וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה ישראלית חדשה בפלח החיישנים לרכב חכם

דובי בן גדליהו

12.9.2017 / 13:10

חברת ADASKY מיוקנעם פיתחה חיישן מבוסס אינפרה-אדום לרכב אוטונומי, שפועל בכל תנאי הראות. המוצר נמצא בבחינה בתעשיית הרכב

ב.מ.וו סדרה 7 במבחן דרכים. ניר בן טובים
ב.מ.וו סדרה 7 במבחן דרכים/ניר בן טובים

במקביל לתערוכת הרכב של פרנקפורט, שבה מושם השנה דגש רב על טכנולוגיות לרכב חכם ותחבורה עתידית, נחשפות בימים אלה עוד חברות ישראליות חדשות שפועלות בתחום, ושמרו עד כה על איפול.

אחת מהן היא הסאטרט-אפ ADASKY מיוקנעם, שפיתח חיישן חדש לרכב אוטונומי, שמבוסס על טכנולוגיית אינפרה-אדום רחוק (FIR), שפותחה במקור לשימושים צבאיים. החיישן הותאם במיוחד לשימוש ברכב, ומשלב מצלמה תרמית מבוססת FIR, ביחד עם אלגוריתמים מורכבים של ראיית מכונה, שיאפשרו לרכב אוטונומי "לראות" ולהבין את הדרך ואת הסובב אותו בכל תנאי הנהיגה.

המוצר הראשון של החברה מכונה "VIPER", והוא משלב את המצלמה ואת "המוח" ביחידה קומפקטית, ובמחיר שעל פי טענת החברה "מתאים לייצור המוני". על פי נתוני החברה הוא מסוגל להבחין ברמת דיוק גבוהה בהולכי רגל במרחק של עד כמה מאות מטרים, ופועל באמינות בתנאי תאורה משתנים, כולל תחת שמש ישירה, סינוור של פנסי רכב ומזג אוויר קשה.

החברה טוענת כי החיישן אינו מיועד להחליף חיישנים קיימים ברכב אוטונומי, אלא להשלים אותם, והוא מוסיף "עוד שכבה של בטיחות". החברה כבר מסרה אבות-טיפוס של המוצר לבחינה של ספקי טיר1 של תעשיית הרכב ויצרני רכב. חברת ADASKY הוקמה בינואר 2006 כספין-אוף של חברת "סנסו-אופטיק", ויצאה רק לאחרונה משלב הפעילות החשאית שלה. לא ידוע עד כה על סבבי גיוס שבוצעה למעט משקיע פרטי ששמו לא נמסר.

  • עוד באותו נושא:
  • מכוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully