וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מערכות מדיה חדישות - מגדילות את הסיכון לתאונה

19.10.2017 / 7:37

מחקר שבוצע בארה"ב בדק 30 כלי רכב חדשים עם מערכות מדיה מתקדמות ומצא כי כולם השיגו ציון שלילי וגורמים להיסח דעת בנהיגה. "יותר מדי פונקציות וגימיקים"

ריינג' רובר וולאר בישראל. רונן טופלברג, ניר בן טובים
ריינג' רובר ולאר. מופע אור-קולי משוכלל/ניר בן טובים, רונן טופלברג

ככל שהיצרנים משתדלים לפתור בעיות בטיחותיות - ובמיוחד להפחית את הסיכון להיחס דעת בנהיגה, נראה שדווקא הקידמה היא זו שמעלה את הסיכון להיות מעורב בתאונת דרכים. כך עולה על פי מחקר שבוצע על ידי הקרן לבטיחות בכלי רכב בצפון ארה"ב. טריוואלי? אולי. אבל ממצאים אלו צריכים (שוב) להדליק נורה אדומה בקרב חברות הרכב.

החוקרים העלו, כי חרף הירידה בשימוש בפקדים פיזיים ואמוץ מערכות קוליות עם בקרות טאץ' ובקרים מגלגל ההגה, דעתם של הנהגים מוסחת בלפחות 40 שניות ממעשה הנהיגה כאשר הם טרודים בשימוש במערכת הניווט או קריאת מסרונים מהצג הראשי. "אין ספק שחלק מהמערכות השתפרו ללא היכר בקרב מספר יצרנים. אבל הם הוסיפו יותר מדי פונקציות וגימיקים שגורמים לנהגים לאבד ריכוז בנהיגה", כך ראש קרן ה-AAA, הקרן שפרסמה את המחקר. .

על ביצוע המחקר הופקדה אוניברסיטת יוטה, במסגרתו נבחרו 30 כלי רכב פופולריים בארה"ב עם מערכות מולטימדיה מודרניות. מהדור האחרון. ההשוואה בין כלי הרכב התבססה על הסחות דעת קוגנטיביות ו-ויזואוליות, החל משימוש במערכת השמע, הניווט, קריאת הודעות וכיוונים בסיסיים.

לדברי החוקרים, אף לא אחד מ-30 כלי הרכב הוצע במערכת ידידותית שמפחיתה את הסיכון להיסח דעת בנהיגה. לפחות תריסר כלי רכב דורגו עם ציונים נמוכים מאוד, כלומר דורשים תשומת לב "גבוהה" או "גבוהה מאוד" בזמן נהיגה.

רוב הדגמים להם ציון יחסית סביר, היו יונדאי סנטה פה ספורט, טויוטה קורולה, קאמרי וגם דגמים שלא נמכרים כמובן בארץ כמו לינקולן MKS ו-פורד F250. מנגד, בקרב מסיחי הדעת הגדולים, נמנה את אודי Q7, וולוו XC60, סובארו XV, טסלה מודל S, דגמי דודג' וכן דגמי GMC.

ומה הפתרון לדברי ה-AAA? מאחר ולא ריאלי לעצור את התפתחות הטכנולוגיה, מוטב אילו היצרנים יתמקדו בשיפור העיצוב והפונקציונליות כדי להקדיש תשומת לב מרבית לצרכי הנהגים, או במילים אחרות - להקטין משמעותית את משך היסח הדעת בזמן שהידיים על גלגל ההגה בעזרת תא נוסעים קצת פחות מתוחכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully