וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי ת"א זועמים: רכבי האוטותל גוזלים לנו את החניה

עדי רם

3.8.2017 / 13:03

תושבי תל-אביב מוחים על השתלטות רכבי אוטותל על מקומות החניה המוגבלים גם כך. בעיריית תל-אביב לא מתרגשים מהביקורת

מיזם אוטותל. כפיר סיוון,
מיזם אוטותל/כפיר סיוון

לפני כחודש השיקה עיריית תל-אביב את מיזם אוטותל לשלב ההרצה. תושבי תל-אביב שמחזיקים מכוניות הם הראשונים שהרגישו אותו על בשרם, משום שלטובת המיזם סומנו כמעט בכל רחוב בעיר מקומות חניה יעודיים לרכבי אוטותל, על חשבון מקומות חניה שהיו מסומנים ברחובות בכחול לבן לטובת הכלל.

זה עוד היה נסבל מבחינת התושבים, אבל כאשר גילו שהמקומות המיועדים נשארו ריקים ובמקום זה רכבי האוטותל תפסו גם את החניות שנותרו בכחול לבן, היה ברור שנשברו הכלים. אורית פניני מתל-אביב פנתה השבוע לעירייה בדף הפייסבוק שלהם עם צילום של רכב אוטותל חונה בחניה בכחול לבן ברחוב פרישמן, במקום באזור היעודי המסומן על המדרכות לאוטותל. בפוסט כתבה:

פוסט פייסבוק נגד אוטותל. פייסבוק, אורית פניני, ניר בן טובים
פוסט פייסבוק נגד אוטותל/ניר בן טובים, פייסבוק, אורית פניני

לא רק שלקחתם לאזור שלי בערך 6-7 מקומות חניה בשביל אופנועים שממשיכים לחנות על המדרכה ובשביל אוטותל, עכשיו גם גיליתי שבזמן שאני מחפשת חניה מתחת לבית שלי במשך חצי שעה, אוטותל חנה בכחול לבן על חשבוני בזמן שכמה מטרים ממקום החניה היה לו מקום פנוי. אני דורשת לבטל את האפשרות של המכוניות האלה לחנות בכחול לבן, או שתבטלו להם את החניות! עד מתי תמשיכו להתעלל בתושבים? יש גבול לכל תעלול!"

אורית מספרת לגלובס: "חשוב לי להדגיש שאני לא מתנגדת למיזם בכלל. הבעיה היא צורת הביצוע. לדעתי צריך לבטל להם את האפשרות לחנות בכחול לבן, משום שגם ככה יש להם חניות ייעודיות בכל רחוב בעיר"

במהרה הצטרפו גולשים זועמים נוספים עם אותן טענות לגבי אזורים אחרים בעיר, למשל: "כנ"ל אצלנו, בשמעון התרסי. 3 חניות עומדות ריקות וכשכן מחנה מישהו רכב של אוטותל, הוא מחנה בכחול לבן. העירייה כמובן מתעלמת מכל שיחה, הודעה או בקשה".

"אותו דבר עכשיו בשדרות ח"ן. שתי חניות בגודל של משאית עומדות ריקות והאוטותל מחנה בכחול לבן".


"בבורוכוב הצפוף, שבו כל שני מטר יש מכולה של פסולת בניין בשביל עוד תמ"א 38 - אוטותל חונה בכחול לבן...50 מטר משני מקומות מסומנים של אוטותל שעומדים ריקים לגמרי!"

ורשימת התלונות של התושבים רק הולכת ומתארכת.

במקביל, נפתחה השבוע בפייסבוק קבוצה נוספת המתנגדת למיזם בשם "אומרים לא לאוטותל". סיבת ההתנגדות הפעם היא אחרת, והיא עוסקת בתקציב שהושקע בפרויקט ובחוסר השקיפות הציבורית לגביו.

ניר לוי, תושב תל-אביב ופעיל חברתי בן 36, שהקים את הקבוצה, מספר ל"גלובס": "הפרויקט הזה אולי חשוב, אבל לא בתזמון הזה והוא לא מצדיק 100 מיליון שקל מכספי הציבור. המסים שלנו מושקעים בדבר הזה במקום במקומות אחרים וחשובים יותר, כמו תשתיות נוספות לאופניים, תחבורה ציבורית, חינוך, רווחה, פיתוח תשתיות בשכונות דרום העיר ויפו ועוד.

"ניסיתי לפנות לעירייה ולקבל פירוט של איך הפרויקט הולך להתנהל וכיצד התקבלו ההחלטות לגביו ואי אפשר לקבל מידע, הפרוטוקולים לא נגישים לציבור. אני מתכוון להיעזר בתנועה לחופש המידע לקבל פירוט של כל תהליך קבלת ההחלטות. אם נראה שיש דברים שנעשו בצורה לא כשרה לפי הנהלים בישראל, נפעל גם במישור המשפטי כדי לעצור את הפרויקט הזה".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "בתל אביב-יפו, כמו בכל עיר מטרופוליטנית אחרת, ישנה מצוקת חניה. בעוד ששטח העיר נשאר אותו הדבר, יותר ויותר אנשים מחזיקים ברכבים פרטיים. שירות אוטותל מושתת על עקרון של רכב שיתופי, הזמין לציבור 24/7 ומסיבה זו רכבי המערך רשאים לחנות הן בחניות הייעודיות והן בכל מקום חניה חוקי וכן, בחלק מחניוני אחוזת החוף.

"בבחירת מיקומי חניות אוטותל בחנה עיריית תל-אביב-יפו מספר היבטים, לרבות הסדרי התנועה והחניה, המרחקים בין החניות, מיקומי תחנות תל-אופן, אזורי הביקוש הצפויים ורצון לצמצם ככל האפשר את ההשפעה על תושבי העיר. כמו כן, ישנה כוונה להרחיב את המיזם לערים נוספות במטרופולין והנושא בבחינה.

"נדגיש כי עד כה אלפים מתושבי העיר ביקשו להשתתף בשלב ההרצה ומדי יום מתקבלות מאות תגובות חיוביות למיזם. כמו כן, מיזמים מסוג זה קיימים בכל עיר גדולה בעולם והיעילות שלהם מוכחת. כאשר הרשויות מדווחות על ירידה באחזקת רכב פרטי, צמצום בעיות חניה באזורי ביקוש וחיסכון כספי לתושבים באחזקת רכב אשר עולה כיום קרוב ל-30 אלף ש"ח בשנה למשפחה שמשתמשת בו בממוצע שעה ביום. זאת בעוד שבמערך כלי הרכב השיתופי משתמשים עשרות אנשים שונים ביחד וההשפעה על התחבורה העירונית משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully