וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבות רכב: הימים ה"חמים" של הכנופיות – ראשון ושישי

22.10.2017 / 12:48

על פי נתוני חברת איתוראן רוב כלי הרכב הגנובים ברבעון השלישי של 2017 הגיעו לשטחי רמאללה וטול כרם. אחד מתוך חמישה כלי רכב נגנב מירושלים ות"א

תיעוד: מרדף משטרתי אחר פלסטיני שגנב רכב מבקעת אונו ונמלט לשכם. מערכת וואלה! NEWS
מרדף אחרי פלסטיני שגנב רכב מבקעת אונו לשכם בשנה הקודמת/מערכת וואלה! NEWS

על פי נתונים של חברת 'איתוראן', ברבעון השלישי של השנה נרשם שיא במעצר של חוליות גנבי רכב, כך מתוך מדגם של חצי מיליון מכוניות שנבדקו בקרב החברה. בארבעת החודשים אחרונים, נתפסו על ידי צוותי איתוראן והמשטרה 37 כנופיות שעוסקות בגניבת מכוניות. או במילים אחרות, נמנעה גניבתן של 2,500 מכוניות בפרק זמן של שנה. מתחילת השנה עצרו צוותי איתוראן 96 כנופיות בסך הכול, או חסכון של כ-200 מיליון שקלים.

ניר שירצקי מנכ"ל איתוראן, ציין: "ברבעון 3 82% מכלל ניסיונות גניבות הרכב בוצעו בשיטת הפריצה האלימה ברכב והנעה באמצעות מחשבי רכב פרוצים, 15% באמצעות גניבת מפתחות הרכב מבית הלקוח ו-3% גניבות רכב בשוד אלים".

בנוסף לכך, נמצא כי הימים "הפופולריים" של החוליות ברבעון השלישי היו ימי ראשון ושישי. בניגוד אגב לתחילת השנה, חל גם מהפך בקרב הכוכבות של הכנופיות; במקום ג'יפונים ורכבי שטח גדולים, מכוניות פרטיות (סדאן וכדומה) היוו 40% מכלל הגניבות בארבעת החודשים האחרונים. שנות הייצור הגניבות ביותר הן 2013 עד שנת 2016 עם 48% מכלל הגניבות בארץ. רק 10% מגניבות הרכב היו של דגמים שיצאו לכבישים בשנת 2017. רק 4% מהגניבות היו של אופנועים, 19% משאיות ו-12% כלי רכב מסחריים.

הערים שסובלות מהכי הרבה גניבות הן ירושלים (11%), ת"א (9%), ו-נתניה עם כ-6.7% ברבעון השלישי של השנה. עוד מוסרים מאיתוראן, כי ברבעון האחרון המכוניות שנגנבו הועברו לרמאללה וטול כרם המשמשות "ערי מקלט" לגנבים שכן הן קרובות יותר למרכזי ה"פעילות" של הכנופיות בלב המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully