וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג הרוכבים: מה לקנות לילדים ליום כיפור "על גלגלים"?

27.9.2017 / 8:28

עבור חלק גדול מעם ישראל יום הכיפורים הוא הזדמנות נהדרת לרכוב בחופשיות על אופניים, קורקינטים וכלים חשמליים למיניהם בכבישים הציבוריים. לא שכחנו, גם את כללי הבטיחות

יום כיפור בדרום תל אביב, 12 באוקטובר 2016. יותם רונן
יום כיפור בדרום תל אביב, 12 באוקטובר 2016/יותם רונן

בשבוע שלפני, חנויות האופניים והספורט הופכות להיות מוקדי עלייה לרגל עבור המוני הורים וילדים, שמחפשים לקנות ולסדר כלים, בכדי שלילדים יהיה עם מה להסתובב ביום הכיפורים. בכדי שהחוויה תהיה מוצלחת ובטוחה עד כמה שאפשר, ריכזנו מספר המלצות צרכניות, כמה כללי בטיחות לרוכבים ובנוסף סקירה קצרה על כמה כלים מעניינים.

השוק מציע מגוון עצום של כלים וההמלצה שלנו היא בכל מקרה להתחיל עם אופניים כבר מהגיל הצעיר בעיקר בגלל שהאופניים הרגילים מהווים פעילות גופנית עבור הילדים ועוזרים המון ברכישת שיווי משקל. חשוב שהאופניים יהיו בגובה הנכון ובעלי מערכת בלימה איכותית, שתאפשר גם לילדים עם אצבעות קצרות וחלשות יחסית, לבלום ביעילות. הקורקינטים ללא מנוע משמשים בעיקר לרכיבת פעלולים בפארקי הרכיבה, שהלכו וצצו ברחבי הערים בשנים האחרונות והרבה פחות מתאימים בתור כלי תחבורה. הכלים החשמליים מתחלקים בין האופניים החשמליים לקורקינטים ולאוברבורד, בכל מקרה החוק מרשה רק לבני 16 ומעלה לרכוב עליהם.

אופני ילדים, זה כבר לא מה שהיה פעם...

בתחום האופניים הקונבנציונאליים אנחנו עדים בשנים האחרונות לעלייה מתמדת ברמת אופני הילדים שניתן לרכוש בארץ. שינוי זה נובע בגלל מודעות גבוהה יותר בכל הקשור לאיכותם של האופנים בקרב ההורים שעוסקים ברכיבה באופן קבוע. כיום ניתן לרכוש אופני ילדים המיוצרים על ידי חברות מובילות בתחום האופניים וליהנות מאופניים בעלי ביצועים ורמת בטיחות גבוהים ביותר גם לעומת אופני מבוגרים זולים.

רוקי מאונטיין Vertex

אומנם מדובר באופניים עם גלגלים בקוטר 20 אינץ'', שלרוב מיועדים לילדים עד גיל 8-9, אבל אם מסתכלים על המכלולים מבינים שיש כאן עסק עם אופניים איכותיים ביותר המיועדים להוות קרש קפיצה לעולם רכיבת אופני ההרים. שלדת אלומיניום, מזלג קדמי הידרופנאומטי מתכוונן (במקום קפיץ מתכתי משתמשים באוויר דחוס) כמו בכל אופני ההרים האיכותיים. מעביר הילוכים פנימי אוטומטי בתוך הנאבה האחורית, מאפשר לילדים להתרכז ברכיבה מבלי להתעסק בבחירת ההילוך הנכון. בלמי דיסק הידראוליים של שימאנו וחישוקים בעלי דופן כפולה משלימים חבילה איכותית במיוחד. מחיר 2745 ש''ח כולל מע''מ ו-2452 ש''ח לחברי מועדון רוזן מינץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

RAINBOW 24

אופני RAINBOW מיוצרים במזרח, בדומה לרוב המוחלט של האופניים, לפי דרישות מדויקות של חברת רוזן מינץ מישראל בכדי להצליח לשווק אופניים באיכות טובה ובמחירים סבירים בעיקר עבור ילדים. דגם ה-24 אינטץ' הוא דגם המיועד לילדים בני 8 ומעלה. שלדת אלומיניום, מערכת 21 הילוכים מדגם Shimano easy , בולם זעזועים קדמי ומעצורי חישוק. הגלגלים מורכבים מחישוק מחוזק וכפול וצירי הגלגלים ומוט המושב הם עם שחרור מהיר, לטובת העמסה לתוך הרכב והתאמה לגבהים שונים. מחיר 1099 ש''ח כולל, או 989 לחברי מועדון.

BH SPIKE 27.5

לילדים קצת יותר גדולים מציעה חברת BH את אופני הספייק עם גלגלים בקוטר 27.5, שלדת אלומיניום ומכלולים ברמת בסיס שכוללים מערכת הילוכים שימאנו, בלמי חישוק וגלגלים בעלי דופן כפולה. אופניים אלו יכולים בהחלט לשמש ככלי תחבורה יעיל מאוד לבני הנוער בזכות היכולת לעבור מרחקים גדולים במאמץ קטן יחסית בזכות מידת הגלגלים הנדיבה. מחיר 999 שקלים כולל מע''מ.

קורקינט פעלולים

דגם הבסיסי של CHILLI הוא לא ממש "בסיסי". עם בסיס מאלומיניום 6061, כידון מכרומולי 4130, גלגלים בקוטר 110 מ"מ, מסבי ABEC 9, מסבי היגוי אינטגרליים וחבק הידוק המיוצר ב-CNC עם שלושה גרבי אבטחה, מדובר בכלי מקצועי לחלוטין. משקל של 3.8 קילוגרמים, שני צבעים לבחירה ומזלג אלומיניום ומנגנון הידוק מסבים שהוא פטנט רשום. צבעים: אדום/ שחור, שחור/כחול. להשיג ברשת רוזן מינץ.
מחיר צרכן: 821 שקלים (739 שקלים לחבר מועדון).

קורקינט חשמלי MOMOS

קורקינט חשמלי איכותי במיוחד עם משטח מעץ מייפל והשאר מקרבון. מהירות מקסימלית כ-25 קמ"ש, טווח נסיעה של 20 ק''מ, משקל של 8 ק"ג כולל אביזרים ובולם קדמי, הם נתונים שמעידים על הרמה הגבוהה של הכלי. גרסה מיוחדת בהספק 100 וואט לילדים בני 12 ומערכת בלימה חשמלית ומכאנית מאפשרים שימוש גם עבור ילדים. טווח המחירים הוא בין 2990 ל-3190 בהתאם לסוג המשטח, ההספק והסוללה, חשוב לציין שכל הכלים בעלי תקן ישראלי. משווק על ידי קונינג ישראל.

אופניים חשמליים קונינג 16

בשוק קיימים אופניים חשמליים רבים ומתוכם בחרנו את אופני הקונינג 16 המתקפלים, בגלל היתרון הגדול הטמון ביכולת הקיפול שלהם יחד עם מכלולים איכותיים ואמינים שהוכיחו את עצמם כבר בדגמי קונינג האחרים. משקל של 15 ק"ג בלבד, סוללת SAMSUNG פנימית נשלפת, בלמי דיסק מכאניים ומערכת הילוכים שימאנו הם רק חלק מהתכונות של אופניים יעילים אלו. מותרים לשימוש מגיל 16 ומעלה בהתאם לחוק.

צבעים: לבן, שחור, כחול או ורוד, מחיר 4400 שקלים כולל מע''מ.

כללי בטיחות עיקריים

- יש ללמד את הילדים לרכוב על אופניים ואם אין להורים מספיק ידע בנושא, חובה להשתמש בשירותיו של מדריך רכיבת אופניים מקצועי.

-ילד מתחת לגיל 16 לא רוכב על כלי ממונע, גם אם הוא חשמלי!

-חובה לרכוב עד כמה שניתן בשבילי אופניים ולא בכביש, אסור לרכב על המדרכה!

-אסור לבצע שינויים מבניים בכלי ולא לשנות את הספק המנוע ואת מערכת השליטה בו.

-חובשים קסדה בכל רכיבה.

-לפני הרכישה מלמדים את הילדים את חוקי התנועה והתמרורים ומתרגלים אותם יחד עם הילדים באופן מעשי וממושך.

- במהלך הרכיבה, נשמעים לחוקי התנועה ומתחשבים בהולכי רגל.

-ברכיבה בשעות החשכה מדליקים פנס ולובשים אפוד זוהר.

-קונים רק כלים שעומדים בדרישות התקן.

- בכל מקרה של תאונה האחריות היא על הרוכב, או על האפוטרופוס שלו!

צום קל ורכיבה בטוחה ומהנה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully