וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניטי "אב טיפוס 9": ימי העתיד המפוארים, שהיו בעבר

13.8.2017 / 8:17

אינפיניטי הציגה בתערוכת המכוניות היוקרתית בפבל ביץ' את אב טיפוס 9 - מכונית חד מושבית עם הנעה חשמלית, בהשראת סבב המירוצים משנות ה-40. קלאסיקה מודרנית

אינפיניטי רודסטר קונספט. יצרן, אתר יצרן
אינפיניטי קונספט 9/אתר יצרן, יצרן

אינפיניטי חשפה בתערוכת המכוניות היוקרתית 'קונקורס דה אלגנס' בפבל ביץ', קליפורניה, מכונית ראווה בשם אב טיפוס 9 שיוצרה בהשראת רכבי המירוצים של שנות ה-40. בחטיבת הספורט-יוקרה של ניסאן פיתחו אותה כמיזם קטן (על ידי צוות מצומצם) במטרה ליצור חיבור בין העבר להווה ולדמיין את הפרשנות שלהם לקבוצת מירוצים היסטורית.

מלבד עיצובה הנוסטלגי, שחולק דמיון למכוניות המירוץ הקלאסיות, אך גם כולל אזכור מודרני לשבכה הנוכחית של המותג, ה-9 אפילו הורכבה באופן חלקי בשיטה שכמעט ואין בה שימוש כיום; מתחת למעטה הכסוף שוכנת שלדת סולם נפרדת, המרכב עשוי פלדה שיוצרה ביד והמתלים הם מסוג קפיצי עלה. אלא שכאן, ננעלת תמת הוינטג' ועוברים לכוח שמניע אותה, שמקורו כמובן במערכות חשמליות במאה ה-21.

את הגלגלים האחוריים מניעה בקרת חשמל עם סוללות ומערכת ויסות אנרגיה משוכללת. ההספק המרבי עומד על 150 כ"ס ו-33 קג"מ מאפס סל"ד. בניצול מלא, המערכת מאיצה את האב טיפוס 9 ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.7 שניות ועד מהירות מרבית של כ-180 קמ"ש. הסוללות למרבה הצער, מתרוקנות אחרי כחצי שעה של נסיעה אינטנסיבית.

הרעיון מאחורי המכונית, לדברי אינפיניטי הוא אכן להעלות לדיון פילוסופי את השאלה: "מה אם"? כלומר מה אם אינפיניטי הייתה קיימת לפני 80 שנה ואז לפתע, מישהו היה מוצא מכונית מירוץ של המותג קבורה באיזה מחסן נטוש בעיירה יפנית קטנה? מאחר ואינפיניטי סגרה השנה רק 28 שנים להווסדה, התשובות לכך טמונות בעתיד הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully