וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מקרה אליה קדוש: נהגי המוניות – "אנחנו חשופים לאלימות"

17.10.2017 / 7:58

מי שומר על נהגי המוניות מפני עימותים עם נוסעים בעיתיים? רק הם, מתברר. יהודה בר אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות: "הציבור צריך להבין שהוא לא בעל הבית של המונית"

מונית נוסעים. ניר בן טובים
מונית נוסעים/ניר בן טובים

"כל נוסע חושב שהוא מלך. חושב שקנה את המונית ומגיע לו הכול. אנחנו בין הקהלים שהכי נדפקים במדינה, גם בקושי מרוויחים כסף וגם חשופים מידי יום להתנהגות ברברית, כל נוסע והשגעונות שלו. וואלה כל יום יש כמה וכמה מקרים של תקיפת נהגים, לקוחות שבורחים בלי לשלם אבל זה מתחת לראדאר. רק המקרים המאוד חמורים מגיעים לעיתונות".

כך אומר היום לוואלה רכב יהודה בר אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות בישראל על רקע המקרה בו אליה קדוש, הדוגמנית בת ה-19 שהואשמה באיום על הצוות הרפואי באיכילוב כשלא הייתה מרוצה מהטיפול שקיבלה, תועדה מנסה לסטור לנהג מונית בן 70 לאחר ויכוח אלים בין השניים.

על פי התיעוד, השניים ניהלו עימות קולני במסדרון בית החולים, במהלכו קדוש איימה על נהג המונית: "אני אשבור לך את הפנים", ומנסה לסטור לו. נהג המונית ניסה לתפוס אותה, אך לא מצליח.

בר אור מוסיף כי הנהגים הם טרף קל: "אנו חייבים להעלות כל
אחד. הרוב המכריע מעניק שירות נפלא ובתמורה סופג מידי יום קללות, מעשי שוד ועוד שורה של עבירות והתנהגות מכוערת כלפיהם. תבין, כי רבים מהנהגים שנשדדים לא הולכים למשטרה כי בנוסף לכסף שנשדד, הם גם יאבדו יום עבודה לצורך הגשת התלונה. אז הם שותקים.אז שהציבור יבין שהוא לא בעל הבית של המוני, אלא לקוח בו הנהג מחויב להעניק לו שירות איכותי - וזה מצידו צריך להתנהג באופן מכובד".

לא מרווחים הרבה

סוגיית שולי הרווח של נהגי המוניות וסכום הכסף הנמוך שנותר בכיסם בסוף החודש נידונה לאחרונה בכתבה שעלתה במדור וואלה רכב, בו הלין בר אור על המצב. לדבריו נהגים רבים מתקשים "לגרד" את הסכום של 6 אלף ש"ח בחודש.

במסגרת הכתבה הסביר עמי ברגמן, מנכ"ל חברת עוקץ מערכות שעוסקת בתחום חישוב השכר ומפעילה קורס לחשבי שכר, כי כושר ההשתכרות של 10% מכלל נהגי המוניות שעובדים עם תלוש משכורת אצל מעסיקים - ולרוב מדובר על כאלו שמחזיקים צי של מוניות אינו מזהיר - וכי השכר שמופיע בשורת הנטו שלהם נמוך מאוד ולעיתים נושק לשכר המינימום בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully