וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעילי הרכיבה המתנפחים של HELITE בישראל

9.8.2017 / 11:57

הפגיעות הרבה של רוכבי דו גלגלי במקרה תאונה מביאה חברות רבות להציע פתרונות למיגון הרוכבים. אחת מהן היא HELITE שמציגה את קו אביזרי המיגון שלה

אבי כהן

נתחיל מהמספרים העגומים. נכון לחודש יולי, מאז תחילת שנת 2017 נהרגו 34 רוכבי דו גלגלי בכבישים. עליה לעומת 27 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד, מספרי הפצועים קופצים במכפלות של פי 10 ומעלה.

בהיעדר מיגון דוגמת חגורות בטיחות, כלובי הגנה או כריות אוויר במכוניות, מיגון הרוכב ברגע תאונה נסמך אך ורק על ציוד הרכיבה שלו ועל המזל.

יצרניות ציוד הרכיבה ממשיכות לשפר את המוצרים שלהם ללא הרף, אבל רק לעיתים נדירות מוצג מוצר שחורג מהתפתחות אבולוציונית ומציג קונספט חדש לחלוטין.

הרעיון של כריות אוויר לבישות לרוכבי אופנועים אינו חדש לכשעצמו, אבל עדיין מהווה נישה צרה מאוד של ציוד הבטיחות.

לתוך הנישה הזו נכנסה לפני מספר שנים חברת HELITE הצרפתית, שנוסדה בשנת 2002 כדי לספק פתרון למיגון טייסי מטוסים קלים. בהמשך זיהתה החברה את ההתאמה של הפיתוח שלהם לקהל רוכבי האופנועים וייצרה מערכות כריות אוויר לבישות המוטמעות לתוך שלל מעילי רכיבה.

מעילי הרכיבה המתנפחים של HELITE בישראל. יצרן, ניר בן טובים
מהירות הפתיחה של הכריות עומדת על 0.1 שניות/ניר בן טובים, יצרן

כוח אווירי

את מוצרי HELITE משווקת בישראל חברת אדקיז טכנולוגיות בע"מ. לשניים משלושת השותפים נגיעה אישית לתחום הבטיחות בין אם קרוב משפחה שנהרג בתאונת אופנוע ושותף אחר שנפצע בתאונת קטנוע.

המוצר עצמו הינו וסט ובתוכו מערכת כריות אוויר, המגינה על איזור החזה, הצלעות, הגב והצוואר. ניפוח הכריות נעשה באמצעות מיכל גז דחוס המשתחרר במקרה של משיכת נצרה. נצרה זו מחוברת לדו גלגלי מצד אחד ולרוכב מהצד השני.

במקרה של תאונה בה ניתק הרוכב ומופעל כוח משיכה השווה ערך ל-20-25 ק"ג (כדי למנוע מקרה של פתיחה לא מכוונת בירידה מהאופנוע), נפתחת מערכת כריות האוויר בתוך פרק זמן קצרצר של 0.1 שניות, או במילים אחרות – עשירית שניה.

כאמור, יחידת הבסיס היא וסט ובתוכו כריות האוויר, את יחידת הבסיס הזו ניתן לקבל גם עם מיגון נוסף המכונה TURTLE המספק לוח גב המפזר את עוצמת הפגיעה על משטח גדול ככל האפשר, גם במקרה של פגיעה בעצם בולט.

את המערכת ניתן לרכוש בגרסת הבסיס של וסט בלבד המתלבש על גבי מעיל רכיבה קיים. הן בגרסת נראות גבוהה בצהוב זוהר או בגרסה שחורה. בתצורה זו ניתן גם לקבל את המערכת עם מיגון ה-TURTLE

מחיר ערכת הבסיס עומד על 2,500 שקלים.

מחיר הוסט עם ערכת ה-TURTLE מתחיל ב-3,300 שקלים לגרסה בצבע שחור ו-3,400 לגרסה בצהוב זוהר. לרגל השקת המוצר היא נמכרת ב-3,000 שקלים.

מלבד מערכת הבסיס, ניתן לרכוש את המערכת מוטמעת בתוך מעילי הרכיבה של החברה המגיעים במגוון גזרות, עיצובים וחומרים. מעילי אדוונצ'ר, קורדורה, עור בהתאמה לנשים או גברים.

טווח המחירים נע בין 5,000 שקלים למעילי הקורדורה המאווררים ומעיל האדוונצ'ר ועד ל-5,400 שקלים למעילי העור של החברה.

מוצר נוסף המיועד לרוכבי אופנועי ספורט נקרא GP AIR, ומותאם ללבישה עם חליפת רכיבה ומותאם לגבנון של חליפת הרכיבה וכן מעוצב בצורה אווירודינמית. מחירו עומד על 3,900 שקלים ובתקופת ההשקה הוא 3,300 שקלים.

למיכל הגז 10 שנות אחריות, שלא במקרה של תאונה. המערכת דורשת בדיקה פשוט. אחת לשנה. פשוט מניחים את מיכל הגז על משקל ביתי דוגמת אלו בחנויות בישול. אם המשקל של 182 גרם משתנה ב-3 גרם, ניתן לגשת ולהחליף את המיכל במסגרת האחריות.

המעיל עמיד בעד 7 תאונות, כאשר כל עוד כריות האוויר לא נפגעות, ניתן רק להחליף את מיכל הגז בצורה עצמאית ופשוטה. עלות המיכל 230 שקלים.

המערכת עומדת בתקני מכון התקנים הישראלי, הצרפתי והאיטלקי. רשויות מקומיות רבות באירופה וארצות הברית כבר מצוידות בערכות האלו לעובדים הנדרשים לרכוב על כלים דו גלגליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully