וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיימלר חונכת מרכז מחקר ופיתוח בישראל

16.11.2017 / 15:40

תל אביב ממשכיה לבסס את מעמדה כמרכז עולמי בתעשיית האוטו-טק עם חניכת מרכז המחקר והפיתוח של דיימלר במעמד אורח מיוחד – ד"ר דיטר זיטשה מנכ"ל דיימלר ויו"ר מרצדס. המרכז יעסוק באסטרטגיית CASE שתהווה את הבסיס לדגמי העתיד של היצרנית

פתיחת מרכז מחקר ופיתוח של דיימלר בישראל. יצרן, ניר בן טובים
ד"ר דיטר זיטשה מנכ"ל דיימלר: כל עוד זה תלוי בנו, מכונית הליבה של מרצדס יישארו איתנו/ניר בן טובים, יצרן

ד"ר דיטר זיטשה, אחת הדמויות הבכירות והססגוניות ביותר בתעשיית הרכב העולמית היה האורח המרכזי במסיבת העיתונאים לחנוכת מרכז המחקר והפיתוח של קונצרן דיימלר בישראל. ד"ר זיטשה, שכינויי "ד"ר Z" כבר כיכב בסרטוני פרסום של היצרנית ואף הופיע כדמות מצוירת התחיל את דרכו במרצדס בשנת 1976 כחלק ממחלקת הפיתוח, כך שתחום זה והמשמעויות שלו לחברה אינו זר לו.

מרכז המחקר והפיתוח שנפתח הבוקר בתל אביב ויעסיק בשלב זה כ-25 עובדים עם עדי אופק שתשמש כמנכל"ית, יעסוק ב-6-7 מהתחומים המרכזיים של עתיד התחבורה כפי שהוגדרו על ידי היצרנית בעיקר בכלי רכב דיגיטליים, שירותי ניידות, שיתוף רכב ואבטחת סייבר. המרכז יהיה חלק בלתי נפרד מרשת של 11 מרכזי המחקר של דיימלר ברחבי העולם.
המטרה העיקרית של מרכזים אלו הוא תמיכה באסטרטגיית CASE של היצרנית. CASE הם ראשי התיבות של Connected, Autonomous, Shared & Services, Electric.
אלו ארבעה תחומים שמגדירים את התפיסה העתידית של תחבורה על פי דיימלר.
תחום הקישוריות (Connected) שיכלול את הפיכת המכוניות ל"יצור" מקוון שיודע "לשוחח" הן עם הטלפון הנייד של המשתמש, הבית שלו (חימום המים במקלחת מהדרך, או דיווח על מצאי החלב במקרר) ומרכזי השירות לרכב (הגיע הזמן להחליף בלמים).

היבט הנהיגה האוטונומית (Autonomous) מרכז את המשך התחום של פיתוח ושכלול חיישנים ומעבדים שונים, ויזואליים, רדאר, לייזר ואולטרה סאונד ליצירת יכולות אוטונומיות, חלקן כבר מודגמות במכונית הקונספט של סמארט ה-EQ פור טו מתערוכת פרנקפורט.

בשורת הרכב השיתופי (Shared & Services) מתבטאת במרצדס בשורה של פיתוחים ויישומים של שירותי ניידות שלדברי החברה מקיפים כבר יותר מ-14.5 מיליון בני אדם. בין אם רכב שיתופי במודל של car2go, שיתוף בין חברים, שירותי מוניות ואחרים.

את התחום המרכזי של המיזם ה- Electric קרי, הנעה חשמלית נטולת זיהום מוביל אצל דיימלר מותג ה-EQ שהקימה, שממש כמו חטיבת הספורט AMG שאחראית לייצור ההפך הגמור – יעסוק בהנעה חשמלית בלבד. במסגרת היוזמה הזו חנכה לאחרונה החברה מפעל סוללות חמישי במספר וכן השקיעה 10 מיליארד דולר בפיתוח קו דגמים שלם של מכוניות חשמליות והיברידיות.

פתיחת מרכז מחקר ופיתוח של דיימלר בישראל. יצרן, ניר בן טובים
הסנונית הראשונה של כלי הרכב מחטיבת החשמל ה-EQ יהיה ג'יפון/ניר בן טובים, יצרן

בין CASE ל-CORE

בעוד מיזם ה-CASE המדובר הוא הצצה לעתיד, האתגר הנוכחי הוא השלב בו הטכנולוגיות המתקדמות שישמשו אותו משתלבות במכוניות הדור הנוכחי של החברה. למכוניות הקיימות מתייחסת החברה כ-CORE או בתרגום חופשי הליבה של המכוניות הללו. לשאלתי מי תהייה מכונית ה-CORE האחרונה ומכונית העתיד ה-CASE הראשונה ענה ד"ר זיטשה כי המכונית הראשונה שתהייה כולה על טהרת חזון ה-CASE תהייה ה-EQC ג'יפון חשמלי מלא בגודל בינוני. לגבי מכונית ה-CORE האחרונה הוא עבר לחיוך רחב ואמר שכל עוד זה תלוי בנו המכוניות האלו לא יחלפו וישארו כאן.

תשובה זו, למעשה ייתרה את השאלה הבאה שהייתה לי, באיזה שלב מתכוונות יצרניות הרכב לומר "אנחנו לא מפתחים יותר מנועי בנזין ומפנים את מאמצינו להנעה חשמלית בלבד". אבל תשובה מסוימת לשאלה הזו הגיעה בהמשך כאשר הצהיר כי להערכתם עד שנת 2025 יהיה תמהיל המכירות שלהם בחלוקה של 25 אחוזים למכונית חשמליות ו-75 האחוזים הנותרים מכוניות בשילוב בנזין וחשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully