וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: מכונית הפרארי פורמולה 1 של מיכאל שומאכר

28.9.2017 / 13:00

מכונית הפורמולה 1 של מיכאל שומאכר עימה זכה באליפות הנהגים בשנת 2001 מגיעה למכירה פומבית בניו-יורק ב-16 בנובמבר. המחיר, החל ב-4 מיליון דולר

מכונית הפורמולה 1 של מיכאל שומאכר, 2001. AP, AP
שלדה מס' 211, מכונית הפורמולה 1 של מיכאל שומאכר בקבוצת פרארי מגיעה למכירה פומבית/AP, AP

פרארי מציגה בימים אלו בהונג-קונג את מכונית הפורמולה 1 של פרארי משנת 2001, במסגרת קדם-אירוע שבעקבותיו היא תנדוד ב-16 בנובמבר למכירה פומבית בניו-יורק. מכוניות מירוץ תקניות מככבות בשלל אירועים יוקרתיים מסביב לעולם - מודרניות או קלאסיות, אבל הפעם באמת מדובר בפנינה מוטורית שתצוד את עיניהם של עשירי העולם ומעריציו.

מכונית הפורמולה 1 של פרארי, שלדה מס' 211 ננהגה על ידי מיכאל שומאכר, נהג ה-F1 המפורסם ביותר בכל הזמנים ולדעת רבים הטוב ביותר בהסטוריה (מחנות איירטון סנה או ז'יל ווילנייב מוזמנים לדון על כך בתגובות); שומאכר סיים את הקריירה שלו ב-2012 עם 91 נצחונות, 155 פודיומיום ומעל 1,500 נקודות דירוג. הוא זכה בשבע אליפויות נהגים, אחת מהן ב-2001 במסגרתה זכה באותה השנה בגרנד פרי של מונטה קרלו וכן במירוץ הונגריה. נהג מס' 2 באותה תקופה היה רובנס בריקלו הבריזלאי, ובתמיכתו זכתה פרארי באליפות ה-11 ליצרנים.

בית המכירות RM Sotheby's יציג את המכונית במסגרת אירוע חגיגי שנקרא "אמנות מודרנית", אולם במקרה של הפרארי המיתולוגית, הם תייגו אותה כאמנות "שימושית"; ניתן לנהוג בה על מסלולי מירוץ או באירועי מחווה היסטוריים; הנהג שירכוש אותה יקבל גישה מלאה למטה פרארי במרנלו, שם הוא יזכה לטיפול מסור מהצוותים שידאגו לגרור את המכונית לכל נקודה שיחפוץ בה. הוא גם יעבור קורסים לנהיגת מסלול תחרותית ויוכל לקחת אותה ל"ימי מסלול" פרטיים עם ליווי מלא של הצוות הטכני.

ב-RM מסרבים לנקוב במחיר מדויק שבו עשויה להימכר הפרארי 2001, אבל מקורבים לאירוע טוענים שהמשתתפים בו לא חוששים לזרוק באולם סכומים דמיוניים שיחצו את רף ה-4 מיליון דולרים, בנקל. "אנחנו שמחים להצטרף לחגיגות ה-70 שנה של פרארי ולהציע את מכונית הגרנד פרי המעוטרת של מיכאל שומאכר", אומר גריגור ביילו, מנהל החברה. "פרארי ו-שומאכר הם השמות הגדולים ביותר במירוצי מכוניות".

מצבו של מיכאל שומאכר בן ה-48 ממשיך להיות מוגדר קשה, בעקבות תאונת הסקי ב-2013 שגרמה לו לפגיעת ראש משמעותית. אלוף העולם לשעבר מטופל בביתו הפרטי בגרמניה על ידי צוות רפואי מומחה ובני משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully