וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן קליפורניה אושן: מבחן דרך

30.11.2017 / 12:05

פולקסווגן לקחה את הדור השישי של הטרנספורטר האייקוני והפכה אותו למעין קרוואן זעיר, עם ארבעה מקומות לינה, מטבחון, שלל פתרונות אחסון ותג מחיר מבהיל. למה הוא תשובה מצוינת לשאלה שאף אחד לא שאל?

ניר בן טובים

לומר את האמת, יש לי פינה חמה בלב לסטיות מוטוריות, לי עצמי יש שתיים כאלו, אחת בדמות טנדר אמריקני ישן ופורד אסקורט קשישה. אין במכוניות האלו שום היגיון או הצדקה, אין להן ערך של ממש, לפחות לא כזה שאפשר להסביר למישהו אחר. למעשה, לא תוציאו ממני מילה אחת טובה על ההרגל המטופש הזה שלי להצטייד בגלגלים רק כי אני רוצה.

גם הפולקסווגן קליפורניה הזה שאתם רואים פה הוא מעין בריה מוטורית מהסוג הזה, הוא משהו שרוצים מאוד, או מגרדים בראש ומשתתפים בצערה של הסביבה של מי שבוחר בו. ההבדל שבכל זאת יש בין השטויות שלי לבין הקליפורניה הזה עומד על כמה מאות אלפי השקלים שנדרשים עבורו.

פולקסווגן קליפורניה אושן: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
הנעה כפולה ונעילת דיפרנציאל אחורית מאפשרת גיחת שבילים קלה עד בינונית/ניר בן טובים, קינן כהן

הבסיס

עם שורשים שנטועים עמוק בתרבות ילדי הפרחים שהסבו את הטרנספורטר ההוא למעין קרוואן נייד, המשיכה פולקסווגן לטפח את תת הדגם של הוואן המסחרי בבסיסו כמעין מיני מוטורהום שהציע שירותי לינה וארוחת בוקר לטיילים המסתפקים במועט.

במקרה שלנו, מדובר בדור השישי, כאן עם הרבה שישו ושמחו, שכן מתחת למרכב מלא הפטנטים שלו, להופעה החיצונית עם פנסי הלד (אופציה), הצביעה בשני גוונים (אופציה), רצפה דמוית פרקט (אופציה), והחישוקים הנאים, תמצא פחות או יותר את המיטב שיש לדור השישי להציע. מנוע טורבו דיזל 204 כ"ס, הנעה כפולה ונעילת דיפרנציאל אחורית שמאפשרים ירידה זהירה לשביל משובש. את הכוח הוא מעביר דרך תיבת מצמד כפול בת שבעה הילוכים.

לא שזה חשוב או רלוונטי, אבל רק שתדע שהוא יודע לזוז ולזוז טוב. בכל מה שקשור לתאוצות ומהירויות שיוט לבית הקטן בערבה הזה יש יכולות מפתיעות מאוד. כולל בידוד רעשים ממש טוב, אני מדבר איתך על סדר גודל של מכוניות סאלון ומכוניות פאר ובא לידי ביטוי גם בשקט המוחלט בתוך הקבינה בלינת הלילה.

כל עוד הכביש סלול היטב הנוחות טובה, אבל על שיבושים רוחביים או שברים הוא שולח רעד בכל המרכב ואליו מצטרפים קרקושים משלל הארונות, המגירות והתאים.

נכון שהחגיגה נגמרת בעיקול הראשון, עם משקל עצמי של 2.7 טונות הוא לא אוהב לשנות כיוון ועם הרבה משקל למעלה הוא מתנדנד כמו תייר באוקטוברפסט. זה גם נוגע לבלמים שצריכים רגל נחושה כדי להאט אותו.

אבל אתה לא מחפש את כל זה במיני מוטורהום נכון?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פולקסווגן קליפורניה אושן: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
הפריסה של הקלפורניה למצב קמפינג מלא אורכת דקות ספורות והוא פשוט מאוד/ניר בן טובים, קינן כהן

התוספות

לא שחסרות לו סיבות להיות יוצא דופן בכמעט כל היבט, אבל אחד הדברים שהוא באמת בלט בהם הוא העובדה שאת המכונית הזו בחנתי יותר בעמידה מאשר בנסיעה, אולי יותר מכל מכונית אחרת.

שנתחיל בחזית? ובכן בפולקסווגן עשו עבודה קשה מאוד לשוות למה שהוא בבסיס רכב מסחרי סביבת נהג ראויה. באופן כללי הם גם הצליחו, שילובי המתכת בתא הנוסעים (אופציה), הגוונים, מושבי העור (אופציה), תאורת הסף במדרגות הכניסה (אופציה) מערכת השמע מעולה ויש המון מקומות אחסון. אלו רק מפגשים אקראיים עם פלסטיקה קשה שמזכירה לך מאיפה הוא מגיע. אבל באמת שלא יהיה חסר לך כלום אולי עוד כמה שקעי USB, ומערכות בטיחות, כי כאן הוא מסתפק בארבע כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית (אופציה), סיוע בלימה (אופציה, תתרגלו, זו מילה שתופיע לא מעט...) אבל יש התראת רכב ב"שטח מת", חיישני חנייה מלפנים ומאחור עם מצלמת רוורס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ועייפות נהג כסטנדרט.

פולקסווגן קליפורניה אושן: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
פולקסווגן קליפורניה אושן: מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן

נוסעים הביתה

לרגל הגעת הקליפורניה, ארזנו את עצמנו כדי לגלות שני דברים. 1. לא משנה כמה העמסנו אותו לטיול משפחתי בן שלושה ימים לארבע נפשות הוא העמיס הכל פנימה, 2. מסתבר שחניוני לילה לא ממש פעילים בעונה הזו של השנה...
למה צריך חניון לילה אם יש קראוון? פשוט מאוד, בהיעדר שירותים ומקלחת, בקליפורניה אתה פחות או יותר נטול היכולת האוטונומית שמספק לך מוטורהום או קרוואן ראוי לשמו. יותר מזה, בניגוד לשני אלו, בהם ניתן לשהות ולו לפחות לכמה שעות, בקליפורניה אתה יכול לנהוג, לבשל ולישון. זהו.

על הנהיגה כבר סיפרנו, אז נעבור לשני החלקים הנותרים. עניין הבישול מתבצע בעזרת כירה בעלת שני מבערים וכיור עם מיכל של 30 ליטרים מים נקיים ומיכל אגירה בגודל זהה משרת את יושבי הרכב במידה ולא חונים בנקודה עם מים. מקרר קטן של 42 ליטרים (צידנית ממוצעת) אחראי על שמירת המזון קריר והכוח אליו מגיע משני מצברים הנטענים בכוח המנוע וניתן לחבר אותם כמובן גם לשקע חשמל חיצוני.

הלינה מתבצעת בשני אופנים, הגבהת הגג שהיא אחת האטרקציות המרכזיות מעניקה משטח לינה של 1.2 מטרים על 2 מטרים עם תאורת לד (אופציה) ושקע 12V. אולם רף המשקל על הגג מוגבל ל-150 ק"ג כך שמדובר במגבלה. מה שלא מוגבל במשקל היא המיטה הזוגית אליה מתקפל המושב האחורי. כל הרכב ניתן להצללה והחשכה מוחלטת, עם שלל פתרונות מבריקים של ווילונות נגללים כולל לרוחב השמשה הקדמית.

אגב פתרונות מבריקים, יש כאן חשיבה יוצאת מן הכלל ברמה של מעבורת חלל על כל פונקציה של אחסון משולבת בקלות תפעול נפלאה. מהרגע בו נעצרנו באתר הקמפינג היחיד שמצאנו (חצר בטבע במושב מנות – מקום מופלא, יחס מצוין - מומלץ בחום לחופשה משפחתית) – בתוך דקות ספורות עמד העסק כולל סיבוב מושב הנוסע ב-180 מעלות לאחור, פתיחת צליה, כיסאות מתקפלים המאופסנים בדלת תא המטען (המוארת), שולחן מתקפל בתוך דלת ההזזה החשמלית (עם גומחה למפה), פינת אוכל בתוך הרכב וגג פתוח. בכל מקום מוצאים תא, ארון, מגירה אפילו בוידעם קטן בתקרה מאחור – הכל פשוט לתפעול גם על ידי אבא פגום אחד. מה שכן, לא הכל פה נראה כמו משהו שיעמוד בשימוש אינטנסיבי אגרסיבי ודורש עדינות מסוימת.

פולקסווגן קליפורניה אושן: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
המטבחון כולל כיור, שתי כירות, ארון אחסון, מקרר ושולחן מתקפל, הכל מודולרי ופשוט לתפעול/ניר בן טובים, קינן כהן

פומפייה עם WI-FI

האנשים שמוציאים סכום כזה על צעצוע שלישי בחניה הם לא ממש החתך הסוציו-אקונומי שיתור אחר מקומות עם מקלחות משותפות

יש לתעשיית הרכב עבר ארוך עם רעיונות מבריקים שבוצעו בצורה גרועה, פיאט מולטיפלה למשל הייתה מכונית גאונית ששילמה מחיר מר על רמת הבניה שלה או אלפא סוד, רשימה לא קצרה של מכוניות סיטרואן מהעבר ואפילו סמארט רודסטר. פולקסווגן קליפורניה הוא המקרה ההפוך – ביצוע מבריק לרעיון די גרוע.

הרכב הזה, שבבסיסו עולה 440 אלף שקלים ובגרסת המבחן 475 אלף שקלים הוא פשוט דבר מיותר להחריד. מעבר לרגע הראשון בו תתלהב ממנו, אין לו כמעט שום הצדקה או היגיון. כל הגודל הזה מסוגל להסיע נהג ושלושה נוסעים, הוא לא מספק את יכולות המחיה האוטונומית של קרוואן, הוא לא יכול לשמש כרכב ראשי, או שני. יותר מזה, בינינו, האנשים שמוציאים סכום כזה על צעצוע שלישי בחניה הם לא ממש החתך הסוציו-אקונומי שיתור אחר מקומות עם מקלחות משותפות ויבסס את עצירות הצרכים שלו על תחנות דלק. היתרון הפחות או יותר היחיד שלו הם הממדים הקומפקטיים ביחס לקרוואן נגרר או מוטורהום, אבל מה עם שאר ימות השנה בהם הוא עומד בחניה?

למעשה, בסכום שלו, אתה תשכור את הקרוואן הכי מפואר בארץ לכל הטיולים השנתיים שלך ותשאיר לעצמך הרבה עודף לשטויות כמו טנדר שברולט ישן ופורד אסקורט שנת 74'....

על הצד הטכני: פולקסווגן קליפורניה אושן

מנוע, הנעה – דיזל, טורבו, 4 צילינדרים, כפולה
נפח – 1,968 סמ"ק
הספק/סל"ד – 4,000/204
מומנט/סל"ד – 1,400/45.9
תיבת הילוכים – מצמד כפול, 7 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) – חסר נתון
מהירות מירבית (קמ"ש) – 195 קמ"ש

מידות
אורך (ס"מ) – 490
רוחב (ס"מ) – 190
גובה (ס"מ) – 199
בסיס גלגלים (ס"מ) – 300
תא מטען (ליטרים) – חסר נתון
משקל (ק"ג) – 2,715

בלמים, צמיגים
בלמים קד'/אח' – דיסק/דיסק
צמיגים – 215/60 R17

מחיר:
440,000 שקלים (בסיס), 475,000 שקלים (מבחן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully