וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף טויוטה לנד קרוזר החדש

13.9.2017 / 13:09

לאחר שבועות של רמזים והדלפות הוצג בתערוכת פרנקפורט לנד קרוזר חדש, אחד מאייקוני השטח הגדולים ביותר בעולם. איך מרעננים מותג בן למעלה מ-65 שנה, ומתי הוא יגיע לארץ?

טויוטה לנד קרוזר. יצרן, אתר יצרן
טויוטה לנד קרוזר החדש/אתר יצרן, יצרן

טויוטה לנד קרוזר הוא להיט מכירות עולמי וגם אצלנו הוא מוביל את מכירות הסגמנט המצטמצם של רכבי שטח עירוניים, בעלי יכולת שטח אמיתית. העיצוב החיצוני שומר על הקווים של הדור היוצא, אבל קרוזר 2018 מציג חרטום רבוע וקשוח יותר, פחות מצועצע מזה של הדגם היוצא. העיצוב הקודם היה עירוני ומפונפן, אנחנו בהחלט אוהבים את המראה הקשוח החדש. פתחי האוורור בחרטום אמורים לאפשר קירור טוב של המנוע אך לא פחות חשוב, עומק צליחה המצופה מרכב שטח אמיתי.

טויוטה לנד קרוזר. יצרן, אתר יצרן
טויוטה לנד קרוזר/אתר יצרן, יצרן

למה להחליף את מה שעובד טוב?

עם העיצוב החדש כבר לא נתבלבל בין קרוזר חדש לישן, אבל מתחת לקליפה נמצא את אותה תצורה החביבה על אנשי שטח – לשמחתנו נשאר קרוזר 2018 על שלדת סולם ואותו סרן חי והשבח לאל, לא ביטלו את הילוך הכוח. המנוע הרלוונטי לישראל יהיה אותו דיזל 4-בוכנות חסכוני יחסית, 2.8 ליטר ו-177 כ"ס, המספק 37 קג"מ בסל"ד נמוך של 1200 סל"ד. לקרוזר החדש תיבת 6-הילוכים ותאוצה של 12.7 שניות מאפס ל-100, עד 175 קמ"ש. תצרוכת הדלק אמורה להיות משופרת, אבל אל תצפו לניסים. תהיה גם גרסת V6 בנזין 249 כ"ס, לא בטוח אם תגיע לארץ.

המרכב החדש ארוך מקודמו ב-6 סנטימטרים צנועים אבל שומר על רדיוס סיבוב קטן יחסית, 5.8 מטרים. קדמת החרטום הונמכה כדי לשפר את התצפית קדימה בעת נהיגת שטח ומן הסתם, כדי לשפר את דירוג הבטיחות לפגיעה בהולכי רגל. יחידות התאורה שקועות אל תוך המרכב, לצמצם פגיעת ענפים בזמן נהיגת חורש או יער. מרווח הגחון נשאר צנוע יחסית, 21.5 סנטימטרים בלבד – מתחת לדיפרנציאל האחורי.

תא הנוסעים עבר עדכונים ושינויים, אם כי שום דבר דרמטי – יש גלגל הגה ולוח מחוונים חדש עם צג מגע 8 אינץ', ועוד מסך 4.2 אינץ'. יש אוורור וחימום למושבים הקדמיים, גם מתזי החלון הקדמיים מחוממים, תכונה קריטית לקיץ הישראלי. הקרוזר החדש נועל חישוקים במידות 17 עד 19 אינץ', נקווה מאוד שלישראל יגיעו גם חישוקי ה-17, אופטימליים לנהיגת שטח.

מערכות הבטיחות ייכללו מגוון גדול של התראות (סטייה מנתיב, קרבה להולכי רגל, הנמכת אורות גבוהים), ובקרת מהירות אדפטיבית. לא ברור כרגע אם יהיו מערכות אוטונומיות לבלימת חירום ותיקון סטייה מנתיב. מעניין. הקרוזר החדש צפוי להגיע לישראל במחצית הראשונה של 2018, וסביר להניח כי מחיריו לא יהיו שונים בהרבה מאלה הנוכחיים. אנחנו שמחים מאוד לראות שלא הכניסו שינויים גדולים בתצורה המכאנית; רק זה היה חסר לנו, לנד קרוזר עירוני ומפונפן.

מהיבואנית לישראל יוניון מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי הלנד קרוזר החדש צפוי להגיע לארץ במחצית הראשונה של 2018.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טויוטה לנד קרוזר. יצרן, אתר יצרן
טויוטה לנד קרוזר/אתר יצרן, יצרן
טויוטה לנד קרוזר. יצרן, אתר יצרן
טויוטה לנד קרוזר/אתר יצרן, יצרן
טויוטה לנד קרוזר. יצרן, אתר יצרן
טויוטה לנד קרוזר/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully