וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו מציגה: פסטיבל רוכבים ענק - ימים מאושרים בגרמיש

משה פרחי

16.9.2017 / 8:31

גם השנה, למעלה מ-40,000 אופנוענים ואופנועניות מכל העולם וגם מישראל פקדו את האירוע השנתי של ב.מ.וו בגרמיש, גרמניה. אירוע שהוא בעצם פסטיבל ענק שמהווה תחנת חובה לכל חובב אופנועים בכלל וב.מ.וו בפרט

פסטיבל אופנועי ב.מ.וו השנתי בגראמיש. יצרן, ניר בן טובים
שיירות אופנועים ענקיות זורמות לעיירה הקטנה במשך ימי הפסטיבל/ניר בן טובים, יצרן

חלפו רק כמה שבועות מאז ביליתי במקדש האלים – אליפות העולם לאופנועי גרנד-פרי – ואני מוצא את עצמי (שוב) יושב בתוך צינור ארוך בין שמים לארץ, בדרך לעוד אירוע אופנועים. הפעם המפגש השנתי של ב.מ.וו בגרמיש, שנערך השנה בפעם ה-17. ידיעתי שהולך להיות מגניב, אך לא צפיתי עד כמה. אחרי בילוי של שלושה ימים במירוץ ה-MOTO GP, בהם התרגשתי כמו ילד קטן שקיבל את הצעצוע הכי מגניב בעולם, חשבתי שיהיה מאוד קשה להפתיע אותי ולגרום לי להתרגש ככה שוב. אז חשבתי.

עם הכניסה למתחם של ב.מ.וו בגרמיש, התקבלתי בחיבוק ענק, חם ואוהב. גרמיש, הייתה טובה אלינו – פינקה, ופינקה ופינקה – שלושה ימים של פסטיבל אופנועים, אך לא רק. זה תפס אותי שוב; התרגשתי, התרוצצתי, הייתי בשיכרון חושים מטורף (בלי טיפת אלכוהול); בבוקר מתעורר עם אנרגיות, וכול היום רץ ממקום למקום, מאוהל לאוהל, ממתחם למתחם, מאירוע לאירוע, כמעט ולא נח; העיניים בולעות הכול - מאות אופנועים, ציוד, אביזרים, פעילויות, מופעים ומה לא. פשוט וואו. תביטו בתמונות ותקבלו קצה חוט עד כמה היה מדהים. הכול מאורגן ברמה הכי טובה שיש. נשארתי כמעט חסר מילים. גם שבוע אחרי שחזרתי לארץ, ההתלהבות לא שככה. רוצים לתת לעצמכם מתנה מגניבה? בטיול האופנועים הבא שלכם באירופה שריינו לעצמכם לפחות יומיים לאירוע השנתי של ב.מ.וו בגרמיש (האירוע הבא ב- 06.07.18), לא תתאכזבו.

פסטיבל אופנועי ב.מ.וו השנתי בגראמיש. משה פרחי, ניר בן טובים
גם לצד יכולות התיור של ה-K1600GT, ה-GS/ניר בן טובים, משה פרחי

ימים מאושרים

אם היה לי מספיק מקום, היינו יכולים למלא עיתון שלם, בכמות החוויות, התמונות והאירועים שיצא לנו לראות בשלושה ימים מטריפים, במזג אוויר מושלם. אך מדובר בכתבה שמתפרסמת באינטרנט, ואני כבר גוזל מילים יקרות.

ב.מ.וו, היא יצרנית האופנועים האירופית השניה בגודלה כיום ומהוותיקות שיש (האופנוע הראשון נולד ב- 1923). עם קו דגמים עשיר, כשבראש ניצבת משפחת ה- GS האגדית – במגוון נפחים והחל מהשנה גם בגרסת 310 סמ"ק. מזה 17 שנה, בעיר גרמיש (גרמניה) מרחק קצר-צר מאוסטריה וגם מאיטליה אליה מתקבצים מרחבי העולם וגם מישראל אלפי אוהדים של המותג הבווארי, באים לחגוג, ליהנות ממאות דוכני אופנועים, ציוד ואביזרים, מופעי אופנועים, רכיבות מבחן על דגמים חדשים, ולרכוב בכבישים המפותלים ובנופים המדהימים שהאזור מציע.

השנה האירוע היה תחת הסלוגן Make life a ride, ואם בעבר ב.מ.וו נתפסו כאופנועים שמרנים, לקהל יחסית מבוגר – הרי שבשנים האחרונות המותג מציג יותר ויותר דגמים שפונים לקהל צעיר, הרפתקני, וגם כזה שמחפש תחבורה עירונית יעילה ונקייה – ראו הקטנוע החשמלי החדש.

נחתנו בשישי בבוקר במינכן – שני עיתונאים ישראלים, ונספחת אחת – שהגיע עם מזוודה וציוד לשהייה של חודש ימים (עוד נחזור לזה). תפסנו מונית מהשדה למרכז ב.מ.וו, לאסוף את האופנועים – GS1200 ו- K1600GT. האחד אדוונצ'ר והשני אופנוע תיור מהמהירים והנוחים בעולם. מקבלים את המפתחות לאופנועים ומתברר לנו שאנחנו עצמאיים לגמרי, קרי מכאן צריכים להגיע לגרמיש ברכיבה.
אופס. שלוש מזוודות, שלושה תיקי גב... איך מעמיסים את הכל על האופנועים? מזל שהכלים היו עם ארגזים, פריקה זריזה של המזוודות, והכל נבלע בתוך הארגזים – למעט המזוודה של הגברת, שהועמסה אחר כבוד על המושב האחורי של ה-GT, המזוודה, לא הגברת. מכניסים את הכתובת של המלון למערכת הניווט שעל האופנוע, התארגנות קצרה ויוצאים לדרך.

למרות שהאופנוע עמוס מאוד – שני רוכבים ושלושה ארגזים דחוסים לעייפה, ה- GS מרגיש קליל – האופנוע מצויד בכל מה שהרוכב צריך ויותר, ממתלים נשלטים חשמלית, קרוז קונטרול, קוויק שיפט, בקרת משיכה, ועוד. אופנוע מעולה לטיול ארוך בזוג + כבודתם. מזג האוויר מושלם, ולמעשה לאורך כל הטיול למעט גשם פה ושם, היה מזג אוויר מהסרטים. עולים על הכביש המהיר ומתרחקים ממינכן. בחצי שעה הראשונה, פה ושם אופנוע, ככל שהתקרבנו לגרמיש, יותר ויותר אופנוענים ואופנועניות זרמו כנחיל נמלים ארוך שמצא שלל רב. בכניסה לגרמיש, כבר פקקים, מאות אופנועים זורמים לעיר מכל הכניסות.

אחרי שקיבלנו את המפתחות לחדרים, פרקנו ציוד, מיהרנו לטוס למתחם, בשביל להספיק בזמן לאירוע השקה. האמת לא ידענו למה לצפות. יורדים מהמלון – שיושב על ההר עם נוף כמו בגלויה – לעיר, ככל שמתקרבים למתחם הענק, עוד ועוד אופנועים זורמים, חנייה ענקית מסודרת, עם מקום לכל אופנוע, בכל עמדה מונחת חתיכת קרש בגודל של 40 ס"מ על 40 ס"מ בכדי שיהיה על מה להשעין את הג'ק. כמות האופנועים והאנשים אדירה, לא נתפסת. הכי מדהים שלמחרת הייתה במקום כמות כפולה אם לא יותר. מטורף. מי שהחליט לא לישון באחד מבתי מלון באזור, יכל להקים אוהל במתחם מיוחד לזה – והיו שם מאות אנשים שבחרו לישון באוהלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פסטיבל אופנועי ב.מ.וו השנתי בגראמיש. יצרן, ניר בן טובים
מתחם מופעי רכיבת הפעלולים עובד סביב השעון/ניר בן טובים, יצרן

אין רגע דל

מדי שנה ב.מ.וו מנצלת את האירוע להציג דגמים חדשים או חידושים. השנה מסיבת העיתונאים המרכזית הייתה במתחם "ספיישיל" – ב.מ.וו מציעה החל מהשנה ללקוחות לעצב את כל אחד מדגמי ה- R nine T לפי טעמו האישי. לכאורה לא משהו חדש – יצרני האופנועים בכלל וב.מ.וו בפרט מציעים כבר שנים מגוון רחב של תוספות. אז מה בכל זאת חדש? האפשרות שכל לקוח יכול לעצב לעצמו ולפי טעמו האישי את אופנוע חלומותיו – האופנוע יבנה במפעל לפי המפרט שיבחר הלקוח בעת ההזמנה.

כמות האפשריות אדירה – צביעות חדשות ומגניבות, כיסויי מנוע, רגליות, סוגי גלגלים שונים ועוד. בתחום התיור המהיר משפחת ה- GT עם מנוע בנפח 1,600 סמ"ק ושישה צילינדרים זוכה לדגם נוסף ה'באגגר' (BAGGER), גרסת תיור שמזכירה את דגמי התיור הגדולים שמגיעים מאמריקה, האופנוע נבדל בעיצוב שונה, מגן רוח קצר יותר, כידון שונה, מושבים מפנקים עוד יותר, ארגזים וחלק אחורי משתפל ונמוך יותר. וגם ב.מ.וו חשפה בפעם הראשונה קורקינט חשמלי שזכה לשם X2City, כלי תחבורה לעיר.

בסיום מסיבת העיתונאים יוצאים חזרה החוצה, מעולם לא ראיתי כל כך הרבה ציוד, אביזרים נלווים, מזכרות וכל דבר שקשור לאופנועים. באחד הדוכנים אני מבחין ב- GS שמותקן על הסבל האחורי שלו מנגל ענק.

המתחם מחולק לאזורים, היו לפחות שלושה מרכזיים, ובכל אחד נערכו פעילויות שונות. די קרוב לכניסה ממוקם קיר המוות; רביעיית אבירים, שכל שעה עלתה למופע נועז, הרעידו את הקירות, וגרמו לקהל לצרוח מהתלהבות. הרגשנו כמו ילדים קטנים שחזרו בזמן לימי הלונה פארק בגני התערוכה. האופנועים עליהם בוצעו הפעלולים עתיקים, עתיקים. עד כמה? אחד מהם היה אינדיאן סקאוט משנת 1928.

במתחם נוסף נערכו מופעי פעלולים, וגם מתחם למופע דריפטים של מכוניות ב.מ.וו. על מופע הפעלולים של האופנועים היו אמונים צמד רוכבים: שרה לזיטו (Sarah Lezito) שהדהימה את הקהל על גבי S1000R, ומאטיה גריפין (Mattie Griffin) שרכב על F800R – השניים הפליאו בביצועים, תוך שהם עוברים מרולינג סטופי לווילי, מבצעים ברנאוט ועוד שלל פעלולים.

נהג המירוצים של ב.מ.וו מרקו ויטמן, עלה לשעשע את הקהל בסיוע 500 הסוסים של מכונית המירוץ שלו. הסאונד מטורף וריח הצמיגים בלתי נסבל, ובכל זאת עמדנו שם יחד עם אלפים מריעים ומעודדים. מתחם אחר, ילדים רוכבים על אופנועי טריאל. עוד מתחם אוכל ענק, כשבאותו מתחם בערב הופיעו כמה להקות שהרקידו את כולם עד חצות.

במגרש מיוחד אפשרו רכיבות מבחן גם לאנשים שאין להם רישיון לאופנוע, במתחם אחר תחרות שליטה כנגד אלוף סופרמוטו ברנד היימר (Bernd Hiemer) פעמים אלוף עולם (2006 וב- 2008). מי שנרשם (מראש), יכול להצטרף לאחד מהטיולים שיצאו כל יום, לכבישים המדהימים באזור, וגם מי שהספיק להירשם יכול לקחת כמעט כל דגם של ב.מ.וו לרכיבת מבחן – כולל הקטנוע החשמלי החדש וגם רכיבת שטח על ה- GS. בקיצור, אין ספור פעילויות, אירועים שדאגו שלא יהיה לנו זמן לנוח. ככה שלושה ימים רצוף. פשוט חגיגה.
ביום האחרון, הצטרפנו לקבוצת ישראלים, עשינו סיבוב של מעל 200 ק"מ, בכבישים מטריפים, עד לחזרה למינכן.

בסוכנות ב.מ.וו היה קשה להחזיר את המפתחות, הינו מוכנים לעוד כמה ימים מגניבים כאלו.

פסטיבל אופנועי ב.מ.וו השנתי בגראמיש. יצרן, ניר בן טובים
הקייטנה הכי מגניבה אי פעם/ניר בן טובים, יצרן
פסטיבל אופנועי ב.מ.וו השנתי בגראמיש. יצרן, ניר בן טובים
מופע הרכיבה על "קיר המוות" היה אחת האטרקציות המרהיבות/ניר בן טובים, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully