וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן נפרדת מה-C4 לשנים הקרובות

29.10.2017 / 10:39

2018 תהיה שנתה האחרונה של ה-C4 הקומפקטית, שתפנה את מקומה לטובת קרוסאוברים דוגמת הקקטוס המחודש. "זה דגם בן 7 שנים - היינו חייבים לקבל החלטה"

השקה: סיטרואן C4 מחודשת. יואל שוורץ, אתר יצרן
סיטרואן C4 במסגרת השקת הדגם המחודש באירופה לפני מספר שנים/אתר יצרן, יואל שוורץ

שלוש שנים לאחר חשיפת מתיחת הפנים האחרונה שלה סיטרואן C4 נערכת להפרדות מקונצרן PSA לפחות עד שנת 2021. כך עולה מפי מספר בכירים ביצרן הצרפתי ועל רקע חשיפתו של סיטרואן C4 קקטוס החדש שימלא את החוסר מול גולף ו-ופוקוס. ייצורה של ה-C4 יפסק בשבועות הקרובים.

ה-C4, שהוצגה בשנת 2004 בתערוכת ז'נבה כמחליפתה של סיטרואן קסרה נפלה גם היא קורבן בשנים האחרונות לאופנת הקרוסאוברים, שהפכה אותה למוצר מוקצה שלא זוכה לכל התייחסות ואוסף שאריות טכנולוגיות לרענון, להבדיל מפיג'ו שכן בחרה להשקיע משאבים גדולים ב-308, תאומתה עד לפני כמה שנים.

קסוויר פיג'ו, מבכירי PSA, והאיש שמקבל חלק ניכר מההחלטות הגורליות בחברה אמר לכלי התקשורת באנגליה כי ה-C4 אמנם הייתה מכונית ה"לחם והחמאה'" של המותג אבל השינויים בהרגלי הצריכה חרצו את גורלה; "ה-C4 הנוכחית היא מכונית בת שבע שנים. אנחנו נעצור את הייצור בינתיים ונתמקד ב-C4 קקטוס שבעצם ייכנס לנעליים שלה". עוד אומר פיג'ו, כי "אנחנו רואים הזדמנות גדולה מאוד לעשות משהו יוצא דופן עם ה-C4 החדשה, בעוד שלוש או ארבע שנים".

ה-C4 שנמכרת כיום בישראל, ב-125 אלף שקלים משווקת מאז 2015 עם מנוע 1.2 ל' טורבו המפיק 125 כ"ס ומחובר לתיבת 6 הילוכים אוטומטית יפנית (משרתת היצע רחב של דגמים בפיג'ו-סיטרואן). ראיה מוצקה לדעיכתה אפשר למצוא בין המספרים; מתחילת השנה, נמכרו ממנה כ-20 יחידות בארץ.

ה-C4 קקטוס החדש הוא הדגם הראשון של החברה באירופה עם מערכת המתלים ההידראולית לה בולם מדורג, שאמור לשפר משמעותית את נוחות הנסיעה שלו ביחס לדגם הנוכחי העושה שימוש במתלים קונבציונליים. מערכת זו לא הותקנה אגב ב-C3 איירקרוס - מתחרה ניסאן ג'וק ודומיו, אולם היא כן תמכר יחד עם ה-C5 איירקרוס שהחל את דרכו בסין וינחת באירופה רק בשלהי 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully