וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחף על הקוצים: נחשף סיטרואן קקטוס החדש

26.10.2017 / 15:20

סיטרואן מציגה ה-C4 קקטוס החדש עם שדרוג היקפי וכן חשיפה של מערכת המתלים החדשה, שעתידה לספק לנוסעים נוחות נסיעה גבוהה מאוד. בישראל בקיץ הקרוב

סיטרואן C4 קקטוס. יואל שוורץ, ניר בן טובים
סיטרואן C4 קקטוס החדש/ניר בן טובים, יואל שוורץ

באירוע שהתקיים היום (חמישי) בפריס, חשפה סיטרואן את הקקטוס החדש שעתיד להתגלגל לכבישים בישראל בתחילת הקיץ של השנה הבאה, כאשר קצת לפני כן נפגוש אותו בנהיגה ראשונה על כבישי אירופה בחודש פברואר - ונדווח לכם משם מה בישלו לנו הצרפתים.

כפי שסיפרה מנכ"לית החברה לינדה ג'קסון לפני שבועות אחדים, הקקטוס מוכן "למתיחת הפנים של אמצע החיים - והוא יעודכן קלות. נשנה אותו באלגנטיות, והוא יתברג בצורה טובה יותר בתוך אסטרטגיית המוצרים שלנו בסיטרואן, שלא עושה שום דבר קונבציונלי".

בסיטרואן אמנם שמרו על המבנה העגלגל של הקקטוס, אבל ביצעו מספר התאמות חיצוניות כדי ליישר קו עם סדרת ה-C3 איירקרוס וכן ה-C5 איירקרוס (שיגיע לאירופה בסוף 2018). את החרטום המקורי גיבשו סיטרואן עם יחידות זהות לסופר מיני ועדכנו, בקטנה גם את החלק האחורי בדומה לפיקסו, הקימורים ברף התחתון של ספי הדלתות וקו הכתפיים.

שני פרטים מעניינים בתכנונו נגזרים מהכותר שלו - "סיטרואן C4 קקטוס האץ'". עד כה, הוגדר הקקטוס כקרוסאובר, אבל הקקטוס החדש פונה לכיוון שגרתי יותר; הוא נמוך מקודמו במעט, וכן הורידו את בועות האוויר בצדדיו קומה אחת למטה -קרוב יותר לרצפה ובעיצוב שונה. בסיטרואן אומרים כי הם אינם מעוניינים להיות "אסירים" של השיטה הזו, ולכן השימוש במיגון בועות האוויר יצומצם בשיעור קל, אבל יהיה חלק בלתי נפרד מ"חווית סיטרואן".

הפרט הטכנולוגי החשוב ביותר בקקטוס נוגע למערכת המתלים שלו. במקום קפיצים ובולמים קובנציונליים, סיטרואן תפרה לקקטוס את מערכת המתלים ההידרואלית החדשה שפועלת לרסן את המהמורות עם "בולם" מדורג. סידור זה יותקן גם ב-C5 איירקרוס, אולם עד שלא נחווה את הבשורה לא נדע אם קמה יורשת ראויה לטכנולוגיה ההידרופנאומטית המיתולוגית. יחד עם זאת, רכבי אב טיפוס שנבחנו באירופה זכו למחמאות לאחרונה.

C4 קקטוס ימשיך להשתמש בנבחרת המנועים הנוכחית שלו, משמע מנוע בנזין 1.2 ל' טורבו 110 כ"ס בחוד החנית, מנוע 82 כ"ס אטמוספרי, מנוע דיזל 100 כ"ס, כשלכך נוסף השנה מנוע טורבו דיזל 120 כ"ס אוטומטי 6 מהירויות, וכן מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין ידני עם 130 כ"ס, לא פחות שנמצא בשימוש 308.

בשורה נוספת מגיעה גם במישור הבטיחותי. עד כה, נעדרו מהקקטוס בקרות בטיחות אקטיביות, אך לראשונה משולבות בו עד 12 מערכות מתקדמות (גם בלימה אוטונומית) המשרתות כיום חלקית את סיטרואן C3 ועוד מספר דגמים בקונצרן PSA. מהיבואנית דוד לובינסקי נמסר לוואלה! רכב, כי הם סבורים כי מה שנמכר עם הרכב באירופה יגיע גם לארץ בהתאם לחבילות המוצעות, כאשר הוא ינחת בחופינו לקראת הקיץ של 2018.

סיטרואן C4 קקטוס. יואל שוורץ, ניר בן טובים
אין שינויים דרמטיים בעיצוב. אבל חל שיפור בבידוד והמושבים עבים יותר/ניר בן טובים, יואל שוורץ
סיטרואן C4 קקטוס. יואל שוורץ, ניר בן טובים
סיטרואן C4 קקטוס/ניר בן טובים, יואל שוורץ
סיטרואן קקטוס 2018. יואל שוורץ, ניר בן טובים
סיטרואן קקטוס 2018/ניר בן טובים, יואל שוורץ
סיטרואן קקטוס 2018. יואל שוורץ, ניר בן טובים
סיטרואן קקטוס 2018/ניר בן טובים, יואל שוורץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully