וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח לפי דרישה: נחשף אינפיניטי QX50 החדש

29.11.2017 / 11:16

אינפיניטי חשפה רשמית בתערוכת לוס אנגל'ס את הקרוסאובר QX50, על פלטפורמה חדשה ומערכת הינע מהפכנית בעלת יחס דחיסה משתנה, בלחיצת כפתור

אתר יצרן

אינפיניטי קצת מתקשה להמריא עם הקרוסאוברים האחרונים שלה שקפאו על מקומם; העיצוב, הטכנולוגיות, חלל הפנים ואולי בכלל החבילה הכללית הרבה פחות אטרקטיבית בעיני קהל היעד שלה, שמעדיף להשכיב 300-400 אלף שקל פלוס על דגמים שמקורם בגרמניה.

ה-QX50 החדש, דור שני מאז 2008 (אז בכלל קראו לו EX35) עבר תהליך מורכב מבחינה טכנולוגית שארך שנים ארוכות. במידה מסוימת, זו הפעם הראשונה שקרוסאובר של אינפיניטי קולע ישירות להגדרה הקונבציונלית כמו יריביו מאירופה, וייתכן שכאן סוף סוף ימצא את המפתחות להצלחה.

מתחת למעטה קרבי (אך השגרתי למדי באינפיניטי) שוכנת פלטפורמה חדשה המותאמת להנעה קדמית ומנוע טורבו רוחבי. הוא הרבה יותר גבוה מקודמיו (בכמעט 10 סנטימטרים), רחב מהם ובסיס הגלגלים שלו עומד כעת על 2.80 מ' (גידול זניח). המשמעות היא תא נוסעים מרווח יותר, וכתוצאה מכך גם הופנו משאבים גדולים לתכנון הקבינה מיסודה - שימוש בחומרים ודיפונים משופרים ומערכות מדיה מתקדמות, לצד בקרות בטיחות חכמות ונהיגה אוטונומית למחצה.

גולת הכותרת ב-QX50 היא כאמור, מערכת ההנעה שלו הנעזרת בגל ארכובה רב-חיבורי; בחברה מכתירים אותו כ"רכב הראשון בעולם עם יחס דחיסה משתנה". הוא מתבסס על מנוע 2.0 ל' טורבו 4 צילינדרים המפיק 269 כ"ס ומאפשר בזמן אמת לבחור בין יחס של 8:1 אם חפצה נפשו של הנהג בביצועים או ביחס של 14:1 לחסכון בדלק. בחיבור לתיבת הילוכים רציפה, אינפיניטי טוענת שהמנוע מחלץ מומנט של מנוע דיזל (בתחושה) עם 39 קג"מ הזמינים מ-2,000 סל"ד. הביצועים שפורסמו על ידי היצרן הם 0-100 קמ"ש ב-6.4 שניות. צריכת הדלק במצב "רגוע" תהיה באזור ה-11.5 ק"מ לליטר - שיפור של כ-30-35% על פני מנועי ה-V6 של המותג.

באינפיניטי עדיין בוחנים מקרוב את ההשפעות של המעבר להנעה קדמית, והכניסה של מכוניות קומפקטיות כמו ה-QX30 לשוק. אבל נראה שלמרות החששות מפגיעה בערכים השורשיים של החטיבה, וההנאה הטהורה שנגזרת מהנעה אחורית, ה-QX50 עשוי להפוך לכלי אסטרטגי חשוב עבורם.

לא ברור אם הוא יגיע לישראל ואם כן, רק במהלך השנה הבאה כנראה.

אינפיניטי QX50. יצרן, אתר יצרן
אינפיניטי QX50/אתר יצרן, יצרן
אינפיניטי. יצרן, אתר יצרן
אינפיניטי/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully