וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטח מת: כך אפשר להציל את הולכי הרגל מפגיעת אוטובוסים

אסף בר שי

22.11.2017 / 8:56

מכירים את הצומת שתמיד כמעט-נפגעים בו מאוטובוס? ומה עם הסיבוב הזה שבו הנהגים לא רואים את רוכבי האופניים? שת"פ חדש עשוי למנוע את כל זה

תחנות אוטובוס לא מוצלות בשדרות הגעתון בנהריה  יוני 2017. עדי חשמונאי
ציוד כלי רכב כבדים במערכת עשוי לצמצם משמעותית פגיעות באיזורים עירוניים מועדים/עדי חשמונאי

אחד המרכיבים הכי מסוכנים להולכי רגל ורוכבי אופניים - הנפגעים המרכזיים בסביבה העירונית, הוא "השטח המת" של כלי רכב כבדים. אוטובוסים, משאיות ודומיהם הגדולים, סובלים ממבנה שמגביל מאוד את ראיית הנהג וכך יכולים להיות מטרים רבים סביב כלי הרכב שבו יכולים "להיעלם" עוברי דרך קטנים - מהולכי רגל ילדים ועד למכוניות קטנות.

מערכת ה"שילד פלוס" (Shield+) של מובילאיי נועדה להתמודד בדיוק עם אתגר הבטיחות הזה. הדרך היא דרכה המוכרת של החברה-בת הישראלית של אינטל, כלומר - מערכות ראייה ממוחשבות. המערכת של מובילאיי נעזרות במצלמות, מחשב ובינה מלאכותית כדי לגלות לנהג שבשטח המת שלו מסתתרת סכנת פגיעה בעובר דרך שכזה.

כעת נרשמת התקדמות רצינית במערך ההגנה על הולכי הרגל, רוכבי האופניים ואחרים בערים: שת"פ חדש שיוצא לדרך בין מובילאיי ובין חברת המיפוי הגלובלית הוותיקה אזרי (ESRI), יחבר את יכולת המיפוי של אזרי עם המידע הרב שנצבר במערכות השילד פלוס.

באופן ספציפי יותר, מערכות ההגנה הללו מזהות בזמן אמת את כל אותן כמעט-תאונות, אותם כמעט-מפגשים עם עוברי הדרך. כשכל המידע הזה מופיע על מפות, אפשר לזהות בדיוק את המוקדים המסוכנים בתחבורה העירונית ובכלל. עם המידע יכולים גורמים שמנהלים את התחבורה (כמו הרשות המקומית, חברות התחבורה הציבורית, גורמי ממשל ומתכנני דרכים) לתקן את הליקויים.

html error

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully