וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאן אם מאבריק X3 דגמי 2018

24.8.2017 / 10:27

כשנה אחרי הצגת הקאן אם מאבריק X3 בישראל מגיעים דגמי 2018 עם מנוע מחוזק וגם גרסה בעלת ארבעה מושבים של כלי השטח. זול זה לא, כיף זה כן

דגמי 2018 של קאן אם. יצרן, ניר בן טובים
דגמי 2018 של קאן אם/ניר בן טובים, יצרן

עשרה חודשים לאחר שהוצג הקאן אם מאבריק X3 בישראל הגיע הזמן להתחיל לשווק את דגמי 2017 שחוזרים להרעיד את השטח, הפעם עם 172 כ"ס לעומת 154 כ"ס עד כה.

המנוע שנותר בבסיסו זהה לזה שבדגמי 2017, קרי: 900 סמ"ק שלושה צילינדרים טורבו מתוצרת רוטקס, מציג שורת שיפורים, הן בפן הטכני והן בהיבט של תכנון המעטפת שלהם. המנוע עם מצנן ביניים גדול ויעיל יותר ועם מגדש טורבו שיושב ממש על סעפת היניקה ומספק כאמור 172 כ"ס, ו-17 קג"מ. משאבת הדלק מעלה את הלחץ מ-58 ל-65 PSI, כמו בעבר, שלושת פתחי יניקת האוויר, שניים לתמסורת ואחד למנוע ממוקמים גבוה והרחק מאבק, מים או בוץ.

תמסורת QRS שהיא למעשה גיר רציף, קיבלה תכנון שונה, עם דגש על קירור יעיל ורצועה מחוזקת, אחת מנקודות התורפה של התיבות בכלים מסוגו. כמו גם קלות תחזוקה שלה, גם בתנאי שטח. הביצועים, היו ונותרו פסיכיים להפליא – 4.4 שניות מעמידה למאה קמ"ש, בשטח...

על מנת לתמוך בכל השישו ושמחו הזה מצויד המאבריק X3 במערך מתלים שנקרא TTX עם זרועות בעלות ארבעה חיבורים במבנה המזכיר את אלו של רכבי ה"טרופי טראק" במירוצי השטח. יחד עם בולמי FOX עם מהלך מתלה של 61 ס"מ מאחור ו-55.9 מלפנים. מרווח הגחון עומד על עד 38.1 ס"מ (בהתאם לגרסה ולגודל הצמיגים). עוד שופרה השלדה ששוקלת פחות ומחוזקת ביחס לדגמי 2017.

מיגון הגחון עשוי מפוליפרופילן מלא, מזרועות ה-A הקדמיות, דרך גחון הרכב ועד לזרועות האחוריות. יתרונות הפוליפרופילן: קל, קשיח וזול יותר ממיגוני האלומיניום.

ההגה חשמלי, עם שליטה ביחס ההעברה של ההיגוי בין שלוש רמות. וכן מצערת אלקטרונית שגם היא ניתנת לשליטה ולבחירת רמת רגישות.

ארבעת הגלגלים נועלים צמיגי maxxis bighorn במידות 28, 29 או 30 אינץ' בהתאם לרמת הגימור.

בנוסף לשיפורים בדגמי 2018, מתחדש ההיצע גם בגרסת ארבעה מושבים. עם אותם מכלולים ומערכות של גרסת שני המושבים אבל הפעם שני נוסעים נוספים יוכלו לנשום אוויר פסגות בקפיצות, או אבק במקרה שיש אחד לפניהם. ההבדלים העיקריים הם כמובן במידות של הכלי, שבגרסת ארבעת המושבים כבר מדובר באמת בחתיכת מפלצת. עם 420 ס"מ לאורך, 183 ס"מ לרוחב ובסיס גלגלים של 343 ס"מ, שזה, רק לצורך ההמחשה קצת מעל מטר (!) שלם יותר מאשר במכונית מיני ממוצעת. מעבר למימדים הגדולים יותר יש גם הבדלים במהלכי המתלים שבגרסת ארבעת המושבים הם בעלי טווח של 55.9 בכל ארבע הפינות.

ארבעת המושבים עצמם בנויים מיחידה אחת ביציקה, עם כוונון לגובה ולמרחק. מישיבה קצרה בכלי ניכר שיש מרווח רגליים טוב, וגם מספיק מקומות אחיזה ברגע שהכלי הזה מתחיל לקפוץ ולהחליק לרוחב הכביש.

כרגיל, אגף האביזרים וההתקנים ל-X3 יכול לאכלס ספרייה לאומית קטנה, עם מערכות תאורה, התקני נשיאה חיצוניים, גגונים, ארגזים וגם אביזרי נוחות כמו גם סטים של מדבקות וצביעות בהתאם לרמות הגימור.

דגמי 2018 של קאן אם. יצרן, ניר בן טובים
צריך לעמוד ליד גרסת ארבעת המושבים כדי להבין כמה הוא גדול/ניר בן טובים, יצרן

מחירים, מספרים ומתחרים

לפי דברי רמי עוזיאל, סמנכ"ל השיווק של עופר אבניר היבואנית, ב-2016 נתח השוק של מנועי הטורבו בתוך קבוצת כלי ה-SBS, היה כ-25 אחוזים ובשבעת החודשים הראשונים של 2017 מתקרב הנתח לכ-50 אחוזים מכלל הכלים. סך מכירות דגמי המאבריק X3 בעשרת חודשי השיווק הראשונים שלו עמדו על כ-200 כלים.

המספרים דומים גם אצל המתחרה העיקרי - פולאריס RZR טורבו. ממנו נמכרו מתחילת השנה 255 יחידות בהתפלגות של 109 כלים מוגדשים ו-146 בעלי מנוע אטמוספרי. אגב, ה-RZR המוצע מזה תקופה בתצורת ארבעה מושבים או שני מושבים מציג חלוקה של 195 כלים בעלי זוג מושבים ו-60 בתצורת ארבעה מושבים.

מחירי הקאן אם מאבריק, שמתמיד נחשב לכלי לא זול בכלל, מתחילים ב-173 אלף שקלים לגרסת ה-R הבסיסית, כאשר ה-XDS מטפסת ל-184 אלף שקלים, בעוד גרסת העל ה-XRS עולה 200 אלף שקלים. תצורת ארבעת המושבים המגיעה רק במפרט של ה-XRS תעלה 220 אלף שקלים.
יצוין שלרגל תחילת השיווק של דגמי 2018 מוצעים כל הדגמים בהנחה של 7,000 שקלים מהמחיר הנקוב וכן עם חבילת אבזור בשווי 25 אלף שקלים.

לכל הכלים אחריות לשנתיים או 500 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully