וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו: גנבי מכוניות עלו על שיטה קלה ומהירה לפרוץ לכלי רכב מתקדמים

17.10.2017 / 9:37

אם יש לכם רכב בטכנולוגיה מתקדמת שמונע ללא שימוש במפתח - כדאי שתלמדו איך להגן עליו מפני פריצות. בלונדון החלה תופעה של גניבת רכבים מתקדמים בזכות גאדג'ט פשוט שניתן לרכישה ברשת

גנבי מכוניות עלו על שיטה קלה ומהירה לפרוץ לכלי רכב מתקדמים/CCTV/מצלמות אבטחה

מצלמות אבטחה בצפון לונדון תיעדו שני גנבים פורצים לרכב BMW בשווי 50 אלף ליש"ט, עוקפים את מערכת הביטחון של הרכב ומניעים אותו - וכל זה בפחות מ-60 שניות ובשימוש פשוט בגאדג'ט שניתן לרכוש ברשת.

בשבועות האחרונים דווחו כבר על ארבעה מקרים של גניבת כלי רכב בלונדון, כשהמכנה המשותף ביניהם הוא שהם אינם מונעים בעזרת החדרת מפתח. כלי הרכב המשוכללים נפתחים ומונעים בעזרת תדר שמועבר מהמשדר שיש במפתח כשזה קרוב אליו. הגאדג'ט שבידי השודדים מאפשר לקלוט ולהגביר את התדר ובכך גורם לרכב לחשוב שהמפתח קרוב אליו גם אם אינו.

פורצים לרכב. reddit, צילום מסך
כך תגנבו רכב בלי מפתח ובלי לשבור כלום/צילום מסך, reddit

בסרטון נראה אחד הגנבים כשבידו הגאדג'ט סורק את קירות הבית בתקווה לקלוט את התדר שמגיע מהמפתח, בעוד הגנב השני ממתין בתא הנהג עד שהתדר ייקלט והרכב יתניע. בפחות מ-60 שניות, הרכב מונע והגנב בורח משם עם רכושו החדש.

הבעלים, אב ואיש עסקים שהחליט להישאר בעילום שם סיפר לעיתון שהוא רכש את הרכב רק לפני חודש. לדבריו, הוא התעורר לקול המנוע הפועל והבין מיד שהתעסקו לו עם הרכב, "הבנתי שמישהו הניע את הרכב שלי והלכתי לחלון. ירדתי למטה מהר אבל הם כבר הספיקו לברוח". הבלש פיט אליס אמר ל-Evening Standard: "הטכנולוגיה הזאת מוגבלת רק לכלי רכב מתקדמים, אך היא הופכת נפוצה יותר ולכן קיים פוטנציאל שמקרים אלה רק יגדלו".

עוד באותו נושא

פול גז בניוטרל: כל הסיבות שבגללן הישראלים תקועים בפקקים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פורצים מלונדון גונבים רכב בפחות מ-60 שניות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה עושים?

אם גם לכם יש רכב שמונע מרחוק, כדאי לא לשים את המפתחות בקרבת המכונית. גם אם המפתח בבית שלכם - הרחיקו אותו מהדלת, החלון או הקיר שפונה לרכב. כדאי לשמור את המפתח בקופסת מתכת או נייר אלומניום שחוסם את האות או לכבות אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully