וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קימקו AK550 – רכיבה ראשונה. קורא תגר על המלך

שי ארז

6.12.2017 / 7:33

עם שם של רובה סער, מנוע כוחני, מראה קרבי ומחיר מפתה, קימקו מכריזה מלחמה על ההגמוניה של הטי-מקס. יצאנו להשקה המקומית כדי לברר אם יש כיסוי להבטחה של הדגם הכי מתקדם של היצרן מטיוואן, וחזרנו עם תשובה ברורה

ניר בן טובים
קימקו שמה למהנדסים על הקיר תמונה גדולה של הטי-מקס עם כוונת צלב במרכזה ואמרה להם, כזה אנחנו רוצים, אבל משלנו, אמרו ונעלו את הדלת מאחוריהם עד שיצא עשן לבן

הסיפור של קימקו AK550 מתחיל בכלל בשנת 2001 עת הגיח לעולם הטי-מקס 500 (530 מאז 2012) של ימאהה ויצר קטגוריה של קטנועי-על בה הוא שולט ביד רמה עד היום. רבים וטובים מבין היצרנים ניסו ומנסים כל הזמן לקרוא תיגר על היפני, הן בביצועים והן בפלח המכירות (גילרה GP 800, הונדה אינטגרה, ב.מ.וו C 650 ועוד). עד כה, ללא הצלחה יתרה, אם כי עולם הקטנועים בכלל וקטגורית קטנועי העל או נכון יותר, הקהל, הרוויחו מגוון לא קטן של קטנועים טובים ואופציות לבחירה. עכשיו גם קימקו מצטרפת לשדה הקרב העקוב משמן ודלק ומציגה את הגרסה שלה לסופר-סקוטר או סופר טורינג כמו שהם מכנים את הרך הנולד. רץ מהיר למרחקים ארוכים אם תרצו.

בשנת 2008 היה לי את הכבוד להיות חלק ממשלחת של כתבים ישראלים שעשו את כל הדרך הארוכה לטיוואן כדי לבדוק דגם קדם-יצור שנקרא MyRoad 700i ואשר היה אמור להיות התשובה שלהם לקטגוריה הצומחת של קטנועי-על, גם אם הם לא הודו בכך אז בפה מלא. המיי-רוד כשל ונזנח וגם האקסייטינג 500 לא באמת הצליח לתת פייט אמיתי לשד היפני, אבל לא יצרן ענק ומנוסה כמו קימקו ירים ידיים. קימקו שמוכרת בשנה קרוב ל-900,000 (כן, תשע מאות אלף) קטנועים הכניסה את המהנדסים וצוותי החשיבה שלה למרתפי התכנון, שמה להם על הקיר תמונה גדולה של הטי-מקס עם כוונת צלב במרכזה ואמרה להם, כזה אנחנו רוצים, אבל משלנו, אמרו ונעלו את הדלת מאחוריהם עד שיצא עשן לבן. זה לקח קצת זמן, אבל בשנת 2013 הוצג בטייוואן קטנוע קונספט בשם K50, שנה אחר כך כבר הוצג דגם מעוצב בפני המפיצים בעולם ובמרץ 2016 הוצג הקונספט הסופי בתערוכת טוקיו. מקור השם לא לגמרי ברור. ה-K מייצגת כמובן את קימקו ו-550 הוא נפח המנוע אבל אף אחד לא יודע להגיד מאין ולמה נוספה האות A לשם, אבל שיהיה.

בכל אופן, בניגוד לפיאסקו של MyRoad, הפעם קימקו לקחה את הזמן והוציא משערי המפעל שלה, כלי מגובש ושלם שהולך להסתכל למתחרים שלו טוב טוב ועמוק עמוק בלבן של העיניים, כן, כולל ההוא מיפן.

קימקו AK550: רכיבה ראשונה. נועם עופרן/אסף רחמים, ניר בן טובים
אם המילה טי-מקס קופצת לכם לראש, זה לא במקרה.../ניר בן טובים, נועם עופרן/אסף רחמים

מידות ומראה

הקימקו החדש מציג מראה קרבי שלא מסתיר את הכוונות והתכונות הספורטיביות מחד ואת ההשראה מאידך. העיצוב חד ומחוטב, החזית זוויתית, צללית הצד זורמת בקווים נקיים והאחוריים יחד עם המפלט המודגש, משתלבים היטב במראה האתלטי. זוג פנסי לד מלפנים ויחידת תאורה מקורית בתצורת Y הפוכה מאחור, תורמים את שלהם לנוכחות שהכלי מייצר, בין אם אתם מבחינים בו שועט מאחוריכם במראה או עוקף ומתרחק ממכם במהירות מלפנים.

המושב נוח מאוד גם לישיבה ורכיבה ממושכים לאורך שעות ומאות קילומטרים, כפי שנוכחנו לגלות במהלך ההשקה. משענת הגב של הרוכב ניתנת לכוונון לצורך תמיכה אופטימלית ומגן הרוח הבינוני בגודלו, עושה את העבודה בצורה סבירה למדי, גם במהירויות שהשתיקה יפה להן. אורכו 2,165 מ"מ רוחבו 795 מ"מ וגובהו 1,400 מ"מ כאשר גובה המושב הוא 785 מ"מ ומשקלו 226 ק"ג. השדרה המרכזית גבוהה וצריך למתוח ולהרים גבוה את רגל ימין כדי להתיישב. כנ"ל אמורים הדברים לגבי צמד המראות שמוקמו בקדמת הפרונט ולא על הכידון כמקובל. הן אמנם מעניקות תצפית טובה לאחור אבל כמעט בלתי אפשרי לכוון אותן בזמן רכיבה והדבר מחייב רכינה לפנים ופשיטת ידיים ארוכות.

הכלי עצמו יושב על שלדת אלומיניום ונהנה ממזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ ובולם יחיד אחורי אופקי. הקשר אל הכביש מתבצע באמצעות צמיגים מתוצרת מצלר במידות 120/70-15 מלפנים ו- 160/70-15 מאחור כשלבלימה אחראים מלפנים צמד דיסקים בקוטר 270 מ"מ ואחורי בקוטר של 260. הקליפרים הם מתוצרת ברמבו, עוד פרט שמראה על רמת ההשקעה של היצרן בכלי. נפח מיכל הדלק הוא 15 ליטר.

קימקו AK550: רכיבה ראשונה. נועם עופרן/אסף רחמים, ניר בן טובים
לוח מחוונים דיגייטלי והייטקי למראה עם חיבור בלוטות' לנייד/ניר בן טובים, נועם עופרן/אסף רחמים

מחלקת אביזרים

הקימקו נהנה ממראה מצודד ומשופע באבזור, תצוגות וכפתורי תפעול. לוח המחוונים מציג שתי תצוגות דיגיטליות בצדדים בהן אפשר לקבל, בלחיצת מתג, כל נתון שזקוקים לו כולל מועדי טיפולים או החלפות שמן ורצועה, טמפרטורת שמן וכו' כאשר במרכז הלוח נמצאת תצוגה גדולה המתממשקת בטכנולוגיית בלוטות' עם הנייד באמצעות אפלקציה ובה ניתן לבחור שלל תצוגות ואופציות, החל מניווט וכלה אפילו בתמונות מהנייד, למשל של היקרים לכם שמחכים בבית. ההנעה היא ללא מפתח, כאשר את תפקיד הסוויץ' מחליף בורר מצבים, מסורבל מעט בתפעולו אבל סביר להניח שאחרי זמן הסתגלות גם זה מסתדר.

תא המטען מתחת למושב יכול להכיל קסדה מלאה פלוס עוד טיפה או תרמיל גב בינוני ומלפנים נמצאים שני תאי כפפות, שמספיקים לקופסת סיגריות או נייד ממוצע. איפון 6 פלוס למשל לא נכנס לשם כשבתא השמאלי נמצא שקע USB המאפשר טעינה של הנייד. שלוש דרגות של חימום ידיות מבטיחות חורף חם לפחות בכפות הידיים, מנוף בלם יד נוח לשימוש ופתח התדלוק נמצא בקצה המושב בין רגלי הרוכב.

לוגו תפור למשעי וכיתובי דגם מוקפדים משלימים את הירידה המרשימה לפרטים. רגלית הצד נמצאת מעט לפנים וצריך להתרגל למצוא אותה, בעוד שהרגליות האחוריות קלות ונוחות מאוד לתפעול והרמת הכלי על ידי כל אחד ואחת.

קימקו AK550: רכיבה ראשונה. נועם עופרן/אסף רחמים, ניר בן טובים
הזינוק מיידי, והנכונות לפנות גבוהה מאוד/ניר בן טובים, נועם עופרן/אסף רחמים

מנוע וכו'

לקימקו AK550 מנוע בנפח, תנחשו... 550 סמ"ק בעל שתי בוכנות (טווין מקביל) הפועלות בתצורת Crosss-Plane שאומר שהן נעות בכיוונים מנוגדים זו לזו לטובת הפחתה משמעותית של רעידות המנוע ואובדן יחס דחיסה. המנוע בעל עוקה יבשה והוא בעל שני הספקים - 46 ו-51 כוחות סוס המתאימים לבעלי רישיונות A1 ו-A בהתאמה, כאשר הרוכב יכול לבחור בין שתי מערכות ניהול מנוע, רגילה המספקת את כל הכוח ומצב גשם לטובת ריסון תגובות המצערת בכביש חלק. הספק המנוע מתקבל ב-7,500 סל"ד iמומנט של 5.67 קג"מ המתקבל ב5,500 סל"ד. הכוח עובר באמצעות וריאטור בעל מצמד רטוב ורצועת קבלר חשופה שמוסיפה למראה החזק. הודות למיקום המנוע קרוב למרכז הכלי מתקבלת חלוקת משקל מאוד מאוזנת של 51:49 ועל כך בפרק הבא

נו, ותכל'ס?!

קימקו לא חסכו כמעט בשום פרט ולא קיצרו דרך או תהליכים עד שהגיעו לתוצאה הזאת, ואחרי רכיבה ראשונה של כמה מאות קילומטרים בכבישים מהירים ופתלתלים, אפשר להגיד בפה מלא שכל זה לא היה לחינם, השתלם, הצליח להם, שיחקו אותה, כל אחת מהתשובות הללו מתאימה. הקימקו AK550 הוא כלי מרשים בביצועים וביכולות שלו על הכביש. החיבור המידי של הוריאטור מזניק את הקימקו קדימה כשעקומת המהירות מטפסת בזריזות עד למהירות מירבית באזור ה-170 קמ"ש ואנחנו עדין מדברים על הגרסה ה"חלשה" של 46 כוחות סוס כשהמנוע בחיתוליו. רצועת הכוח ארוכה מאוד והתאוצה החדה מתקבלת בכל מצב. היציבות של הכלי נשמרת בכל מהירות או זווית וכשמגיעים איתו לכבישים מעוקלים החגיגה לא נעצרת, תרתי משמע. הכלי נכנס בששון לכל פניה, יורד כמה שרק תחליטו ומשדר תחושת ביטחון גבוהה של "זהו?! יש'ך עוד, אל תפחד. תן". מכת גז קטנה מוציאה אותו בקלות ובמהירות מהפניה ומאפשרת גם לכשכש בזנבו למי שאוהב את התחושה.

סביר להניח שבעתיד הכלי יקבל גם בקרת אחיזה אבל גם כך, קשה מאוד לאבד אותו והוא מעניק הנאה רבה ברכיבה ספורטיבית כשפעולת הבלמים ליניארית אבל החלטית, לא נושכת באופן חד מדי אבל עושה את העבודה טוב גם בבלימות חרום במהירות גבוהה. אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים וכשתניעו את הקימקו ותשמעו את הצליל המיוחד שטרחו להעניק לו, תבינו שגם כאן לא חסכו במאמצים כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

קימקו AK550: רכיבה ראשונה. נועם עופרן/אסף רחמים, ניר בן טובים
בשורה אמיתית ובמחיר מצוין/ניר בן טובים, נועם עופרן/אסף רחמים

שורה תחתונה

הקימקו AK550 הוא קטנוע הדגל של היצרן מטיוואן והוא עתיד להיות אחד מאבני הדרך החשובות בהיסטוריה שלו. נכון, הם לא המציאו שום דבר, רק הסתכלו מהצד, למדו, השתמשו בניסיון הרב שצברו, לקחו את הזמן, כיוונו למטרה ופגעו בול. הקימקו הזה הוא הדבר שהכי קרוב בביצועים לטי מקס והוא בשורה מצוינת למי שמחפש אלטרנטיבה מבלי להתפשר בביצועים. יהיו את אלו שלא יוותרו על "הדבר האמיתי" אבל כל השאר ישמחו לגלות שהקימקו זול באופן משמעותי. עם תג מחיר של 60,000 שקלים ושגרת טיפולים נוחה וזולה (עלות האחזקה של ה- AK550 מסתכמת, כפי שנמסר על ידי היבואן, חברת עופר אבניר, ב- 2,037 שקלים בממוצע לכל 10,000 ק"מ והעלות מצטברת לכל הטיפולים עד 40,000 ק"מ תעמוד על 8,150 שקלים) הקימקו הולך לעשות הרבה כאבי ראש למתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully