וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימאהה XMAX 300: רכיבה ראשונה

3.9.2017 / 8:05

עם יותר מאשר קריצה ל-TMAX, ה-XMAX 300 החדש לוקח צעד אחד קדימה את כל מה שעשה הדור היוצא בתחרות על כיס רוכבי הקטנועים הספורטיביים הקטנים

ימאהה XMAX300 במבחן דרך. ראובן סביו, ניר בן טובים
עיצוב אגרסיבי, בצד השני - אגזוז של אקרופוביץ'/ניר בן טובים, ראובן סביו

הXMAX-300 החדש של ימאהה מכוון לכמה כיוונים ונראה כי הוא גם מצליח לפגוע ברובם. הוא מכוון מצד אחד אל הלקוחות הצעירים ברוחם, שמחפשים ביצועים ועיצוב אגרסיבי, בזכות עיצוב בסגנון טימקסי קלאסי, שלדה ומזלג קדמי קשיחים ומנוע חזק יותר.

מצד שני הוא מכוון גם אל הקהל השמרן והפרקטי יותר בזכות תא המטען הענק, מערכת בקרת האחיזה בהאצה ובבלימה, משקף קדמי מתכוונן, רמת גימור גבוהה ומושב ענק ומפנק.

למעשה, הוא מצליח להיות פשוט טוב יותר בכל תחום מה-XMAX 250, אותו הוא מחליף ואשר זכה להצלחה בכל מקום שבו נמכר, בלי להביא בשורה חדשה או יוצאת דופן. אגב, הסיבות להחלפתו של דגם ה-250 בדגם ה-300 קשורות לדרישות השוק באירופה ומבחינתנו בישראל זה יגרום לעלייה של כ-1300 שקלים בביטוח החובה ומנגד יעניק ביצועים יותר טובים.

ימאהה XMAX300 במבחן דרך. ראובן סביו, ניר בן טובים
מערכת "מפתח חכם" ושפע תאי אחסון/ניר בן טובים, ראובן סביו

ספורט אלגנט

העיצוב של ה-XMAX 300 מבוסס על אותם מאפיינים של סדרת ה-MAX של ימאהה, אשר מאופיינים ביחידת הבומרנג הנמצאת במרכז הקטנוע מעל משטחי הרגליים ובעיצוב הפנסים הקדמיים והאחוריים לפי קווי האות X. אם לשפוט לפי המבטים והשאלות שלהם זכיתי במהלך ימי המבחן, אין ספק שהעיצוב האגרסיבי והדמיון ל-TMAX עושים את שלהם וגורמים לאיקסמקס 300 למשוך הרבה תשומת לב. הצביעה החדש בגוון חום/שחור בנוסף לאפור הרגיל, גורמת לקטנוע החדש להיות פחות דומה לכל שאר הקטנועים ומוסיפה לו עידון ואלגנטיות שמיועדים למשוך אליו גם לקוחות שמרנים יותר בטעמם האישי.

משקף קדמי מתכוונן לגובה ותושבות כידון מתכווננות, מאפשרים התאמה טובה יותר של הקטנוע לרוכבים בממדים שונים. בנוסף על כך, ניתן למצוא בקטלוג האביזרים המקוריים גם משקף נמוך במיוחד למי שמעוניין להשיג מראה ספורטיבי עוד יותר על חשבון הנוחות, זוכרים את עניין ההתאמה לכמה שיותר רוכבים? מערכת ה"מפתח החכם" מבטלת את הצורך בהוצאת המפתח מכיס המעיל ובמציאת חריץ המפתח והופכת את תחילת הנסיעה לנוחה וקצרה יותר, כל זה בתנאי שאתם לא נועלים את הקטנוע והבנתם בדיוק איך המערכת עובדת.

תא המטען הענק, שמתחת למושב מספיק בכדי להכיל שתי קסדות שלמות ועוד ציוד רב ובנוסף קיימים שני תאים קטנים בחלק הקדמי של הקטנוע ובאחד מהם נמצא גם שקע טעינה. לוח המחוונים החדש שומר על המראה הקלאסי של שני עיגולים גדולים, אך שלל התצוגות הדיגיטאליות החדשות הניתנות לשליטה גם מהכידון מלמדות על רמת הגימור הגבוהה וההקפדה על הפרטים שלפיהם האיקסמקס החדש נבנה. קטלוג השיפורים של ימאהה ל-XMAX 300 כולל אין ספור ארגזים, משקפים, מערכות פליטה ואביזרים שונים שמאפשרים לכל רוכב להתאים את האיקסמקס בצורה מיטבית לצרכים ולטעמו האישי.

ימאהה XMAX300 במבחן דרך. ראובן סביו, ניר בן טובים
אופי זריז וספורטיבי/ניר בן טובים, ראובן סביו

יוצאים לכביש

רוחב הקטנוע באזור המושב בשילוב עם גובה החלק המחבר בין המושב לפירינג הקדמי, מקשים על העברת רגל לצדו השני של ה- XMAX. רוכבים נמוכים יצטרכו לפתח לעצמם טכניקות בכדי להתגבר על כך, במיוחד כאשר הקטנוע חונה על משטח לא אופקי.

הישיבה עצמה נוחה מאוד הן לרוכב והן למורכב. בנסיעות קצרות וגם לאחר כמה שעות של רכיבה לא הרגשתי צורך לזוז על המושב וכך גם המורכב. תנוחת הרכיבה מעט משוכה לאחור והתחושה היא שהגלגל הקדמי מעט רחוק לפנים ועיקר משקל הרוכב נמצא על הגלגל האחורי. משטחי הרגליים מאפשרים למקם את כף הרגל כלפי מעלה כאשר הרוכב מתרווח בחלקו האחורי של המושב, או במיקום האופקי הרגיל, כאשר הרוכב נכנס לתנוחה התקפית ומעוניין להעביר יותר משקל לגלגל הקדמי.

ברכיבה בכבישים מהירים בולטת יעילותו של המשקף הקדמי שמאפשר רכיבה שקטה וכמעט נטולת עומס על שרירי הצוואר. שינויי כיוון מהירים מתבצעים בצורה ניטראלית ומהנה ולא מצריכים מאמץ מיוחד, פרט לתחושה שהזכרתי קודם לכן לגבי המשקל על הגלגל הקדמי שגרמה לי לזוז קדימה על המושב ולשנות את מיקום כפות הרגליים לפני קטעים מפותלים במיוחד.

גם במקרה שהרוכב בולם, או משנה את הקו תוך כדי הפנייה ה- XMAX כמעט ולא מתנדנד וממשיך להעניק תחושה של שליטה לרוכב. מערכת הבלימה מדויקת בפעולתה ומאפשרת שליטה טובה בעוצמת הבלימה, אך הייתי מעדיף בלם קדמי גדול וחזק יותר בכדי להתאים טוב יותר לביצועים החדשים ולאפשר שימוש בפחות כוח במנוף.

בכדי לגרום למערכת ה-ABS להיכנס לפעולה נאלצתי לבלום בחוזקה על אספלט מלוכלך במיוחד וגם אז כניסת המערכת לפעולה התאפיינה בהדרגתיות מבלי לגרום לתחושות מפחידות. באופן דומה פעלה גם מערכת בקרת האחיזה בהאצה ויחדיו הם יוצרות חבילת בטיחות ברמה גבוהה, שמהווה תוספת משמעותית וחושבה מאוד ל- XMAX החדש לעומת קודמיו. המתלים החדשים מאפשרים רכיבה מהירה וזורמת גם כאשר תוואי הכביש לא חלק וגם כניסה לבורות תוך כדי פניה לא גורמת לדרמות מיוחדות.

המנוע הוא פיתוח חדש לחלוטין ומעבר לגידול בנפח, הוא גם בנוי בטכנולוגיית ה-BLUE CORE שעיקרה הוא הגדלת היעילות התרמודינמית של המנוע לטובת ביצועים טובים יותר והקטנה בזיהום ובצריכת הדלק. אומנם לא מדובר כאן במערכת תזמון שסתומים משתנה כפי שאנשיי ימאהה בחרו להתקין במנועי ה-125, 155 מסדרה זו, אך לפי נתוני צריכת הדלק לעומת ההספק ניתן להבין עד כמה המנוע החדש יעיל יותר.

את קטנוע המבחן קיבלנו עם אגזוז של AKRAPOVIC, שללא ספק משפר בהרבה את המראה הספורטיבי של הקטנוע ובעל תרומה כלשהי לביצועים. למרות זאת האיקסמקס 300 לא מעניק לרוכב תחושת כוח עוצמתית בפתיחה של הגז, אלא הוא עושה זאת בצורה לינארית ואחידה לכל אורך טווח הסל''ד. אופי זה של המנוע ללא ספק מטיב עם חלק גדול מאוד מרוכבי האיקסמקס ועבור כל אותם אלו שדווקא אוהבים להרגיש בעיטה מאחור בכל פתיחה של הגז, אני ממליץ לחשוב על וריאטור ומצמד משופרים.

שלא תבינו לא נכון, המהירות המרבית והתאוצה של האיקסמקס 300 הם ברמה גבוהה ואפילו יותר מכך לעומת קטנועים אחרים באותו נפח מנוע, אך התחושה היא של מנוע פחות ברוטלי וחזק לעומת קטנועים אחרים עליהם רכבנו.

ימאהה XMAX300 במבחן דרך. ראובן סביו, ניר בן טובים
ימאהה XMAX300 במבחן דרך/ניר בן טובים, ראובן סביו

סוגרים חשבון

ה- XMAX 300 החדש הוא קטנוע טוב בהרבה מקודמו בזכות שיפורים ביכולתו הדינאמית, בנוחות הרכיבה ובאבזור. ההצלחה של אנשי ימאהה בפיתוח ה- XMAX החדש באה לידי ביטוי בעובדה שהם הצליחו לשפר את כל אחד מהתחומים שציינתי, אך מבלי שאחד יבוא על חשבון השני.

מחירו של ה- XMAX 300 הוא 35 אלף שקלים וזה אומר שהוא יקר מכל מתחריו, שלמעשה קרובים אליו בנפח המנוע אך שונים ממנו באופיים. מבחינת מרווחי הטיפולים, שתמיד היוו את אחת מנקודות החולשה של דגם ה-250, אנשי ימאהה הגדילו את תדירות החלפת השמן ל-5,000 ק''מ וטיפול גדול כל 10,000 ק''מ שזו אומנם הקלה לעומת ה-250, אך יחסית לקטנועים מודרניים אחרים מדובר בחסרון. אני בטוח שרבים מחובבי ה- XMAX 250 יוכלו למצוא בדגם החדש את ממשיך דרכו וליהנות מהשיפורים הרבים שאנשי ימאהה הצליחו להכניס לדגם ה-300 החדש.

בנוסף אליהם, גם רוכבים שמחפשים קטנוע בטוח, מפנק ומהיר כמו הגדולים, אך זריז וקל לשימוש כמו הקטנים, יוכלו למצוא בו את התשובה.

על הצד הטכני: ימאהה XMAX 300

מנוע: 4 פעימות, סינגל
נפח: 292 סמ''ק
קירור: נוזל
הספק: 28 כ''ס 7,250 סל''ד
מומנט: 2.9 קג"מ 5,750 סל"ד
הזנה: הזרקת דלק ממוחשבת

מתלה קדמי: טלסקופי, משולשי היגוי כפולים מהלך 110 מ"מ
מתלה אחורי: בולם כפול
בלם קדמי: דיסק בקוטר 267 מ"מ, ABS
בלם אחורי: דיסק בקוטר 245 מ"מ, ABS
צמיג קדמי: 120/70-15
צמיג אחורי: 140/70-14

גובה מושב: 795 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,540
משקל רטוב: 179 ק''ג
מיכל דלק: 13 ליטר
אורך: 2,185 מ''מ
רוחב: 775 מ''מ
גובה: 1,415 מ''מ

מחיר: 35 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully