וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 המצאות גאוניות שהצילו חיים בכלי רכב

אסף בר-שי

28.8.2017 / 11:16

הבטיחות החכמה לא התחילה בבקרת סטייה מנתיב או בבלימה אוטונומית. תאורה טובה ובלמים שאפשר לסמוך עליהם לא היו מובנים מאליהם בכלל בראשית הדרך. קבלו 23 אבני דרך במסלול ש(כמעט) מבטיח את שובנו בשלום הביתה. חלק א' ייקח אותנו מחגורות הבטיחות של המאה ה-19 ועד לכריות

סבא טוביה הוא שורד אמיתי. הוא, וגם ארנולד שוורצנגר, דונלד טראמפ וכמובן - שמעון פרס זכו לבלות בכבישי העולם בשנות הארבעים והחמישים. מה היה הסיכוי שלך להגיע הביתה בשלום מנסיעה במכונית בימים ההם? בארה"ב למשל, הסיכוי להיהרג בתאונה (במונחי הרוגים למספר הקילומטרים בדרכים) היה גבוה ב-1950 פי שישה או שבעה יחסית להיום. ב-1920 הסיכוי להיהרג היה גבוה פי עשרים בערך ועשר שנים מוקדם יותר, הסיכון להיהרג בתאונת דרכים היה גבוה פי 40 מהסיכון היום.

במובן הזה, הגענו רחוק, גם אם יכולנו להגיע רחוק יותר. כמה יצרני רכב ורגולטורים ברחבי העולם הרכיבו בשנים האחרונות משקפיים ורודים עוד יותר והמשימה היא להפחית את מספר ההרוגים בדרכים לאפס. נחזיק אצבעות לאופטימיים.

ואולם, גם לפני שנגיע לאפס הרוגים בדרכים, אפשר בהחלט לתהות איך צלל מספר ההרוגים בדרכים להיקפים נמוכים דרמטית מאשר בתחילת הדרך המוטורית לפני למעלה ממאה שנה. קבלו כמה אבני דרך חשובות, שהיו, כל אחת בזמנה, לא פחות חכמות מבקרת סטייה מנתיב או מבלימה אוטונומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully