וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוצים: פולקסווגן מייצרת להיט חדש וחגיגות לאלפא רומיאו

27.8.2017 / 7:52

פולקסוווגן משיקה רכב פנאי משפחתי; פרארי נפרדת מקליפורניה; חגיגות 30 שנה לאלפא רומיאו מיתולוגית ואודי מנסה שיטת זיהוי חדשה. כל מה שחם בשבוע האחרון בתעשיה

פולקסווגן טי-רוק. יצרן, אתר יצרן
פולקסווגן טי-רוק/אתר יצרן, יצרן

הידיעה החשובה בשבוע האחרון יוצאת ממטה VW. שלוש שנים אחרי שפולקסווגן חשפו את דגם התצוגה בז'נבה השיקה חטיבת הפרטיות את הקרוסאובר T-ROC, גרסת הפנאי האופנתית שתתברג מתחת לטיגואן ותתחרה בבית נגד סיאט אטקה ומחוצה לו נגד ניסאן קשקאי וחבריו. דגם זה, כמו רבים מדגמי הקונצרן משתמש בפלטפורמה המודולארית MQB ומידותיו ממוצעות לקטגוריה: אורכו 4.17 מ', רוחבו 1.81 מ' ובסיס הגלגלים שלו מתייצב על 2.60 מ'.

טי-רוק, נגזרת מהשם טוארג וטיגואן הוא קרוב משפחה של אודי Q2 ופולקסווגן גולף, וכמו מכונית הלחם והחמאה הגרמנית, טי-רוק משתדל לשדר מידה מסוימת של שימושיות משכנעת מבעד למעטפת הנאה; לטי-רוק תא מטען בנפח 445 ל' ועד 1,290 ל' בקיפול שורה שתיים, וכן מתהדר במרווח גחון של 17 סנטימטרים - למי שיעז לאתגר את מערכת ההנעה הכפולה שלו הרחק ממדרכות השכונה.

חלק ניכר ממערכות הפנים החדישות (לוח מחוונים וירטואלי מוגדל) הנמצאות בשירות פולקסווגן פולו החדשה עשו את דרכן גם לטי-רוק, בכלל זה מערכות בטיחות אקטיביות בדגמים הבסיסיים. בחרטום, נמצא ששה מנועים בחלוקה לסולר ולבנזין. בגזרה שלנו, מנועי בנזין קטנים כמו ה-1.0 ל' עם 115 כ"ס או ה-1.4 ל' עם 150 כ"ס בחיבור אל תיבה דו-מצמדית 7 מהירויות יהוו את חוד החנית (עד להופעת גרסת ביצועים, לפי דיווחים שונים בגרמניה לה יהיו כבר 300 כ"ס).

המחירים באירופה יחלו באזור ה-18 אלף יורו. לארץ הוא יגיע במהלך שנת 2018.

פרארי קליפורניה אאאוט - פרארי פורטופינו אין

פרארי פורטופינו. יצרן, אתר יצרן
פרארי פורטופינו החדשה/אתר יצרן, יצרן

כמה ממעריצי פרארי באמת החסירו פעימה כאשר הוצגה הקליפורניה ב-2008? התשובה לכך נחלקת לשניים: מצד אחד, עמדו לקוחות פרארי שבמחיר "נגיש" יחסית של 200 אלף דולר הצליחו להניח ידם על מכונית על חדשה, כלומר הפרארי הזולה ביותר שהופקה דאז. מצד שני, משהו בקליפורניה סימן לרוכשים הנאמנים שזו פרארי קצת אחרת, מתונה משהו. בקיצור, עשר שנים אחרי בפרארי החליטו שהקליפורניה עשתה את שלה - הגיע הזמן להתקדם.

יצירת המופת שתחליף את קליפורניה היא פרארי 'פורטופינו' שקרויה על שם כפר הדייגים הציורי ליד גנואה על הרייבריה האיטלקית. פורטופינו חמושה במנוע 3.8 ל' טורבו המפיק 590 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית מתופעלת פקדים מגלגל ההגה בטכנולוגיית F1. ההאצה ל-100 קמ"ש נאמדת ב-3.5 שניות, ועד מהירות מרבית של 329 קמ"ש.

פורטופינו בנויה על שלדת אלומיניום, ולמרות שהמבנה הפתוח דורש הקשחה מסוימת של הקורות, היא קלה מקודמתה בשיעור ניכר. חוץ מזה, ובעיקר עבור מי שמכלה את הצמיגים של הפרארי שלו בימי מסלול בתשלום, החברים במרנאלו התאימו לפורטופינו דפרנציאל אלקטרוני סופר מתקדם, שמבוסס על המערכת שנמצאת בקרביה של מכונית הפורמולה 1 של חטיבת המירוצים. לבריאות.

עוד באותו נושא

חשיפה רשמית: פולקסווגן פולו החדשה

לכתבה המלאה

אודי משחקת עם המספרים

אודי. יצרן, אתר יצרן
אודי/אתר יצרן, יצרן

באודי סוברים שנפח המנוע הופך להיות רכיב זיהוי סמלי במהותה של המכונית, ולכן החליטו שהחל מהדגמים של השנה הבאה (לא כולל A8 שכבר נכנסה לרפורמה הזו) יוסרו ספרות ה-2.0 ל', 3.0 ל' וכן הלאה, ובמקומן יופיעו על גבי עכוזה של המכונית ספרות שמסגירות את העוצמה החבויה תחת מכסה המנוע. אבל רגע, זה לא כזה פשוט.

הספרות ינועו בין 30 ל-70 ביחס לתפוקה של הצילינדרים. מכוניות להן הסימול 30 למשל תהיינה הבסיסיות ביותר בחברה, כלומר עם כ-110 כ"ס ועד 130 כ"ס, בעוד המספר 45 מעיד על מכוניות עם תפוקה שנעה בין 230 ל-250 כ"ס. מכוניות שעל ישבנן מופיע 70 הן החזקות ביותר במשפחה - בעיקר יוצאות חטיבת RS.

המספר 5, בתמונה הראשית שהודבק לאודי A8, מרמז על 3.0 ל' ששה צילינדרים עם הספק מרבי של 340 כ"ס והנעה כפולה. שיטה זו אגב, נהוגה גם בטסלה שמשתמשת בספרות 85, 90 ו-100 בהתאם לקיבולת הסוללות.

מחקר מוכיח את יעילותן של מערכות בטיחות אקטיביות

סיטרואן C3 במבחן דרכים. ניר בן טובים
פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד בסיטרואן C3 החדשה/ניר בן טובים

הסטטיסטיקות של השנים האחרונות הוכיחו חד משמעית שמהירות גבוהה מהווה אחוז זניח מסך התאונות הקטלניות בדרכים. אחת הבעיות האקוטיות במלחמה בתאונות, היא בכלל תוצאה של סטיה מנתיב ו-חוסר תשומת לב לרכב שנמצא בשטח ה"מת" של מראות הצד - וגורם לתאונה בשל פלישה לנתיב לא פנוי.

יעילותן של המערכות עמדה במרכזו של מחקר שבוצע לאחרונה על ידי ארגון הביטוח האמריקני לבטיחות בכבישים, ה-Insurance Institute for Highway Safety. החוקרים בדקו את תרומתן של מערכות למניעת סטיה מנתיב ובקרת פיקוח על שטחים מתים והגיעו למסקנות מעניינות. על פי ממצאי המחקר, המצאותה של בקרת סטיה מנתיב מפחיתה את הסיכון לתאונת דרכים קשה בכל הדרגות (חזית צד וחזיתית) ב-11% ומפחיתה את הסיכון להיפצע ב-21%.

"מה שזה מוכיח לנו, הוא שאם לכל כלי הרכב תהיה בקרת סטיה מנתיב, מעל 85 אלף דוחות שהמשטרה דיווחה עליהן כתאונת דרכים ויותר מ-55 אלף פציעות היו נמנעות ב-2015", כך ראשי המחקר. בבדיקה דומה, נבחנה מערכת ה-BLIND SPOT, שמתריעה על המצאות רכב בשטח "מת" של מראות הצד. על פי תוצאות המחקר שבדק מקרים בהם הנהג מנסה לעבור נתיב או להשתלב בנתיב, נמצא כי חלה ירידה של 14% בתאונות וירידה של 23% בתאונות עם פציעות בזכותה.

"זו עדיין אחריותו של הנהג לבחון את האינפורמציה מולו ולקחת החלטה שקולה. ויחד עם זאת, אם כל רכב היה מגיע עם בקרה המפקחת על שטחים מתים במראות הצד, היינו יכולים למנוע בערך 50 אלף תאונות דרכים עליהן מדווחת המשטרה מדי שנה ושנופלות בהגדרתן תחת הכותרת "סטיה מנתיב".

אלפא רומיאו 164 חוגגת 30 שנה

אלפא רומיאו 164. יצרן, אתר יצרן
אלפא רומיאו 164/אתר יצרן, יצרן

סדנת 'פינינפרינה' האיטלקית הקדישה בימים האחרונים מעט תשומת לב לאלפא רומיאו 164 - מכונית סאלון מוכשרת שגולפה על ידי טובי מעצביה ב-1986. שנה זו גם שימשה לטובת חשיפה מוקדמת של האב טיפוס בתערוכת טורינו, כמה חודשם לפני שהיא יצאה לכבישים.

באלפא רומיאו הכשירו את ה-164 על בסיס ברית טכנולוגית שנרקמה כמעט עשור לפני כן עם סאאב ושתי אחיותיה מהבית, פיאט ולנצ'יה תחת הקוד "טיפו 4". פלטפורמה משותפת הניבה עבור השוודים את ה-9000 הקובייתית ולנצ'יה חילצה מהברזלים את התמה. הן חלקו ביניהן הרבה קווי דמיון, אבל ה-164 נחשבה למכונית המתקדמת ביותר ביניהן בשימוש במערכות ממוחשבות, איכות ייצור, ניהוג, נוחות, עיצוב ועוד. בחלק מהדגמים הבכירים, צוידה אפילו בבקרת מתלים אדפטיבית.

ה-164 שווקה עם מנוע 2.0 ל' טווין ספארק רגיל עם 150 ועד 205 כ"ס בדגמי טורבו, מנוע דיזל 2.5 ל' והיהלום שבכתר - מנוע ה-3.0 ל' ששה צילינדרים 24 שסתומים לו 210 כ"ס ועד 230 כ"ס. הבוכנות האיטלקיות זימרו דרך מערכות יניקה ופליטה שהעניקו לאלפא הגדולה צלילים משכרים. היו ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully