וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו-ניסאן עקפה את טויוטה ופולקסווגן - הפכה ליצרן הרכב הגדול בעולם

1.8.2017 / 11:00

רנו-ניסאן התברגו בצמרת תעשיית הרכב העולמית אחרי רכישת מיצובישי בשנה הקודמת. מובילה גם במכירת כלי רכב חשמליים באירופה

ניסאן. AP, Paul Sancya;, AP
ניסאן/AP, AP, Paul Sancya;

חודשים ספורים לפני סוף שנת 2017, הצליחו רנו-ניסאן לטפס לצמרת דירוג היצרנים העולמית, על חשבונן של חברת פולקסווגן וחברת טויוטה, כך דווח לאחרונה בצרפת. רנו-ניסאן, נכון להיום היא יצרן הרכב הגדול ביותר בעולם, עם היקף מכירות שנתי של 5,268,079, בהשוואה ל-5,155,591 בפולקסווגן ו-5,129,000 בטויוטה, כולל משאיות. ג'נרל מוטורס במקום הרביעי, עם 4.7 מיליון מסירות.

הזינוק של רנו-ניסאן למקום הראשון התאפשר בזכות מהלך שהוביל מנכ"ל המותגים קרלוס גוהן - רכישת 34% שליטה בחברת מיצובישי באוקטובר 2016 על רקע פרשת תרמית צריכת הדלק. מאגר המכירות של מיצובישי הוסיף לרנו-ניסאן עוד חצי מיליון מכוניות - ולא רק מונעות בנזין או דיזל כי אם גם חשמליות; ביחד, ניסאן ליף, רנו זואי ומיצובישי אאוטלנדר ההיברידי הגיעו ליותר מ-480 אלף נהגים, עד כה.

בגרמניה מציינים כי יש לקחת את התואר היוקרתי בערבון מוגבל, מאחר ורנו-ניסאן-מיצובישי זו "ליגה של שתי חברות", בעוד טויוטה ופולקסווגן מוגדרות כחברה אחת עצמאית עם דירקטוריון אחד. ועדיין, בנקודת הזמן הנוכחית, זהו הישג חסר תקדים לחברה, ובעיקר לאיש שעומד בראשה.

על רקע פרסומים אלו, הודיעה היום (1 באוגוסט) חברת פיג'ו-סיטרואן על השלמת רכישת אופל/ווקסהול מידי ג'נרל מוטורס. עם סיום ההסדרים שנותרו, קונצרן PSA עתיד להתמקם בקרוב, לפחות לפי שיעור מכירותיו באירופה במקום ה-2, אחרי רנו-ניסאן.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully