וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל העתקות סיניות: לנד רובר מפסיקה לחשוף רכבי ראווה

23.10.2017 / 11:55

לנד רובר מאסה בהעתקות הסיניות בעקבות הצגת רכבי ראווה מקוריים שעובדו מחדש במזרח הרחוק לרכב זהה כמעט לחלוטין. "אי אפשר להתנהל בצורה כזו"

לנד ווינד X7. יצרן, אתר יצרן
לנד ווינד X7. העתק מושלם, חוץ מהלוגו/אתר יצרן, יצרן

לנד רובר החליטה לנקוט בגישה שמרנית לאחרונה בכל הקשור לחשיפת רכבי ראווה. ריינג' רובר ולאר למשל, רכב הכביש-שטח המפואר החדש של המותג הבריטי הוצג בפעם הראשונה במסגרת מצומצמת ללא קדימון אמיתי או אב-טיפוס שמסגיר משהו מעיצובו או מכלוליו. גם בתערוכת פרנקפורט, לא היו חידושים דרמטיים בלנד רובר מלבד גרסאות משופרות.

מה קרה? ובכן, לדברי הבוס הממונה של לנד רובר, גרי מקגוורן לא מדובר בעצלנות או שמישהו פיטר את כל מחלקת העיצוב; הבריטים פשוט לא רוצים שהסינים יעתיקו מהם רעיונות ואח"כ ידביקו על החרטום לוגו אחר בתואנה שהם המציאו רכב חדש מהיסוד. "אנחנו קצת חוששים לגלגל מכוניות קונספט החוצה בגלל שהם יכולים לשרבט משהו דומה, פשוט ככה ולייצר אותו. אי אפשר להתנהל בצורה הזו", כך אומר מקגוורן.

החרדות של מקגוורן לא מבוססות על פרנויה. היצרנים הסינים פועלים בשיטה הזו באופן רציף מ-2012 מול קבוצת JLR. לנד רובר הביעו ביקורת חריפה בעקבות חשיפת רכב כביש-שטח בשם לנד-ווינד X7, שיבוט מושלם של ריינג' רובר איווק מ-2014. באפריל האחרון, במסגרת תערוכת הרכב בשחנאי, נשאל מנכ"ל יגואר-לנד-רובר ראלף ספת' מה ניתן לעשות כדי לבלום את מכירות הדגם המשובט, אך לדבריו הממשלה הסינית לא התייחסה בכלל לרישום הפטנט של האיווק כי הוא מיוצר בסין וגם באנגליה. ספת' העיר שהוא מנסה לפעול נגד חברת האם, גי'נגלינג מוטורס ולהפוך את ה-X7 לבלתי חוקי.

ואולם, מקגוורן אומר שמבחינה משפטית אין להם כרגע "קייס" להגן על הקניין הרוחני מול הבלגן ששורר בשוק הסיני והתמיכה של הממשל בצד המקומי. ובכל זאת, הם ימשיכו לנסות לערער על הדגמים של היצרן ככל הנראה; התופעה המכוערת הזו, היא גם הסיבה לכך שאין לאף אחד בדל של מושג איך התגבש לנד רובר דיפנדר החדש. רכב השטח המיתולוגי בגלגולו המודרני אמור להיחשף רשמית לפני סוף השנה הבאה, אולם המדיניות הנוכחית של לנד רובר היא לערפל כל מידע אודותיו ולשמור הכול קרוב לחזה. המשמעות היא, שהדיפנדר יוסתר עד לרגע האחרון - ויוצג רק כדגם סדרתי.

  • עוד באותו נושא:
  • לנד רובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully