וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלמוביל: אבזור בטיחות מלא מדגמי הבסיס

אסף בר-שי

16.11.2017 / 8:06

כל דגמי יונדאי ומיצובישי החדשים שיושקו בישראל מעתה ואילך יוצעו עם מערך הבטיחות המלא שמציע היצרן, כבר מהגרסאות הזולות ביותר

יונדאי בישראל ל-2018. יצרן, ניר בן טובים
יונדאי בישראל ל-2018/ניר בן טובים, יצרן

יבואן יונדאי, מרצדס ומיצובישי, כלמוביל, מצהיר על שינוי במדיניות הבטיחות בדגמיו. מעתה, כל דגם חדש שיגיע מחטיבת הרכב הפרטי של הקבוצה (המותגים יונדאי ומיצובישי) יוצע עם אבזור הבטיחות המקסימלי שמציע היצרן, כבר מדגמי הבסיס. הכוונה היא כי כל דגם של אחד המותגים הללו שמוצע בהתאם לתקינה בישראל, יאובזר בכל מערכות הבטיחות האפשריות, ואלו יוצעו כאביזרים סטנדרטיים כבר בדגמי הבסיס של הדגם.

מאחורי ההצהרה הזו עומד מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, דוידי פיאמנטה והיא ניתנה במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל השקת שני דגמים חדשים (ועוד אחד מחודש) של יונדאי, i30 המשפחתית-קומפקטית, וסונטה המשפחתית הגדולה (וטוסון המעודכן).

שני הדגמים החדשים מצוידים במערך בטיחות מתקדם יחסית לקבוצות שלהם, כבר בגרסת ה"פרימיום" הבסיסית. המערך כולל מערכת בלימה אוטונומית במצב חירום, בקרת שיוט שומרת מרחק ומערכת בקרת ערנות לנהג. הדגמים אינם מוצעים עם מערכת אקטיבית לשמירה על הנתיב - זו שמפעילה את ההיגוי במקרה של סטייה, אולם הם כן מצוידים במערכת התרעה על סטייה מנתיב של מובילאיי.

פיאמנטה ציין במסיבת העיתונאים כי אנשי כלמוביל ערכו בדיקה פנימית, כדי לגלות את יעילותה של מערכת הבלימה האוטונומית ושל התרעת הסטייה מנתיב. הבדיקה, שנערכה על יונדאי איוניק שמצוידת בשתי המערכות, גילתה ירידה של לא פחות מ-50% במספר תאונות החזית. בכיר כלמוביל הזכיר גם מחקר של איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP שמצא ירידה של 38% בהיקף התאונות במהירות נמוכה, בכלי רכב שאובזרו במערכת בלימה אוטונומית.

יצוין כי גם מערכות הבלימה המסורתיות נהנות מהקדמה הטכנולוגית. מערכות הנעה היברידיות מחליפות חלק גדול מאנרגיית הבלימה לייצור חשמל ולמילוי הסוללות. גילי פריאנטה, מנהל חטיבת יונדאי ישראל, ציין כי המערכת ההיברידית של יונדאי סונטה הפחיתה 88% בצריכת חלקי החילוף במערכות הבלימה. בעבר גילו גם נהגי מוניות היברידיות כטויוטה פריוס ואחרות כי מערכות הנעה היברידיות חוסכות מהם כמעט לחלוטין את הצורך בהחלפת רפידות הבלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully