וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התמהמות של חודשים, תחל עיריית תל אביב לאכוף את החוק נגד רכיבת אופניים חשמליים על המדרכות

4.9.2017 / 11:37

לאחרונה הושלם הליך הכשרת עשרות הפקחים שנדרשים לצורך המשימה, כאשר המטרה היא ליצור מערך סיור קבוע ברחבי העיר במטרה לצמצם באופן משמעותי את פגיעות הולכי הרגל וכן להבטיח כי בשבילי הנסיעה הייעודים שהוכשרו לצורך רכיבת אופניים לא יתהלכו הולכי רגל

תקנות חדשות לשימוש באופניים חשמליים. מרץ 2016. ניב אהרונסון
תקנות חדשות לשימוש באופניים חשמליים. מרץ 2016/ניב אהרונסון

סביר להניח כי בשלב הראשון, לא ימהרו פקחי העירייה לקנוס את רוכבי האופניים אלא יסתפקו באזהרות בלבד. הפקחים הונחו לאכוף ביתר שאת את העבירות הבאות: איסור נסיעה על המדרכה ברחוב בו קיים שביל אופניים, לכל סוגי הרכבים הקבועים בחוק - אופניים רגילים, חשמליים וקורקינט ממונע. כמו כן, יחול איסור לחצות במעבר חציה ברכיבה. בנוסף, רוכבים יידרשו להוביל את הרכב דו-גלגלי במהלך חצייה רגלית

ומהם הסכומים מהם ייפרדו הרוכבים העבריינים שיקנסו? שימוש באוזניות ייאסר על הרוכבים במדרכה - ההפרה תעלה לרוכב בקנס של 250 שקל. היה והולכי רגל שינועו על נתיב המיועד לרכיבת אופניים – יוטל עליהם קנס בסך 500 שקלים. רוכב שיתפס משוחח בטלפון בעת רכיבה ייפרד מ-1,000 שקלים. בנוגע לשימוש במדרכות, שבילי אופניים, ומעברי חצייה ברכיבה בניגוד לתנאים יגיעו לקנסות בטווח 100 עד 250 שקלים.

עו"ד אסף ורשה, מומחה לדיני ביטוח ונזיקין מבהיר כי הקנס שיוטל על הרוכבים עלול להיות דאגתם האחרונה, שכן חרב הרבה יותר מסוכנת הונפה לאחרונה עליהם מכיוון בית המשפט. זה קבע כי אופניים חשמליים הם רכב מנועי .בפסק דין של בית משפט השלום בכפר סבא, קבע השופט אלדד נבו כי אופניים חשמליים עונים להגדרת "רכב מנועי" כפי שמופיע בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. המשמעות היא, כי בתאונה עם הולך רגל, הולך הרגל יקבל פיצוי מהמדינה וזו תתבע את רוכב האופניים.

עד כה, אומר עו"ד ורשה, הולך רגל שנפגע בתאונה ע"י רוכב אופניים חשמליים היה צריך להוכיח כי הרוכב התרשל ובשל כך התרחשה התאונה. כך למשל, בשל חציית צומת באור אדום או בגלל רכיבה על המדרכה. פסק הדין קובע כי מעתה ואילך, הולך הרגל לא יידרש להוכיח כי הרוכב התרשל, אלא נקבע כי בכל תאונה שנגרמה במעורבות של רוכב אופניים, יראו בו כאחראי לתאונה.

השורה התחתונה היא כי הולך הרגל יידרש להוכיח כי נפגע בתאונה, ולא כי התאונה נגרמה באשמת הרוכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully