וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיני מהפכה: סיאט איביזה החדשה בישראל

3.9.2017 / 11:18

הדור החמישי של מכונית המיני של סיאט מתחיל את השיווק שלו בישראל. פלטפורמה חדשה, מערכות בטיחות מתקדמות וגם מנוע 1.5 ליטר עם 150 כ"ס. המחיר, החל ב-79 אלף שקלים

סיאט איביזה. רונן טופלברג, רונן טופלברג
סיאט איביזה החדשה בישראל/רונן טופלברג, רונן טופלברג

צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל מודיעה הבוקר (ראשון) על תחילת שיווקה של האיביזה החדשה. באופן מסורתי, מאז הצגת הדור הראשון ב-1984 מהווה מכונית הסופר מיני של סיאט עוגן מרכזי בעוגת המכירות של המותג, בין אם בישראל וגם בעולם. בשנים האחרונות היא הייתה אחראית לכשליש ממכירות המותג כולו, הרבה בזכות תמחור אטרקטיבי מאוד.

הדור החדש שהוצג לפני מספר חודשים במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה, עושה שימוש בפלטפורמת MQB החדשה של פולקסווגן, עם בסיס גלגלים ארוך יותר של 256 ס"מ, מרווח פנים גדול יותר ותא מטען שגדל גם כן ל-355 ליטרים. האורך הכללי עומד על 406 ס"מ, הרוחב על 178 ס"מ והגובה 144 ס"מ.

לאיביזה החדשה יהיו שני מנועים בשלוש רמות הספק באולמות המכירה; מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים 95 כ"ס ו-17.8 קג"מ עם תיבת חמישה הילוכים ידנית בלבד. מנוע 1.0 ליטר עם 115 כ"ס ו-20.3 קג"מ עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית כפולת מצמד DSG עם שבעה יחסי העברה.

כמו כן, מתווסף לראשונה המנוע החדש של קבוצת פולקסווגן ה-1.5 ליטר טורבו עם 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ כאן עם תיבת הילוכים ידנית שישה הילוכים. מערך הבטיחות מתחיל בשלדה מוקשחת ועושה שימוש בפלדה דקה וחזקה יותר. מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות התראות אי שמירת מרחק, בלימה אוטומטית, התראת עייפות נהג ומגביל מהירות אך ללא התראת סטייה מנתיב שאינה מוצעת על ידי היצרן.

נהיגה ראשונה: סיאט איביזה 2017. יואל שוורץ, אתר יצרן
נהיגה ראשונה: סיאט איביזה 2017/אתר יצרן, יואל שוורץ

מה במפרטים

לאיביזה חמש רמות גימור; רפרנס כגרסת הפתיחה ומעליה רמת הגימור סטייל, FR, FR PRO ו-EVO. ברמת הגימור רפרנס חישוקי ברזל בקוטר 15 אינץ', ידיות ומראות שחורות ומסך מולטימדיה 5 אינץ'. רמת הגימור סטייל שמעליה מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, מסך מולטימדיה 8 אינץ', חיישני גשם ואורות, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים וחישוקי סגסוגת 15 אינץ'.

רמת הגימור FR מוסיפה גם מערכת מצבי נהיגה (ספורט, נורמל, חסכוני והתאמה אישית), בקרת אקלים מפוצלת, תאורת יום לד, חישוקי סגסוגת 17 אינץ', יציאות אגזוז כפולות, חלון גג פנורמי. לרמת הגימור הזו יש גם את גרסת ה-FR PRO, שמוסיפה מושבי אלקנטרה, תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ', פתיחה והנעה ללא מפתח ועוד.

עוד רמת גימור שנוספת בדור הזה היא ה-EVO שתגיע עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו 150 כ"ס. ומבחינת אבזור מוסיפה חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס מקורית, חישוקי 18 אינץ' וקאליפרים אדומים.

מחירי האיביזה מתחילים ב-79 אלף שקלים לרפרנס הידנית (73 אלף שקלים בימי המכירות המיוחדים ל-72 שעות), 90 אלף שקלים לאוטומטית (85 אלף שקלים בימי המכירות). רמת הגימור סטייל מתומחרת ב-97 אלף שקלים (90 אלף בימי המכירות), ה-FR תעלה 107 אלף שקלים (100 אלף שקלים בימי המכירות), ה-FR PRO תעלה 120 אלף שקלים (113 אלף שקלים בימי המכירות) ורמת הגימור EVO תעלה 133 אלף שקלים (126 אלף שקלים בימי המכירות).

יצוין כי בתחילת השיווק יגיעו המכוניות הידניות בלבד, הגרסאות האוטומטיות צפויות להגיע באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully