וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס שווי שימוש על רכב צמוד: "להפסיק לחלוב מיסוי יתר"

דובי בן גדליהו

6.9.2017 / 14:18

מנכ"ל התאחדות התעשיינים בוועדת הכספים: מס שווי השימוש על רכב צמוד יצא מפרופורציות. יו"ר הוועדה גפני הנחה את רשות המסים להגיע הצעת חוק חדשה, שתפחית את שווי השימוש על "רכבי עבודה"

ניר בן טובים. ליסינג, אתר רשמי
ניר בן טובים/אתר רשמי, ליסינג

עדת הכספים דנה היום (ד') בסוגיית שווי השימוש ברכב צמוד, בהתאם לפניית התאחדות התעשיינים ומספר חברי כנסת. בוועדה טענו נציגי המגזר העסקי, בראשות מנכ"ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל, ונשיא להב, עו"ד רועי כהן, כי מדובר במס לא הוגן, אשר פוגע בעיקר בהכנסה הפנויה של שכבות הביניים ובעלי עסקים.

בוועדה הוצגו נתוני משרד האוצר ולפיהם מחזיקי רכב צמוד שילמו השנה מיסים בהיקף של כ- 5.6 מיליארד שקל, לעומת 3.4 מיליארד שקל בלבד לפי שווי השימוש המופחת עד שנת 2007, כך שהעלאת שווי השימוש בשנת 2008 הכבידה את נטל המס על בעלי רכב צמוד ב- 2.2 מיליארד שקל. לטענת יוזמי הדיון כחלק מעיוותי מודל המס הקיים, רשות המסים מחשבת את שווי כאילו היה חדש, גם אם מדובר ברכב יד שנייה או רכב אשר משמש מספר שנים את אותו נהג.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל, אמר בדיון כי "מס שווי השימוש יצא מפרופורציות והוביל לעודף גבייה של יותר מ- 2 מיליארד שקל, וכעת יש לתקן זאת. מקבלי רכב עבודה והמגזר העסקי בישראל, משלמים גבוה משמעותית ממדינות ה- OECD על רכב עבודה. המגזר העסקי בעד הפחתת שווי בשימוש בצורה חדה, החרגת רכבי שירות ושימוש בפתרונות טכנולוגיים בכדי להבחין בין נסיעה פרטית לעסקית".

ח"כ עודד פורר אמר בוועדה כי "הגיע הזמן להפסיק לחלוב מציבור העצמאים מיסוי יתר ולכן שווי השימוש לרכב חייב לעבור שינוי ורפורמה משמעותית שתהיה קרובה יותר למציאות בשטח. בכוונתי להוביל שינוי יחד עם ועדת הכספים לפיו העוסק יהיה רשאי לנכות שני שלישים מהוצאות ההחזקה, לרכב שעיקר השימוש בו הוא לצרכי העסק ובמקביל להוריד את נטל המס על שכיר שעיקר שימושו ברכב הוא לטובת עבודתו".

יצוין כי האוצר לא הגיב עד כה על היוזמות לשינוי בשיטת שווי השימוש אולם על פי הערכות לא יחול שינוי בעתיד הנראה לעין וזאת בשל התלות התקציבית המשמעותי, בהכנסות מגביית מס שווי השימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully