וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כך תקבלו עד 1,500 שקלים על התקנת מערכת בטיחות

אסף בר-שי

25.9.2017 / 13:12

משרד התחבורה פרסם את ההנחיה שמוציאה לדרך את סבסוד מערכות ההתרעה על סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק. מי זכאי לקבל את ההטבה, כיצד מקבלים אותה והאם אקבל אותה גם אם אמכור את הרכב

מכוניות. ShutterStock
מכוניות/ShutterStock

מי זכאי לקבל את ההטבה: בעלי מכוניות פרטיות ("M1") ומסחריות ("N1") בבעלות פרטית (ליסינג פרטי נחשב לבעלות פרטית), שמשקלם הכולל אינו עולה על 3.5 טון, עם רשיון רכב תקף, שנרשמו לתנועה בישראל בין 1.1.2000 לבין 30.4.2017 (כולל), ושטרם התקינו מערכות כאלה, עד ל-17.9.17.

אילו מערכות חייבים להתקין כדי לקבל את ההטבה: חייבים להתקין שתי מערכות, לפי תקנים מוגדרים ובהתאמה לדגם הרכב:

1.מערכת התרעה על סטייה מנתיב: התרעה קולית וויזואלית על סטייה בלתי מתוכננת מנתיב הנסיעה.

2.מערכת התרעה מפני התנגשות מלפנים: מזהה אוטומטית מצב של קדם-התנגשות, מתריעה קולית וויזואלית
מהו מחירן המרבי של מערכות הבטיחות שמותר לדרוש מהציבור:

מערכות מבוססת מצלמה יעלו 2,100 שקלים כולל מע"מ לכל היותר, לשתי המערכות.

מערכות שכוללות מצלמה וגם רדאר יעלו 3,850 שקלים כולל מע"מ לכל היותר, לשתי המערכות.

התקנת המערכות

האם המחיר כולל אחריות והתקנה: אכן, אסור לבקש תוספת על מע"מ, אחריות לשנה או דמי התקנה

דרך מי מתקינים: אך ורק דרך מתקין מורשה משרד התחבורה או מי מטעמו של המתקין המורשה. גורמים רבים זכאים להגיש בקשה להיות מתקינים. בשלב זה לא פורסמה רשימה רשמית של מתקינים מורשים, אולם בהחלט ניתן לפנות לגופים המוכרים בתחום הזה, מובילאיי, MOVON, איווקס וכדומה

האם אפשר להזדכות על התקנה חדשה של מערכות משומשות: לא, הן חייבות להיות חדשות.

האם אפשר לנתק את המערכות אם הצפצופים מעצבנים אותי: לא, המתקינים מחויבים להתקין את המערכת כך שאי אפשר להסיר אותה מהרכב וגם לא לכבות אותה במהלך הנסיעה.

מכוניות. ShutterStock
מכוניות/ShutterStock

קבלת ההחזר

האם אפשר להזדכות על מערכות שהותקנו לפני כניסת התקנות לתוקף: לא

כיצד מיידעים את משרד התחבורה שהמערכות הותקנו: מתקין מורשה חייב לעדכן מיידית ובאופן מקוון את משרד התחבורה על ההתקנה. כדאי לוודא שהדבר נעשה. המתקין ימסור לבעל הרכב אישור על ההתקנה.

מהו גובה ההחזר של משרד התחבורה: 1,500 שקלים, בפרישה על פני שלוש שנים - 700 שקלים בראשונה, 700 בשנייה ועוד 100 שקלים בשנה השלישית.

כיצד מקבלים את הטבת הסבסוד: את ההטבה מקבלים באמצעות הוזלת אגרת הרישוי, לפחות חודשיים אחרי התקנת המערכות (אם, למשל, מבחן הרישוי השנתי צפוי ל-1.11.17 והתקנתם את המערכת ב-1.10.17, אזי תקבלו את ההטבה רק בשנה הבאה, 1.11.18).

אגרת הרישוי שלי נמוכה יותר מכלל הציבור, האם גם אני זכאי: אגרת הרישוי לא תפחת מ-10 שקלים, כך שאם אגרת הרישוי שלכם נמוכה מ-710 שקלים, תקבלו הטבה מופחתת, הפרש מגובה האגרה ל-10 שקלים.

אם מכרתי את הרכב, הטבת האגרה עוברת לבעלים החדש: אכן, הטבת האגרה מחוברת למכונית ולא למתקין.

אם הרכב נגנב או ירד מהכביש, האם אמשיך לקבל את ההטבה: לא. ברגע שהרכב יצא מחזקתנו בכל דרך שהיא, נפסיק לקבל החזרים.

שאלות נוספות

מי אמר שהמערכות אפקטיביות: משרד התחבורה מצטט הן הוכחות מצד האיחוד האירופי והן סקרים שנערכו בישראל, על יעילות המערכות והפוטנציאל הגבוה שלהן להפחית את מספר הנפגעים בתאונות.

האם יש מגבלה של מספר ההתקנות המסובסדות: אכן. בשנת 2017 מוגבל מספר ההתקנות ל-80,000 כלי רכב ול-2018 מוקצות 40,000 התקנות. אם לא יותקנו כל ההקצאות, הן יועברו לשנה שלאחריה. חשוב לבדוק אצל המתקין המורשה שעדיין קיימת הטבת התקנה.

מתי נכנסה ההוראה לתוקף: על פי משרד התחבורה, הנוהל נכנס לתוקף מתאריך 17 בספטמבר, אם כי הם מסייגים כי יישום הנוהל מותנה בהסדרה שלו בתקנות התעבורה. לעניות דעתנו הכוונה היא שלפי חוק מי שמתקין את המערכת מהתאריך שציינו יהיה זכאי להטבות, אולם ייתכן שההסדרה והטבת האגרה בפועל עוד ייקחו זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully