וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתת גז ולהישאר בחיים: המיגון הדרוש לכל רוכב אופנוע בחורף

2.10.2017 / 8:08

החורף הישראלי אולי נוח לרוכבי האופנועים יחסית לחורף במדינות אחרות אבל גם כאן חובה על הרוכבים להצטייד ולהיערך כראוי לרכיבה בתנאים קשים. מה צריך כל רוכב לדעת?

ציוד בטיחות לרכיבה על אופנוע בחורף.
רכיבת חורף

את האמת הרטובה צריך לומר כבר בהתחלה: אופנועים לא תוכננו עבור רכיבה בחורף. לא מדובר רק בסכנת החלקה על הכביש המוצף, אלא גם על בלאי גבוה של הרכיבים הבאים במגע עם מי הגשם והבוץ, המחסור בהגנה היקפית שמותיר את הרוכב חשוף לפגעי מזג האוויר, וכל זה עוד לפני שבכלל עלה עניין הנראות הלקויה.

אבל כל זה עדיין לא אומר שיש להימנע מרכיבה בעונה הקרה. החורף הישראלי, כידוע, נוהג להיטיב עם רוכבי הדו-גלגלי, ועם כמה אמצעי הגנה והגברת זהירות, רכיבה על אופנוע בכביש הפתוח כשהרוח מכה בפנים, יכולה להיות אפילו חוויה מהנה. כך תעשו את זה נכון.

ביגוד ייעודי בטכנולוגיות מתקדמות

החורף הישראלי, כבר אמרנו, הוא די מתעתע עבור רוכבי האופנועים. מצד אחד, טמפ' נוחות יחסית ומיעוט ימי גשם ושלג, אבל מצד שני, רכיבה חשופה מול איתני הטבע היא משימה שדורשת היערכות. מצד אחד איטום, ומנגד נידוף. לפיכך אין זה פלא שבגדי הרכיבה המקצועיים מיוצרים בשנים האחרונות מחומרים כמו גורטקס וחומרים סינטטיים אחרים שמאפשרים לעור לנשום ומנדפים את הזיעה המצטברת בגוף מחוץ לשכבות הביגוד. לדברי אבי דדוש, בעלים ומנכ"ל של איי.די מוטורספורט, המתמחה בייבוא ושיווק מוצרי מיגון לאופנועי ספורט ו"אדוונצ'ר", אותם חומרים מייתרים למעשה את הצורך בלבישת בדים כמו כותנה או צמר שעלולים להפוך את הרכיבה למרחץ זיעה גם בחורף.

נראות

מיותר לציין את הסכנה שאורבת לפתחם של רוכבי הדו גלגל בשל ראות לקויה ומזג אוויר סוער. לפיכך, אין זו המלצה כי אם חובה הכרחית לצייד את האופנוע באמצעי נראות רבים ככל האפשר. נורות, פנסי ערפל ייעודיים, מדבקות זוהרות, מחזירי אור וביגוד שמאפשר למשתמשי הדרך האחרים לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן אמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ציוד בטיחות לרכיבה על אופנוע בחורף.
לבוש אוטם אך מנדף

צילום

גם למי שאינו מכור לתיעוד רציף של חייו, מומלץ להצטייד במצלמת דרך יעילה שמקליטה את מהלך הנסיעה ומתעדת את המתרחש בכל צדי הכביש. לא מדובר בצילום לשם תחביב אלא כאמצעי זהירות וליקוט ראיות במקרי הצורך. רבים מהרוכבים עושים שימוש במצלמות קסדה אך אלה קולטות את המתרחש מעיני הרוכב בלבד. המצלמות החדשות מותקנות על גוף האופנוע ומקליטות את שאר הנהגים מלפנים ומאחור.

ציוד בטיחות לרכיבה על אופנוע בחורף.
להיערך ולהישאר יבש

איטום

כפפות מחממות שמנדפות מי גשמים, מעילים ייעודיים דוחי מים ובוץ, מגפיים ששומרים על כפות הרגליים יבשות וגמישות, קסדות עם מגני עיניים – והרשימה עוד ארוכה. להישאר יבש אחרי רכיבה מהירה בגשם זה כמעט ברור, אבל להישאר בחיים אחרי החלקה על כביש מוצף, זה כבר סיפור אחר.

צמיגים

עם כל הכבוד לשאר האמצעים, הצמיגים הם המרכיב החשוב ביותר של אופנועי הספורט, שכן הם היחידים הבאים במגע ישיר עם הכביש ועליהם להתמודד עם מהמורות הדרך. השקעה בצמיגים מתאימים שמיועדים לרכיבה על כביש רטוב, לח, מושלג או בוצי, היא חובה ראשונית המוטלת על כל רוכב באשר הוא. בחורף, הצמיגים נוהגים להתקשות בשל הקור ולאבד מגמישותם. כדי להשיב להם את היכולת לנצל היטב את מערכות ההנעה, יש לוודא שהם חמים ומחוספסים דיים כדי לשמור על שווי המשקל של הרוכב והאופנוע עצמו.

מערכת וואלה! בשיתוף איי די מוטורספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully