וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: סיטרואן קקטוס אוטומטי

13.9.2017 / 7:45

עם הצטרפותה של תיבת הילוכים אוטומטית להיצע הגרסאות של סיטרואן קקטוס הקומפקטית, אנחנו יוצאים למבחן ארוך טווח בן מספר חודשים במכונית שיש לה הרבה מה להוכיח לנו ולכם

ניר בן טובים

אחרי שנים ארוכות בהן התרגלנו שהלקוח הישראלי לא מוכן בכלל לשקול תיבת הילוכים ידנית, בעשור האחרון שתי תופעות דומות אך לא חופפות, הוכיחו כי בהינתן התמריץ הנכון, הוא בהחלט נכון לחזור לפרקטיקה המוכרת. הראשונה, כניסת מכוניות המיני לשוק המקומי והשנייה גרסאות מוזלות מחיר בעלות תיבה ידנית.

כאשר הגיע סיטרואן קקטוס לישראל לפני כשנתיים, התזמון שלו היה מצוין. הקרקע כבר הוכנה לקבלה של מכונית משפחתית קומפקטית בעלת תיבת הילוכים ידנית, התמחור שלו היה מצוין ואפילו העיצוב המשונה שלו הצליח לקנות לו קהל לא קטן שאף פועל תחת מועדון שהוקם על ידי הלקוחות עצמם, עניין די נדיר במחוזותינו.

אבל קליטה נעימה לחוד ומציאות לחוד, כדי להתחיל להיכנס לרשימת האפשרויות ולעבור למספרים משמעותיים יותר – תיבת הילוכים אוטומטית היא עדיין ברשימת החובה של רשימת הציוד הנדרשת ממכונית בישראל.

לפני כשלושה חודשים, השילוב של תיבות הילוכים מתוצרת אייסין היפנית בשלל מכוניות של קונצרן פיג'ו-סיטרואן הגיע גם לקקטוס. הוא בתורו הגיע אלינו למערכת למבחן ארוך טווח בן כמה חודשים.

סיטרואן קקטוס אוטומטי בישראל. רונן טופלברג
הגישה המרעננת ממשיכה גם לתא הנוסעים המיוחד/רונן טופלברג

היכרות

מבחינת רמת האבזור, הקקטוס האוטומטי מגיע עם מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע השולט על מרבית הפונקציות של הרכב ומציג את מצלמת הרוורס. שני חלונות חשמליים (האחוריים מסוג פתיחה חלקית), שליטה מההגה על מערכת השמע, בקרת שיוט, פנסים עוקבי פניה ועוד. חיצונית הוא מגיע כמובן עם המאפיין המרכזי שלו בדמות מיגוני ה-airbump הייחודיים ונבדל מהדגמים הידניים בעיקר בהופעה עם חישוקי 17 אינץ' הייחודיים לו.

הוא נטול מערכות בטיחות מתקדמות, כאלו שמופיעות כבר גם בדגמים הקטנים יותר של סיטרואן (C3) אך יש לו מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית ושש כריות אוויר לצד בקרות היציבות האלקטרוניות המקובלות.

עוד במכונית המבחן מערכת TOUCH המהווה למעשה מרכז קישוריות מבוסס כרטיס SIM ותקשורת סלולרית המספק שירותי תקשורת שונים, החל בשירות לקוחות של היבואן, איתור, קביעת טור למוסך, סיוע בדרכים וגם אפליקציות נהיגה שימושיות ביום יום דוגמת וויז, פנגו וסלופארק וכן רדיו אינטרנטי. סקירה נרחבת אודותיה ועל תפעול המסך המרכזי תופיע בעדכונים הבאים.

תא הנוסעים הוא המשך ישיר למופע העיצוב החיצוני. אם אהבתם את המראה הלא שגרתי והמיוחד שלו, אתם תאהבו גם את מה שקורה בפנים. שילוב המרקמים, הגוונים והירידה לפרטים פה היא תוצר ישיר של מחלקת עיצוב שלא הייתה מוכנה לקבל את האקסיומה שזול פירושו פשוט ומשעמם ושל יצרנית שחזרה לגלות את ה-DNA של הייחוד שלה. לחובתה נאמר שהחומרים לא מהמדף העליון ומקומות אחסון בסביבת הנהג מקבלים את הציון "בסדר" בלבד.

החשש משילוב קיץ אלים ושרבי עם שלוש יציאות מיזוג בלבד וללא יציאה למושב האחורי ובנוסף היעדר אפשרות לפתוח לרווחה את החלונות האחוריים לפינוי מהיר של חום מהמכונית התבררו כחששות מוגזמים. למעט ימים של חום קיצוני בהם חזרנו למכונית אחרי שעות בשמש, ברגע שמפעילים את המזגן (הרועש מאוד בעוצמה חזקה), תא הנוסעים מתייצב על טמפרטורות נעימות. כן, היינו שמחים לעוד פתח. לא זה לא "דיל ברייקר" לטעמנו. אגב חלונות אחוריים שלא נפתחים, חסל סדר משחקים עם החלונות של הבנות מאחורה. זה סגור וזהו!

המושבים בקקטוס, הן מלפנים והן מאחור הם הברקה ארגונומית יוצאת מן הכלל. לא יצא לי לפגוש כיסאות נוחים כל כך בטווח המחירים שמתחת לרבע מיליון שקלים. המבנה הרחב שלהם שמזכיר מאוד את הכורסאות של פעם מאפשר להתרווח בהם מחד ומאידך השקיעה הקלה של הגוף בתוכם אוחזים אותו גם בפניות. לא מדובר במושבים ספורטיביים חובקים, אבל לאור השימושים בו – הם בדיוק מה שצריך במכונית משפחתית.

260 ס"מ בבסיס הגלגלים הם אמנם פחות מה"תקן" המשפחתי, אבל התכנון של המושב האחורי מאפשר גם למבוגרים לאכלס את הספסל האחורי בלי בעיה מיוחדת לכפות הרגליים, הברכיים והראש. שני מושבי בטיחות גדולים מחסלים את המרווח מאחור, אבל כיסא ושני בוסטרים באים בחשבון, כמו גם שני מבוגרים.

תא המטען, שעורר ספקות בנוגע ליכולת שלו לשנע אותנו בהרכב משפחתי-טיולי, דווקא עשה עבודה לא רעה על אף 348 הליטרים שלו. מה שכן, לנסיעה בהרכב מלא-מלא על שני כלבינו ותיקינו כנראה שנעדיף לעבור לסטיישן.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מבחן ארוך טווח: סיטרואן קקטוס אוטומטי. קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן ארוך טווח: סיטרואן קקטוס אוטומטי/ניר בן טובים, קינן כהן

התניידות

בחזית הקקטוס מנוע בנזין מוגדש מהדור החדש של מנועי הבנזין האירופים ובפרט בקבוצת PSA. מדובר בנפח של 1.2 ליטרים, שלושה צילינדרים בהספק של 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-20.9 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד. תיבת ההילוכים היא בת שישה יחסי העברה. יחד עם משקל של 1050 ק"ג שהם משקל נוצה ביחס למשפחתית קומפקטית ממוצעת ולמעשה כמשקלה של מכונית סופר מיני הודות להשקעה בחיסכון במשקל (זוכרים את החלונות האחוריים?).

הביצועים אכן יוצאים נשכרים והקקטוס הוא רכב די זריז כאשר מבקשים את זה ממנו, אם כי זה דורש האצה של המנוע לסל"ד גבוה יחסית. עניין הרעד של מנועי שלושה צילינדרים, שנעדר ממכוניות מודרניות אחרות בעלות סידור כזה מופיע כאן בעמידה וגלישה איטית עם רגל על הבלמים. פעולת תיבת ההילוכים מצוינת למעט ההילוכים הנמוכים בעיקר במעבר בין ראשון לשני שמלווה בבלימת מנוע מוגזמת ועצבנות.

בכל מה שקשור לנוחות נסיעה הקקטוס מפתיע לטובה, ועושה בדיוק מה שתצפו מהאסוציאציה של השם סיטרואן ונוחות; בליעה אלגנטית של שיבושים בינוניים וגדולים, קצת רעד על שברים קטנים. השילוב של עבודת הבולמים עם המושבים הנוחים כאמור, אפילו על חישוקי 17 אינץ' מייצרים תוצאה שהיא בשורה התחתונה טובה מאוד.

הנוחות הזו באה במחיר של מתלים שרכים מדי לנהיגה ספורטיבית, אולם בהתחשב בכך שהסעיף "ספורטיביות" אפילו לא הופיע בצד השני של דף המטלות בתכנון שלו אין ממש על מה להתלונן. להגה החשמלי משקל טוב, אבל אין ממש פידבק. הבלמים מצוינים, ארבעה בלמי דיסק שמאטים את הקקטוס בנחישות וללא דעיכה.

צריכת הדלק המשולבת שנמדדה לקקטוס עד כה עומדת על 12.6 ק"מ לליטר. בדיווחים הבאים נבצע גם מדידות פרטניות של נסיעה עירונית וכן צריכת דלק בין עירונית לנסיעות ארוכות.

מבחן ארוך טווח: סיטרואן קקטוס אוטומטי. קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן ארוך טווח: סיטרואן קקטוס אוטומטי/ניר בן טובים, קינן כהן

יוצאים לדרך

את הקקטוס אהבנו מהפעם הראשונה שנהגנו בו. מעבר להופעה החיצונית שהיא עניין של טעם, המכונית הזו היא הברקה יוצאת דופן שדרשה תעוזה ואין חברה מתאימה יותר מסיטרואן כדי להוציא רכב כזה לכביש.

ככל מכונית שנבחנת, אחרי שעוברים את כל התהליכים של בעד ונגד, מה עובד ומה עובד פחות, מגיעים לשורת התמורה למחיר; כאן, תמורת 105 אלף שקלים – הוא פשוט נוקאאוט. בסכום שקונה לכם סופר-מיני מן השורה מקבלים רכב עם עוד מרווח וכמובן את כל המופע הזה שעושה לחייך כל פעם שניגשים אליו. עדיין לא רגועים? לתג המחיר הזה מחוברת אחריות יצרן ל-5 שנים.

כאמור, הקקטוס הגיע אלינו למבחן ארוך טווח בן כמה חודשים. מדי חודש נעלה כאן סקירה אודות חוויית השימוש בו במגוון מתארים וסגנונות. אתם מצד שני מוזמנים לנצל את ההזדמנות ולהפנות אלינו שאלות או דברים שתרצו שנבדוק בפרק הזמן הזה, אנחנו מצידנו נשתדל לענות כמיטב יכולתנו.

על הצד הטכני: סיטרואן קקטוס טורבו אוטומטי

מנוע, הנעה – בנזין, שלושה צילינדרים, טורבו
נפח – 1,199 סמ"ק
הספק/סל"ד – 5,500/110
מומנט/סל"ד – 1,500/20.9
תיבת הילוכים – אוטומטית, פלנטרית, 6 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) – 9.7
מהירות מירבית (קמ"ש) - 188

מידות
אורך (ס"מ) – 416
רוחב (ס"מ) – 173
גובה (ס"מ) – 154
בסיס גלגלים (ס"מ) – 260
תא מטען (ליטרים) – 348
משקל (ק"ג) – 1,050

מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' – מק'פרסון/קורת מתח
בלמים קד'/אח' – דיסק/דיסק
צמיגים – 205/50 R17

מחיר: 105,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully