וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R

ראובן סביו וקינן כהן

20.11.2017 / 8:30

המצטרף החדש לאופנועים לבעלי רישיון A1, הב.מ.וו G310R מתייצב למבחן השוואתי מול האופנוע החזק בקטגוריה, ימאהה MT03

מבחן השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R. ראובן סביו/קינן כהן, ניר בן טובים
הנפח אולי קטן, אבל יש להם פוזה בשפע/ניר בן טובים, ראובן סביו/קינן כהן

יש להם פוזה של אופנועים גדולים, הם יעילים מאוד בעיר ולא חוששים מכבישים מפותלים, הם קלים מאוד לרכיבה ואפילו עולים פחות מקטנועים באותו נפח המנוע.

שני האופנועים שבמבחן מיועדים לבעלי דרגת רישיון הנהיגה A1 ( עד הספק של עד 47.46 כוחות סוס) ומיועדים לקשת רחבה של רוכבים. מצד אחד לרוכבים שהחלו את דרכם על קטנועים, או אופנועים בנפח 125 סמ''ק, הבינו את היתרונות העצומים בכלים הדו גלגליים ועכשיו מוכנים להמשיך הלאה ולהרחיב עוד יותר את מקורות ההנאה שלהם מרכיבה על אופנועים. מצד שני היא מיועדת לרוכבים ותיקים, אשר מחפשים אופנועים שיראו ויתנהגו כמו אופנועים גדולים, אך לא יהיו מאיימים מבחינת הביצועים מחיר הרכישה והביטוח ובנוסף, יאפשרו שימוש יום יומי בתור כלי תחבורה יעיל.

בכדי להבין מה ההבדלים בין השניים ואיפה כל אחד יותר טוב, לקחנו אותם לרכיבה של כמה מאות קילומטרים בתנאים מגוונים במיוחד.

מבחן השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R. ראובן סביו/קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R/ניר בן טובים, ראובן סביו/קינן כהן

הכירו את המתמודדים

שני האופנועים תוכננו לפי מוטיבים עיצוביים והשפה של דגמי הנייקד הגדולים יותר של כל אחד מהיצרנים. בזכות כך, בכל מקום שבו העמדנו את שני האופנועים הם זכו לתשומת לב מכבדת מצד כל מי שהסתכל עליהם וללא ספק הם עושים רושם פי כמה יותר טוב מאשר קטנועים בנפח דומה וזו בהחלט נקודת זכות ראשונה עבורם.

הב.מ.וו עולה 36,000 ש''ח עם מערכת פליטה מקורית ומי שמעוניין להוסיף את מערכת הפליטה מתוצרת AKRAPOVIC המורכבת על אופנוע המבחן, ישלם עוד כ-6,500 ש''ח. מחירו הרשמי של הימאהה הוא 40,000 ש''ח, אך עכשיו נמכר במבצע במחיר של 35,000 ש''ח.

המחירים הללו נמוכים ממרבית קטנועי ה-400 סמ''ק ובהחלט יחד עם הערך המוסף מבחינת ההנאה ברכיבה והפוזה, יכולים להסביר את ההצלחה הגדולה של קטגוריה זו בשנים האחרונות.

אבל רגע לפני שנצלול למבחן ההשוואתי, מילה על המפסיד הטכני של היום הזה. לקטגוריה זו שייך גם הדיוק 390 של קי.טי.אם, למרות שנפח המנוע שלו גדול בכ-20% מהנפח של הימאהה והב.מ.וו, אך למרות כמה ניסיונות לשלב אותו במבחן, נתקלנו בסירוב נחרץ ולא מובן מצד היבואן. אנחנו רכבנו על הדיוק בהשקה העולמית באיטליה ומכירים אותו ואת יכולותיו הגבוהות היטב, ולכן מצטערים על כך שהוא לא נכלל במבחן ההשוואתי הנוכחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מבחן השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R. ראובן סביו/קינן כהן, ניר בן טובים
נוח ובעל יכולת דינאמית מפתיעה/ניר בן טובים, ראובן סביו/קינן כהן

ב.מ.וו G310

הוא נראה כמו האופנועים הגדולים של ב.מ.וו מבחינת העיצוב וכאשר יושבים עליו הוא מעניק תחושה של הרבה יותר מ-313 הסמ"ק שבמנוע שלו. הכידון רחב, המושב מרווח וגם המבנה של מיכל הדלק תורם לתחושת הגודל. הנדסת האנוש טובה מאוד ותנוחת הרכיבה, בדגש על המושב, נוחה ביותר גם לאחר זמן רכיבה ממושך. מגן הפלסטיק במרכז מיכל הדלק, הוא רעיון טוב למניעת שריטות מרגיזות.

מנוע הסינגל בנפח 313 סמ''ק בעל הספק מרבי של 34 כ''ס ב-9,500 סל''ד ומומנט של 28 ניוטון/מטר ב-7,500 סל''ד, הוא בהחלט נקודת הביקורת המרכזית כלפי האופנוע. החל בצליל הלא מגרה, למרות ה-AKRAPOVIC ועד לרצועת הכוח הצרה יחסית. בנוסף לכך הוא מעביר לידיים וויברציות ברכיבה מהירה שמפריעות מאוד לשמור על מהירות שיוט של מעל 100-110 קמ''ש. התחושה היא שהמנוע "נגמר" איפה שהוא באזור ה-110-120 קמ"ש בהילוך הגבוה ולא ממש אוהב להיות שם. אם מתעקשים, הוא יכול להגיע ליותר אבל זה לא מרגיש טבעי עבורו.

תיבת ההילוכים מחולקת בהתאם לאופי המנוע, עם ראשון/שני קצרצרים לטובת רכיבה בין המכוניות בתנועה העירונית ושאר ההילוכים ממשיכים להיות קרובים יותר מידי וגם זה תורם לכך שהמנוע צורח בהילוך שישי כבר ב-110 קמ''ש. בנוסף הרגשנו קושי מסוים למצוא את הניוטרל במצב עמידה.

בבלימה חזקה מתקבלת תגובה עוצמתית של הבלמים, אבל בכל מה שקשור לרגש של תפעול הבלמים חסרה רגישות ופעמים רבות נאלצנו לתקן את עוצמת המשיכה בידית הבלם תוך כדי בלימה לצורך האטה בלבד.

הבולמים מתפקדים היטב ואפילו מפתיעים לטובה בקטעים משובשים מאוד. הם יוצרים שילוב טוב של תמיכה באופנוע בזמן בלימות חזקות ושינויי כיוון לבין שיכוך נעים כאשר יש בורות בכביש.

בכבישים מפותלים הוא העניק לנו תחושה טובה יותר מאשר על הימאהה בזכות חיבור טוב יותר לאופנוע מבחינת הארגונומיה ותנוחת הרכיבה המרווחת וגם נענה ביתר קלות לפקודות ההיגוי, יתכן שבסעיף זה המשקל הנמוך ב-10 ק''ג לעומת הימאהה ונפח מיכל הדלק הקטן יותר תרמו גם הם לתחושה זו.

מבחן השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R. ראובן סביו/קינן כהן, ניר בן טובים
ה-MT03 דרש קצת יותר "שכנוע" מה-G310 כדי לצלול לפניה/ניר בן טובים, ראובן סביו/קינן כהן

ימאהה MT03

נאמן לעיצוב המשפחתי של סדרת ה-MT, במבט חטוף אלו רק הצמיגים שנראים אחרת ומבדילים אותו מהגדמים הגדולים יותר. גם במקרה של הימאהה, הממדים הם של אופנוע גדול וכך גם תנוחת הרכיבה עליו, למרות שלעומת הב.מ.וו תנוחת הרכיבה צפופה יותר עם כידון יותר צר ומרחק קטן יותר בין הרגליות למושב. למרות מנוע הטווין, הוא מצליח להיות צר באזור בו חובקים את האופנוע עם הרגליים. חבל שהמושב מאכזב הן במבנה שלו והן בעובי הריפוד – פשוט מקשה להשאיר את הישבן במקום ובמיוחד עבור המורכב מאחור.
לוח המחוונים משלב צג דיגיטלי עם מחשב דרך ומד סל"ד אנלוגי. הכול קריא וברור ובאופן כללי מתחבר לתחושה האיכותית של האופנוע.

ההפתעה האמתית ב-MT הייתה יחידת הכוח. הטווין המקבילי עם הספק מרבי של 42 כ''ס ב-10,750 סל''ד ו-29.6 ניוטון/מטר של מומנט ב-9,000 סל''ד, לינארי וגמיש. בזכות כך ניתן לשייט בקלות ב-130-140 קמ"ש ועדיין לשמור מספיק עתודות לעקיפות. התחושה היא של מנוע שמצליח לשלב היטב בין מומנט בסל''ד נמוך לבין היכולת לטפס לסל''ד גבוה ועדיין להמשיך למשוך קדימה בעוצמה. ההבדל העיקרי בין המנועים טמון בכך שאת שיא ההספק והמומנט הימאהה משיג בכ-2,000 סל''ד מעל הנתונים המתאימים של הב.מ.וו, ולכן רצועת הכוח שלו הרבה יותר רחבה בזמן הרכיבה.

תיבת ההילוכים טובה מאוד ומתאפיינת בפעולה מדוייקת וחלקה.

הבלמים טובים יחסית לאופנוע במחיר שכזה, עם רגש ועוצמה. מבחינת בולמים היינו שמחים לקבל קצת יותר שיכוך ויכולת ספיגה, בעיקר של שיבושים קטנים ופחות נדנודים בפניות המהירות.

תנוחת הרכיבה זקופה יחסית אבל בכל זאת ממקמת את הרוכב קרוב לכידון עם כיפוף גדול של הברכיים. התחושה היא של ישיבה "על" הפרונט שמטיבה עם השליטה בגלגל הקדמי, אך פחות נוחה לאורך זמן. הכידון הצר יחסית לב.מ.וו קצת מקשה על השליטה במהירויות הנמכות בעיר ומתאים פחות לרוכבים עם ידיים ארוכות ובמיוחד לכאלו שגובהם מעל 180 ס''מ. תנוחת הרכיבה טובה וכאמור מאפשרת שליטה טובה ורגישות למשוב אודות מצב הגלגל הקדמי, אבל בסעיף הנוחות הוא מקבל ציון נמוך יותר מהב.מ.וו.

לא ברור איך ימאהה נפלו פה עם עניין המושב. אין תמיכה לישבן, אין מספיק ריפוד. הוא נמצא כמה דרגות נמוך יותר ביחס לב.מ.וו, בעיקר עבור המורכב מאחור.

מבחן השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R. ראובן סביו/קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R/ניר בן טובים, ראובן סביו/קינן כהן

סיכום

הב.מ.וו והימאהה, הם שני אופנועים מצוינים לעשות איתם צעדים ראשונים בעולם הרכיבה, או לרכוב עליהם ללא דאגות לכל מקום ועם חיוך גדול על הפנים.

הם נראים מצוין, כל אחד בדרכו ולא משדרים את מסר ה"רבע עוף" שאופנועים קטנים לעיתים מציגים. הם איכותיים ורמת הגימור והבניה שלהם מצוינת. האופי הידידותי שלהם מצוין לרוכבים מתחילים ומעטפת הביצועים שלהם משלבת מספיק כוח להתנהלות יום יומית בין עירונית קצרת טווח ומצד שני לא יכניסו רוכב חדש לצרות.

מכאן מתחילות הדרכים להתפצל, לימאהה יחידת כוח טובה יותר ושילוב מוצלח יותר שלה עם תיבת ההילוכים. לב.מ.וו יש בעיה בשני הסעיפים האלו, אבל תנוחת הרכיבה, ההתנהגות והבולמים שלו עדיפים.

היינו עשויים לפתור את זה בתור שוויון או עניין של טעם, אבל זה לא. בניגוד לסגמנטים אחרים בהם ניתן להתפלפל על דקויות של עפיצות מתלים, דיוק היגוי והיענות לפקודת הכידון, כאשר מדובר באופנועים קטנים, מי שמקבל משקל גדול מאוד הוא המנוע.

וכאן, בין שני האופנועים האלו, לימאהה יתרון מוחץ ומובהק. לא רק כזה שהופך אותו למתמודד טוב יותר, אלא גם כזה שיאפשר לרוכב שלו להמשיך "לגדול" עם האופנוע בלי להרגיש שהוא צריך כבר לקפוץ למשהו גדול וחזק יותר, לעיתים בלי להיות באמת מוכן לזה.

כאשר תג המחיר ביניהם זהה, לאור מחיר המבצע של ה-MT03 אנחנו נוטים להעניק את הניצחון לימאהה, אתם יודעים מה, גם ב-4,000 שקלים יותר.

מבחן השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R. ראובן סביו/קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R/ניר בן טובים, ראובן סביו/קינן כהן

על הצד הטכני - נתונים

מבחן השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R. ראובן סביו/קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן השוואתי: ימאהה MT03 מול ב.מ.וו G310R/ניר בן טובים, ראובן סביו/קינן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully