניות בהן מעורבות כריות האוויר של חברת 'טקאטה', בין היתר בשל הלחות הגבוהה השוררת באזור שגורמת לדברי מומחים לכשל בכרית האוויר במכוניות ישנות.

הפרשה העולמית הובילה לפשיטת רגל של חברת 'טאקטה' היפנית עליה הכריזה לפני כחודש. רוב אחזקותיה נמכרו לחברה מתחרה בשם 'קי סייפטי סיסטמס' ביותר מ-1.5 מיליארד דולר. בישראל, החלו היבואנים לפני מספר חודשים לקרוא לעשרות אלפי נהגים בארץ להגיע לתיקון הרכיב בכרית האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully