וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגזוזים ממסטלים: מכונית הספורט שעשויה מקנאביס

5.8.2017 / 9:04

ברוס דייטזון, לשעבר קודקוד בחברה הגלובאלית HP, סיים את הפרויקט השאפתני והצליח לבנות רכב שכל גופו עשוי 100% קנאביס. ולא, הוא לא היה אחרי ג'וינט, בעת שתכנן והוציא לפועל את התוכנית

מכונית מקנאביס, RENEW SPORTS CARS. RENEW SPORTS CARS, אתר יצרן
מכונית הקנאביס של ברוס דייטזון/אתר יצרן, RENEW SPORTS CARS

הרכב של ברוס דייטזון נבנה בהשראת אחד מדגמי פורד מ-1941, שהתבסס על מרקם קנאביס. אולם להבדיל ממנו, הוא פותח באמצעות שימוש בקנאביס תעשייתי מסוג 'המפ' ומתהדר בהיותו כלי הרכב הירוק ביותר בעולם. הסיבה לכך, מלבד התרכובות, היא כי הדלק באמצעותו הוא מונע עובד משאריות של פסולת חקלאית, אלכוהול ושבבי עץ. למעשה, אין זו הפעם הראשונה בה יזמים מתחום הרכב מנסים להשתמש בקנביס התעשייתי, אולם בניגוד לכל המיזמים האחרים הצליח דייטזון ליצור אבטיפוס של רכב, בו מותקן מנוע וניתן ממש לנהוג בו.

השמועה על הרכב הייחודי, הגיעה גם לאוזניו של ג'י לנו, גרופי הרכבים ומגיש התוכנית ' המוסך של ג'י לנו'. ובפרק האחרון בסדרה, נבחנה המכונית. גם המגיש, ממש כמונו, תהה לגבי חוסנו של החומר ממנה היא מורכבת וכמבחן לכך, דייטזון ולנו דופקים בחוזקה על מכסה המנוע, אולם שום קימוט או פגיעה לא ניכרת. מעטה הרכב נשאר שלם וללא כל פגיעה, בזכות שכבת שרף קנאביס עמידה במיוחד.

מאיפה זה מגיע?

הרגולציה גורמת להפסדים של כל היתרונות לענף החקלאות המקומי

ומהו אותו קנאביס תעשייתי? המפ הוא אחד מהיבולים המתורבתים העתיקים ביותר שידועים לאדם. נעשה בו שימוש לייצור נייר, בדים וחבלים במשך אלפי שנים. למעשה, שימוש בהמפ למטרות טקסטיל תועד עוד משנת 8000 לפני הספירה.המפ, שנקרא גם 'קנבוס' או 'קנאביס תעשייתי', מתייחס לסוג קנאביס שאינו פסיכואקטיבי (פחות מ-3% של THC), והוא שייך למשפחה של קנאביס סאטיבה. קנאביס והמפ, שניהם מגיעים מאותו צמח הקנאביס, אך נבדלים זה מזה גם בגנטיקה, בשימושים, בהרכב הכימי ובשיטות ההתרבות.

לדברי פלג פסטיג ויאיר רביב מנכ"לים משותפים של עמותת קאנה – העמותה הישראלית לקנאביס אחראי, "המפ יכול לצמח כמקור מתחדש ובכמויות גדולות של חומר גלם שיכול להשתלב בענפים השונים של התעשייה ובמעל ל-40 אלף מוצרים. זרעיו ופרחיו של צמח ההמפ משמשים כבר היום בתעשיית הבריאות, המזון, הקוסמטיקה, ועוד.סיבי ההמפ משמשים לייצור בגדים ונעלי המפ, נייר, פלסטיק, דלקים וחומרי בערה, חבלים, חומרים לתעשיה, ועוד.

לדברי פסטיג ורביב, מעל ל-600 מיליון דולרים, על פי ההערכות, מגלגלת תעשיית ההמפ בארצות הברית אלא שגם שם, הרגולציה מכשילה את תהליכי הגידול וחלק גדול מחומר הגלם הוא מיובא. אבל מעבר לעלויות הנוספות שבשינוע, הרגולציה גורמת להפסדים של כל היתרונות לענף החקלאות המקומי. פקודות הסמים של ארצות הברית, כמו גם של ישראל, הכניסו את הקנאביס לרשימת הסמים המסוכנים, ואיתו גם את ההמפ מתוקף הקשרו, וגם הוא נאסר לגידול בעקבות כך. כתוצאה מזה ההמפ נדחק מהתודעה הציבורית כחומר גלם תעשייתי, אף על פי שלמרות האיסורים לגידול הוא ניתן לייבוא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מכונית מקנאביס, RENEW SPORTS CARS. RENEW SPORTS CARS, אתר יצרן
אפשר לרכוש את המכונית, CANNA במספר הספקים: החל ב-80 כ"ס בדגם חשמלי ועד 525 כ"ס/אתר יצרן, RENEW SPORTS CARS

בצינורות לא מקובלים

היות והחומר מוגדר כלא חוקי גם בארה"ב, נאלץ הייזם להבריח אותו לארה"ב מסין, כאשר את בנייתו עשה בחשאי, בחצר ביתו. ברוס מספר כי אומנם נכון להיום חלקי המרכב והמנוע אינם עשויים מקנאביס המפ, אולם ככל שיצליח לאתר משקיעים פוטנציאלים בכוונתו להחליף עוד חלקים רבים ברכב ולשים במקומם כאלו שעשוים ממנו. לדבריו, חלק מהחלקים כבר עברו מבחני כשירות ותאימות. לפי התחזית שהציג ברוס, במידה ותהיה התעניינות מצד המשקיעים, דגמים ראשונים של הרכב יהיו זמינים בשוק כבר בתחילת 2017, כשהמחיר המוערך לדגם הבסיסי יעמוד על כ-42 אלף דולר.

ג'יי לנו התלהב

ייצורה של מכונית ממוצעת צורכת בממוצע כעשרה טון של מזהמים שמשתחררים אל האטמוספרה שלנו, זה עוד לפני שהיא הגיעה אל הכביש, שם היא תשחרר כ-6 טון מזהמים נוספים מדי שנה ושנה. צמצום מזהמים אלה הוא אחד היעדים המשמעותיים בייצורם של רכבים אקולוגיים, מה שבהחלט יכול להתאפשר במהירות וקלות יתרה תוך העדפה להמפ במקום פלדה בייצור הרכב. עוד יאפשר ההמפ הארוג להכפיל את חוזקו של הרכב פי עשרה.

"אולי נפגע איתו בכמה כלי רכב כדי לראות מה קורה, אז נוכל לראות כמה חזקה היא באמת" צחק לנו כשזינק אל תוך הרכב בהתלהבות המוכרת שלו, לקראת הנסיעה. כמובן שכל מה שנוגע לרכב, זורם חלק.

אף על פי שזוהי מכונית פרקטית יותר, ידידותית יותר לסביבה ובגדול מלאה ביתרונות, ה -Renew שעשויה מהמפ סובלת מחיסרון, שטמון בכך שהיא לא תמיד זוכה לכבוד שמגיע לה. "זה סוג של חרב פיפיות. הקישור לקנאביס טומן בחובו עניין, אבל אנשים לא לוקחים אותך ברצינות" אומר לנו, אבל דייטזן (יזם וממציא הרכב Bruce Michael Dietzen) עונה בתמורה: "אתה יכול לעשן את כל ההמפ שבעולם, אבל הוא לא יתן לך שום סוטול."

ואפרופו סוטול, מוסיף לנו ואומר ש"ברוס לא היה מסטול כשהוא השקיע 200,000$ כדי לבנות את האבטיפוס הזה… אף אחד לא אמר שלהשקיע בעתיד הולך להיות עניין זול. אך לאור העובדה שדגם סטנדרטי עולה לפעמים גם 40,000$ (ואצלנו אפילו יותר), אולי זה בכל זאת לא יותר מדי יקר להשקיע בתחבורה עתידית ובכדור הארץ. "והמפ יכול לעשות הרבה דברים, אבל הוא לא יכול למסטל אתכם בגלל שכמות ה-THC היא כמעט אפסית לחלוטין והעישון ממנו יכול לגרום לכם לכאבי ראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully