וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו או לחכות לשנה הבאה? העיתוי הנכון לקנות מכונית חדשה

6.9.2017 / 7:57

הרבה יותר קל כיום לרכוש מכונית חדשה, בעיקר תחת מבצעי המימון והטבות ימי המכירות. אבל מתי באמת הזמן המשתלם ביותר לרכוש רכב חדש, האם כדאי ליהנות מההטבות שמוצעות בימי המכירות בספטמבר, או שאולי שווה לחכות לראשית השנה הבאה? מדריך

מכוניות. ShutterStock
הסיבה העיקרית לכך שקל יותר לרכוש כיום מכונית חדשה היא המימון שחלק ממוכרי המכוניות מציעים ללקוחות/ShutterStock

ככל שחולפות השנים מכונית חדשה הופכת נגישה יותר עבורנו. המגוון רחב וכולל מכוניות יקרות עם ריפודי עור ומנועים רבי עוצמה, מכוניות ורכבי פנאי בכל גודל שרק אפשר לגוון ומכוניות קטנות ושימושיות שתג המחיר המתלווה אליהן הספיק עד לאחרונה רק לרכישת מכונית משומשת.

מכונית משומשת זולה יותר לרכישה, אם כי הרכישה והתשלום הם לרוב נוחים פחות. מולה, המכונית החדשה נוטה לעטוף את המשפחה בבטיחות משופרת, בתצרוכת דלק עדיפה וכמובן ברמות נוחות ואבזור מפנקות יותר.

אינפוגרפיקה לכתבת מכירות רכב של יונדאי. מערכת וואלה!
אינפוגרפיקה לכתבת מכירות רכב של יונדאי/מערכת וואלה!

יותר קל לקנות חדש

הסיבה העיקרית לכך שקל יותר לרכוש כיום מכונית חדשה היא המימון שחלק ממוכרי המכוניות מציעים ללקוחות. לא חייבים להחזיק בכל סכום רכישת המכונית מהיום הראשון, ובמקומות מסוימים אפשר לפרוס את התשלומים לעשרות תשלומים נוחים יותר, וגם ליהנות מתנאי האחריות והשקט הנפשי שמתלווים לרכישת רכב חדש.

אם החלטנו שאנחנו מעוניינים ברכישת מכונית חדשה, ייתכן שמנקרת בראשינו שאלה חשובה: האם להיענות למבצעי המכירות לקראת ראש השנה, או לחכות בסבלנות עוד כמה חודשים ולרכוש מכונית חדשה משנת המודל הבאה? התשובה לשאלה הזו אינה תמיד חד משמעית, אבל ישנם מספר אספקטים שכדאי להתייחס אליהם כשמקבלים את ההחלטה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

העונה החמה: תחילת השנה הקלנדרית

ברוב המקרים אין הבדל טכני בין דגמי סוף שנה לראשית השנה שאחריה. ומבחינת איבוד הערך בשל רישום השנה החדשה ברישיון, כדאי לזכור שבימי המבצע נוכל לקבל הטבות והנחות רבות

החודשים שבהם נמכרות הכי הרבה מכוניות חדשות בשוק הישראלי הם ינואר-פברואר. בחודשים הללו מצטברים כל אלו שהמתינו למעבר דפי היומן עד לשנה החדשה (למשל 2018). לריכוז הגבוה של המכירות בינואר ובפברואר ישנה סיבה עיקרית אחת: הרצון להחזיק בכיס ברישיון רכב שעליו כתובה "שנת המודל" החדשה.

אבל, בדיוק כפי שכתבנו, שנת המודל היא במירכאות כפולות. זאת כיוון שכבר כמה שנים אין בישראל שום משמעות רשמית לשנת העלייה לכביש, אלא לחודש העלייה. כך, בין דצמבר 2017 לינואר 2018 אין פער של שנה אלא של חודש אחד. למרות שאין משמעות רשמית למעבר השנה, חלק מרוכשי המכוניות עדיין בוחנים את שנת העלייה ומדלגים על חודש העלייה.

אז כדאי לחכות? לאו דווקא. אלא אם היה שינוי מוצהר בדגם הרכב, ברוב המקרים אין הבדל טכני בין דגמי סוף שנה לראשית השנה שאחריה. ומבחינת איבוד הערך בשל רישום השנה החדשה ברישיון, כדאי לזכור שבימי המבצע נוכל לקבל הטבות רבות ואפילו הנחות של אלפי שקלים על מכונית, שמבחינה מכאנית וטכנית עשויה להיות זהה לזו שתירכש מספר חודשים אחריה.

סוחר רכב. ShutterStock
באמצעות מבצעי המכירות מעוניין היבואן להגדיל את המכירות שלו לכלל הדגמים וממגוון סיבות/ShutterStock

אילו מכוניות מוכרים בימי מכירות

לעתים נשמעות טענות כאילו בימי מכירות מוכרים את המכוניות המוצלחות פחות. הטענות הללו שגויות מיסודן, היות שבאמצעות מבצעי המכירות מעוניין היבואן להגדיל את המכירות שלו לכלל הדגמים וממגוון סיבות. לעתים ישנו דגם, שגם אם הוא מבוקש ומוצלח, היבואן הזמין כמות גדולה ממנו והוא מעוניין להקטין את המלאי. לעתים יבואן התחייב בפני היצרן שהוא מייצג כי ימכור כמות מסוימת של מכוניות מדגם מסוים וכך ניתן להגדיל את היקף המכירות. נוסף על כך, באמצעות ימי מכירות שולט יבואן באופן יעיל יותר בכמויות המכוניות שהוא מוכר במחזור השנתי שלו, ולעמוד ביעדים שהציבו לו היצרן ובעלי המניות.

מה יוצא לנו מזה

אם אנחנו בוחרים להתחדש במכונית חדשה לקראת החגים, ולבקר בחגיגות המכירות שמתרחשות אצל יבואנים שונים ערב יום השנה, אנחנו יכולים ליהנות מיתרונות רבים. במסגרת ימי המכירות מציעים היבואנים הצעות מפתות לקהל, מחבילות אבזור מיוחדות, תכניות מימון נרחבות וכולן למגוון הרחב של דגמי היבואן.

נוסף על אלו, ניתנות לעתים גם הוזלות גדולות במיוחד במחירם של דגמים מסוימים. לעתים, למשל, היבואן מחזיק בדגם פופולרי אבל בצבע נדיר או במפרט ייחודי, ועל אלה הקהל הרחב עשוי לדלג. מכונית כזו עשויה להימכר בתנאים מיוחדים ביום מכירה. רבות מהמכוניות שנמכרות בימי מכירה נמצאות במלאי, וכך אפשר לקבל אותן הרבה יותר מהר מאשר בתהליכים השגרתיים של הזמנת מכונית.

אז לחכות לשנה החדשה או לקנות ביום המכירה?

אם ידוע לנו באופן ספציפי שבראשית השנה יגיע דגם רכב שאנחנו מחכים לו, שווה לחכות. אם חשוב לנו שברישיון הרכב יהיה כתוב שם השנה החדשה ואנחנו מוכנים לוותר לשם כך על הטבות ימי המכירות, גם אז שווה לחכות. אם אנחנו מתכננים להחזיק ברכב לתקופה קצרה יחסית, הרי ששנה חדשה יותר ברישיון הרכב עשויה להקל עלינו את המכירה ולהגדיל במעט את ערכה.

לעומת זאת, אם אנחנו לא מחכים לדגם שעוד אינו בנמצא, ואם אנחנו מוכנים לוותר על כיתוב השנה החדשה ברישיון, שווה לקפוץ לבקר באירועי ימי המכירות לקראת ראש השנה. אם נדע מה לשאול ומה לבקש, אנחנו עשויים לקבל הצעות טובות מאנשי המכירות ולקבל את מפתחות הרכב החדש לקראת החגים, אז למה לא בעצם?

סוחר רכב. ShutterStock
אם נדע מה לשאול ומה לבקש, אנחנו עשויים לקבל הצעות טובות מאנשי המכירות/ShutterStock

5 שאלות שחייבים לשאול כשמגיעים לאירוע מכירות

1. האם תפרסו לי את התשלום על מספר גדול של תשלומים?
אם תיגשו לבנק תראו שהלוואה של עשרות אלפי שקלים שתוחזר בהחזרים חודשיים היא עסק יקר. חלק מהיבואנים יעניקו בימי המכירות מימון מחטיבת מימון פנימית, ובכך יחסכו את עלויות ההלוואה הכבדות מהבנקים ומקורות ההלוואות הנוספים. שאלו את איש המכירות אם תוכלו לקבל מימון על חלק ממחיר הרכב, לכמה תשלומים ניתן לפרוס את התשלום והאם ישנם תשלומי ריבית וכדומה על המימון.

2. אם אני משלם במזומן, האם תפחיתו ממחיר הרכב?
באולמות התצוגה לא תמיד יסכימו יבואנים להפחית ממחיר המחירון הרשמי של הרכב, אולם כחלק מהתנאים המיוחדים של ימי המכירות, ייתכן שתוכלו לזכות ב"הנחת מזומן" שיכולה להגיע לאלפי שקלים, בהנחה שאתם יכולים לשלם את כל סכום הרכב, או להביא מימון ממקור משפחתי וכדומה.

3. האם אוכל כחלק מהעסקה למכור לכם את המכונית המשומשת? כמה אקבל עליה?
חלק מהיבואנים, שמחזיקים בזרוע טרייד אין יציבה, עשויים לאפשר לכם עסקת טרייד אין כחלק מעסקת רכישת המכונית. כך לא תצטרכו למכור את המכונית המשומשת בעצמכם ובעסקה אחת תחליפו את המכונית שלכם. אצל חלק מהיבואנים תוכלו אפילו לקבל הטבת טרייד אין במחיר מחירון. במסגרת העסקה לא תפסידו אלפי שקלים של עמלת מכירה על המכונית המשומשת, עמלה שיכולה להגיע ל-10,000 שקלים ויותר.

4. האם המכונית החדשה מאובזרת באבזור בטיחות מקיף?
לא כל היבואנים מציעים חבילות בטיחות, כמו מערכת התראה לשמירת מרחק וסטייה מנתיב. ודאו עם אנשי המכירות שההיקף הנרחב של המכוניות וההצעות לא יפגע באבזור הבטיחותי שיותקן במכונית שתרכשו.

5. מהם האביזרים שאוכל לקבל במסגרת מבצע המכירות?
כדי לקדם מכירות ביום מכירות, יבואנים מציעים ללקוחות אביזרים שונים שאינם נמצאים בהכרח במפרט הסטנדרטי של הרכב. ביום מכירות אפשר לקבל הטבות מיוחדות, כמו חיישני רוורס, חישוקי סגסוגת ואפילו מערכות בטיחות ונוחות נוספות.

וואלה! NEWS בשיתוף יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully