וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4X4-על: למבורגיני חשפה את הקרוסאובר אורוס

4.12.2017 / 20:27

האורוס מבוסס על פלטפורמה משותפת לאודי Q7 ו-בנטלי בנטיאגה ומצויד במנוע V8 כפול מגדשים, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה

אתר יצרן

באירוע שהתקיים הערב (שני) בבולוניה, איטליה חשפה למבורגיני את הקרוסאובר העילאי 'אורוס' - הדגם השלישי בשורותיה. האם זהו רכב הכביש-שטח הראשון בתולדותיה? הדעות חלוקות. לא היינו מעלים על דעתנו לציין אותו בנשימה אחת עם רכב ה-4X4 המושמץ למבורגיני LM002 מ-1986, אבל המוחות מבולוניה מספרים שהוא תוכנן בין היתר גם בהשראתו. אז אולי אפשר להגדירו כיורש רוחני, בערך.

האורוס, הקרוי (כמיטב המסורת) על שם שור (מקור השם לפי האיטלקים הוא ב-Aurochs), נדד על שולחן השרטוטים קרוב ל-5 שנים, אך רק עם הפקת הפלטפורמה המודולארית של פולקסווגן (בעלת הבית של המותג האיטלקי) המשרתת כיום את אודי Q7, פורשה קאיין ו-בנטלי בנטיאגה, המיזם יצא לדרך והבשיל לרכב סדרתי.

בדומה אל ה-Q7 מדובר ברכב גדול ממדים, אגרסיבי, אבל עם קו עיצובי מובחן של למבורגיני המשלב טעימות מכל רכבי העל של הבולונזים. בסיס הגלגלים שלו עומד על יותר מ-3 מטרים, אורכו עובר את קו ה-5 מטרים, רוחבו 2 מטרים וגובהו כמעט 1.69 מ'. שילוב של אלומניום במרכב ובשלדה מעמיד את משקלו על 2.2 טון בלבד. יש לו אפילו תא מטען שימושי בנפח 616 ליטרים.

הכוח שנבחר עבורו גם הוא מסמן צעד חסר תקדים בחברה - שימוש במנוע 4.0 ל' שמונה צילינדרים בשילוב מגדש טורבו. בלמבורגיני מציינים כי העדיפו מערכת עם גדישה לזמינות כוח עדיפה בשטח (מומנט מתחום נמוך יותר) בחיבור לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. התוצאה? 650 כ"ס ו-87 קג"מ מ-2,000 סל"ד שזורמים לכל הגלגלים ומאיצים אותו ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ועד 305 קמ"ש מרביים.

מערכות השטח של האורוס לא יקראו תגר על לנד רובר אבל הן מפגן טכנולוגי בפני עצמו. אלה חמושות עם ששה מצבי כיול באמצעות בורר מרכזי שנקרא Tamburo driving mode selector, לו בקר ויסות כוח בין הסרנים, מתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים להגביהו בשטח לטובת עבירות משופרת יחד עם תמיכה מהיגוי אחורי. במילים אחרות, הוא בהחלט מסוגל להפנות את הנחיריים לשטח ולצאת משם עם כל החלקים עליו, ואח"כ לטחון את הנורדשלייפה ולנער מעליו את האבק.

למבורגיני אורוס. יצרן, אתר יצרן
למבורגיני אורוס/אתר יצרן, יצרן

תא הנוסעים הוא יצירת מופת איטלקית עם כל הפאר והשכלולים שתחובים אצל למבורגיני במחסנים; החל במושבים מפוארים עם 18 כיוונים, מערכת שמע מחמיאה מבית 'באנג אנד אולפסון' לה 21 רמקולים, תאימות לכל הטלפונים, מערכות בטיחות חכמות ועוד אינספור אפשרויות התאמה.

מנכ"ל החברה סטפנו דומינקלי: "למבורגיני אורוס הוא אינטגרציה של ה-DNA של למבורגיני ברכב הכי וורסטילי בעולם, ה-SUV. הוא מעלה את הרף של הקרוסאוברים לרמה יוצאת דופן, אל ה-סופר SUV. זהו למבורגיני אמתי מבחינת עיצוב, חווית נהיגה, אמוציות. הוא משתלב במשפחה שלנו בצורה מושלמת".

המחירים לסופר SUV, ה-אורוס יחלו ב-172 אלף יורו לדגמי הבסיס.

עוד באותו נושא

טבעת יהלום: כמה עולה הפרארי של אייל גולן?

לכתבה המלאה
למבורגיני אורוס. יצרן, אתר יצרן
למבורגיני אורוס/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully