וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה במנוע? כל מה שצריך לדעת על נורות בלוח המחוונים

30.10.2017 / 8:24

ציור של שיפוד בפיתה? רובוט קורץ? נחשים בעקבותיך? מה אומרות הנורות שנדלקות אצלנו בלוח המחוונים? מדריך קצר ושימושי להכרת המערכות השונות ומשמעותן

נורות התראה ברכב. יצרן, ניר בן טובים
לוח המחוונים בהונדה לג'נד/ניר בן טובים, יצרן

ההתקדמות האדירה שעושה תעשיית הרכב והמכוניות החדשות שהולכות ומשתכללות משנה לשנה, מציבות בפני הנהגים שלל אתגרים במשימת ה"תרגום" של שלל הסימנים המופיעים בלוח המחוונים שמולנו.

למרות שהחיווי עשוי להשתנות בין מכונית למכונית, באופן כללי, ניתן לחלק את סוגי נורות ההתראה לשלוש קבוצות מרכזיות. נורות ירוקות או כחולות מצביעות על מצב הפעולה של הרכיב המתואר. לדוגמה: תאורת המכונית בחיווי ירוק פועלת (אור דרך) וחיווי כחול יצביע על כך שאנחנו במצב "אור גבוה" (אור מעבר). כך גם חיווי האיתות הירוק וכמותו חיווי מצב בקרת השיוט, מצב ECO לנסיעה חסכונית ועוד.

קבוצת נורות שניה היא אלו בחיווי צהוב או כתום. נורות אלו מצביעות על תפקוד לא תקין, אולם לא כזה המחייב עצירה, או מסכן את הנהג והרכב. כך למשל חיווי על נורה שרופה, או על כך שמפשיר האדים שלנו עובד. לעיתים נורות מסוימות יופיעו עם אותו איור אך בצבעים שונים. כמו חיווי על בעיית טעינה של מערכת החשמל שעשויה להופיע בצהוב/כתום או אדום בהתאם לחומרת התקלה.

סוג שלישי של נורות הן הנורות האדומות. הצבע שלהן מסמן לנו כי מדובר בהתראה או תקלה המסכנת את הנוסעים או מערכות הרכב ושעלינו לעצור בהקדם האפשרי עד לבירור מהות התקלה או תיקון שלה.

בכל ספר רכב ישנו פרק המוקדש לפירוש כל אחת מהנורות האלו ובכל מקרה של נורה לא ברורה יש לבדוק את המשמעות שלה לטובת שמירה על המכונית ובטיחות הנסיעה בה.

אגב, שלל הנורות הנדלקות עם סיבוב המפתח בסוויץ' ומיד נכבות הוא תהליך בדיקה עצמית שעושה המכונית לשלל המערכות הללו. באופן כללי, לאחר שכל אלו נכבות אמורות להישאר רק אלו המצביעות על לחץ השמן (שכן המנוע לא מונע), בלם היד המשוך (סימן קריאה בתוך עיגול), נורה ועליה ציור של מנוע וכן התראה על התגבור ההידראולי להגה. אם כי ייתכן ואלו ישתנו ממכונית למכונית. לאחר ההנעה תישאר דולקת רק הנורה של בלם היד המשוך.

אז הנה כמה מהנורות שאתם עשויים לפגוש במכונית שלכם ומה המשמעות שלהן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully