וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר אבניר משיקה שני אופנועי Aprilia חדשים - Shiver 900 ו-Dorsoduro 900

13.9.2017 / 15:23

עופר אבניר החלה לשווק בישראל את אפריליה שיבר ו-דורסודרו 900סמ"ק החדשים. המחירים, החל ב-68 אלף שקלים

אפריליה. יצרן,
אופנועי אפריליה החדשים בארץ/יצרן
ב-2007, כשהציגה אפריליה את ה-Shiver 750, הוא היה לאופנוע הראשון בייצור סדרתי העושה שימוש במערכת Ride By Wire

אפריליה, אשר בשנים האחרונות משמשת כחטיבה הספורטיבית של חברת האם פיאג'ו, התמקדה בשנים האחרונות בפיתוח אופנועי ספורט אקזוטיים ויוקרתיים. כחלק מהמגמה העולמית והרצון לפנות לקהל רחב יותר, הציגה אפריליה את אופנועי ה-900 סמ"ק החדשים. אופנועים אלו מיועדים לשלב בין הנוחות ברכיבה יומיומית לחווית רכיבה ספורטיבית שמאפיינה יותר מכל אות אופנועי אפריליה עד היום. ה-Shiver 900 משתייך לקטגורית הנייקד וה-Dorsoduro 900 משתייך לקטגוריית אופנועי המקסי-מוטו, שהם למעשה אופנועי נייקד עם התנהגות יותר ספורטיבית ועם תנוחת רכיבה המזכירה אופנועי סופרמוטו.

על מנת לעמוד בתקנות היורו 4, מבלי לפגוע בהספק המנוע הוגדל המנוע ל-900 סמ''ק ובזכות כך ההספק המתקבל הוא 95 כוחות סוס. הגדלת נפח המנוע הושגה על ידי שינוי מהלך הבוכנה מ-56.4 מ"מ ל-67.4 מ"מ ובזכות כל התקבל גידול משמעותי מאוד במומנט מ-8.4 קג"מ בדגם היוצא ל-9.17 קג"מ במנועים החדשים. בנוסף לכך, שיא המומנט מתקבל כבר ב-6500 סל"ד, תוצאה נמוכה משמעותית מהמנוע בנפח 750 סמ''ק.

ב-Shiver 900, מותקן מתלה קדמי מתוצרת Kayaba היפנית, בקוטר 41 מ"מ, עם מהלך של 120 מ"מ. הבולם האחורי מסוג מונושוק בעל מעל של 130 מ"מ. בדגם ה-Dorsoduro 900, הותקן מתלה קדמי מוזהב ונוצץ, גם הוא מתוצרת Kayaba, בקוטר 41 מ"מ אך מהלך המתלה, כיאה לאופנוע המיועד לרכיבת היפר-מוטו באזורים עירוניים וכבישים מפותלים, הינו בעל מהלך של 160 מ"מ.

לצורך הורדת משקל והקטנה משמעותית של האפקט הג'ירוסקופי הפועל על האופנוע בזמן שינויי כיוון, הורכבו בשני הדגמים החדשים חישוקי גלגלים קלים יותר, 1.3 ק"ג פחות בחישוק האחורי ו-0.9 ק"ג פחות בחישוק הקדמי. שיפור זה מעניק יכולת כניסה טובה מאוד לפניות, התחמקות ממכשולים והופך את האופנוע לזריז הרבה יותר. בנוסף לכך גם פעולת המתלים עולה מדרגה בזכות הקטנת המשקל המוקפץ, שלא נהנה מפעולת המתלים.

ב-2007, כשהציגה אפריליה את ה-Shiver 750, הוא היה לאופנוע הראשון בייצור סדרתי העושה שימוש במערכת Ride By Wire. בדגמי 2017 של ה-Dorsoduro 900 וה-Shiver 900, הותקנה מערכת RBW חדשה לחלוטין, שיחד עם מערכת ניהול מנוע חדשה מתוצרת Marelli , מאפשרת לרוכב לבחור בין שלוש מפות ניהול מנוע שונות, בהתאם לתנאי האחיזה ומזג האוויר. שני דגמי ה-900 מאובזרים במערכת בקרת אחיזה חדשה, בעלת שלושה מצבי התערבות שונים וכן האפשרות לרוכב לניתוק. מערכת הבלימה כוללת צינורות בלם עם ציפוי פלדה שזורה להגברת הרגישות וכוללת גם מהערכת ABS דו-ערוצית מתוצרת Continental.

שני דגמי ה-900 מאובזרים במסך TFT צבעוני בגודל 4.2 אינץ', במקום לוח השעונים, זהה לזה שמותקן בדגמי ה-RSV וה-Touno היוקרתיים של אפריליה. המסך מציג צבעים חדים ומדויקים המאפשרים צפייה מכל זווית בזכות חיישן התאורה הקדמי. מסך זה בעל ממשק למערכת AMP של אפריליה (אופציונלית), המאפשרת חיבור המסך לטלפון החכם לצורך קבלת נתונים שונים מהאופנוע הישר למסך הטלפון של הרוכב, וכן זרימת מידע מהטלפון למסך האופנוע, לנוחות הרוכב.
עיצובם של שני הדגמים, אשר פותחו ועוצבו באיטליה, נעשה בהתאם למאפיינים של דגמי המרוץ של אפריליה. למרות המחירים הנמוכים יחסית, האופנועים שומרים על הייחוד של אופנועי אפריליה וניתן לראות זאת בשילוב בין שלדת הברזל הבנויה מסבך צינורות פלדה בצבע אדום עז, לבין שלדת האלומיניום ובחלקים רבים נוספים כגון זוג המפלטים שמתחת למושב, המשווים לאופנועים צורה בעלת פרופיל צר וגבוה. ה-Dorsoduro 900 זמין בצביעה יחידה, בעוד ה-Shiver 900 זמין בזוג צביעות: לבנה וכסופה.

מחירם של שני הדגמים החדשים יעמוד על 67,957 שקלים כולל מע"מ (לפני אגרות רישוי), מחירים אלו נמוכים בהרבה ממה שהכרנו עד כה אצל היצרן האיטלקי ובהחלט מעידים כוונות היצרן להגיע לקהל לקוחות רחב יותר. בקרוב נזכה לרכב על אופנועים אלו ולשתף אתכם בחוויות מהרכיבה.

  • עוד באותו נושא:
  • אפריליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully