וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו K1600B: מבחן דרך

20.12.2017 / 10:31

משפחת ה-K של ב.מ.וו ידועה ביכולות התיור ארוכות הטווח שלה, אבל הפעם לקחה היצרנית את ספינת הגדל שלה ה-K1600 והעניקה לו טיפול אמריקני. אז איך זה שחוסר ההיגיון שלו שבה אותי ומה הקשר למנת חומוס מצוינת?

ב.מ.וו K1600B : מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
ארוך, נמוך ומשגע/ניר בן טובים, קינן כהן

אני יורד מה-K1600 באגר והולך לאכול חומוס. זה אולי נשמע לך כמו דבר טריוויאלי לחלוטין, אבל זה ממש לא. כי אתה יודע איך זה אחרי מנה פלוס פול ועוד שליכטה לסגור את הפינה ולשטוף הכל עם קפה שחור – יש לך חלון זמן מאוד מוגדר בו תזכה לתפקוד שגם הוא חלקי עד שהגוף ידרוש את מנת האנרגיה שלו כדי לפרק את כל העסק הזה.

אני אף פעם לא אוכל חומוס במבחני דרכים, בחיים לא חשבתי לעשות את זה במבחן לאופנוע. אבל הנסיבות, הנסיבות חביבי זה מה שהכריע. חומוסיה צפונית חדשה, מזג אוויר מושלם והאופנוע הכי גרמני-אמריקני שהייתי חייב לערוך היכרות בינו לבין היציקה המקומית שלנו.

והסיבה היחידה שאני יכול להרשות לעצמי לעשות את זה היא האופנוע הזה, כי את קצת יותר מ-200 הקילומטרים עד כאן יאכטת היבשה הדו-גלגלית הזו שנקראת ב.מ.וו K1600B עשתה באופן הנינוח, חסר המאמץ והאגבי ביותר שניתן להעלות על הדעת.

ב.מ.וו K1600B : מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
מגמד כל כלי דו גלגלי וגם כאלו גדולים הרבה יותר שנמצאים לידו/ניר בן טובים, קינן כהן

אבל למה?

יש משהו שהוא על גבול הכשל הרציונלי כאשר מדברים על מכונה כמו ה-K1600 באגר. לכאורה, לקחת אופנוע תיור פול סייז ולהפוך אותו למעין קאסטום זה משהו שפשוט לא מסתדר. אנחנו מכירים אופנועים ייעודיים שעוברים הסבה מדבר אחד לאחר, אנחנו גם מכירים כבר שעטנז של אופנועי ספורט לתיור, או אדוונצ'רים בחליפת כביש אבל כל אלו אופנועים שהוסיפו מעטפת שימוש למשהו קיים. אז מי ומה אתה מר K1600 באגר?

אז כמו כל K1600 גם פה מדובר בבסיס באופנוע התיור הגדול של ב.מ.וו, זה עם מנוע ה-1,600 שישה צילינדרים, טכנולוגיית מתלים ובקרות של מעבורת חלל ונפח הטענה שישלח כמה מכוניות לעמוד בפינה ולהתבייש. אבל כאן היה ניסיון לקלוע לאחד הטרנדים החמים של השוק האמריקני – הבאגרים. אופנועי נמוכים וארוכים עם עיצוב חלק וזורם וצמד תיקים (מכאן השם) או מזוודות, שמביאים סטייל למרחקים ארוכים.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
ב.מ.וו K1600B : מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
כביש ראשי מהיר או דרך כפרית מפותלת, הוא יאכל הכל/ניר בן טובים, קינן כהן

ברזל, פלסטיק, הייטק

הלב פה הוא מנוע השישה צילינדרים 1,649 סמ"ק ו-160 סוסים ו-17.8 קג"מ. מספרים יפים בצד, מנוע השש בטור הזה מייצר את רצועת הכוח המאוזנת, החלקה והמתוקה מכולן הרטט היחיד שתרגיש זה התענוג והוא יגיע ממך. זה מין רצף אדיר וחלק של משיכה מסל"ד תלת ספרתי לקו האדום שגורם לכל מנוע ארבעה צילינדרים להיראות כמו מעבד מזון ששפכו אליו חופן אומים והפעילו. אבל לא רק הכוח ידהים אותך, החל מהזמזום החשמלי של רחפן מטורף למטה ואז בסל"ד גבוה, יש לו גם צליל מטריף, שואג של מנוע חי ונושם שיעמיד לך את השערות עד שיעשו חור במעיל העור.

כל היופי הזה רץ דרך תיבת הילוכים של שישה יחסי העברה עם קוויק-שיפט, ואתה נקרע בין החשק לבחוש את ההילוכים כל היום עם הרגל לבין המנוע שבכלל לא מעניין אותו באיזה הילוך אתה, סובב ת'גז אני כבר יעיף אותך.

ואיך כל זה פונה וזז מצד לצד, ברגע ששניכם מגיעים לפניה ואתה נוגע בכידון הרחב והמשוך לאחור שלו, מגיעה לביקור פיית שומרי משקל ופשוט מעלימה ממנו את 336 הק"ג שלו והוא צולל פנימה ועולה למעלה ושוב פנימה וימינה ושמאלה – בולם ה-Duolever הקדמי שלו עושה פלאים בהפרדה בין כוחות הבלימה להטיה של האופנוע, נגיעה בבלם הקדמי והדבר הזה משיל קמש"ים תוך שמירה על יציבות עם רמז קלוש לצלילת חרטום, היא פשוט מדהימה, כאילו כל זה קורה באיזה יקום מקביל ולא ברור בו חוקי הפיזיקה בנבצרות זמנית וה-K1600 מתפקד כאילו הם כפופים לו ולא להיפך. עולם הפוך ראיתי, ממש כמו השלטים שמזהירים רוחות צד מפניו. מדובר באופנוע שישפיל מובילי טנקים במשחק צ'יקן בעליות לרמת הגולן ואחר כך ירד את מבוא חמה.

ואז בבת אחת, אתה מתייצב איתו בכביש המהיר והמתלים המתכווננים האלקטרונים שלו (שינוי ידני, לא אוטומטי כמו בגרסאות הבכירות) עוברים למצב קרוז ושניכם פשוט מפליגים הלאה. אני חשבתי שיהיה מחיר להנמכה שלו ביחס ל-GTL או ל-GT, אבל זה פשוט לא קורה. כל מספר בין 120 ל-220 קמ"ש הם אותו הדבר מבחינתו, בקרת השיוט מופעלת, הרגליים שלוחות על המדרסים מלפנים, המשקף החשמלי מורם עד הסוף, חימום ידיות מופעל ויש מצב שהתחלתי לנמנמם, מהחומוס אתה יודע.

ב.מ.וו K1600B : מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
הזנב החדש מכתיב מזוודות אינטגרליות שאינן מתנתקות/ניר בן טובים, קינן כהן

חומוס פול גז

הוא לא חף ממגרעות, שלא תתבלבל. לנוע איתו בעיר זה מתכון לתעוקת לב, הוא מוותר לחלוטין על כמעט כל יתרון לדו"ג בג'ונגל האורבני. לא אהבתי את תפעול התפריטים דרך הגלגלת שרגישה מאוד לתפעול בזמן רכיבה ודורשת פשוט יותר מדי תשומת לב, ומילא שבתפריט המידע תחת הלשונית "האופנוע שלי" מצויר GS, אבל במערכת הניווט אתה מצוין כמכונית?! עד כאן.

הספק שהטלתי באופנוע הזה בתחילה, בקונספט שלו, ברעיון מאחוריו לא התפוגג לגמרי. הנטרול של המזוודה הנוספת מאחורי מושב המורכב, העובדה ששני תיקי הצד אינם נתיקים – מי רוצה אופנוע תיור עם פחות יכולות תיור וגמישות? אני גם לא בטוח כמה הוא יקלע לטעמם של לקוחות באגרים "הארד-קור" עם האובר מדורניזציה שלו ומצד שני, ללקוחות התיור של ב.מ.וו הוא פחות מדי "טורינג".
אבל לזכות האופנוע הזה עומדות כל התכונות שגורמות לי לאהוב את הכלים הבאמת טובים של ב.מ.וו, איכות בניה, ירידה לפרטים, הנדסה מצוינת והמנוע הזה אח המנוע הזה.

אז כן, אפשר לפטור את האופנוע הזה כצעצוע ב-200 אלף שקלים, לא להבין את ההיגיון בו, אפשר גם לא להבין בכלל למה לקנות אופנוע ומה אתה צריך את זה, וכולכם משיגנע קופף וסכנת נפשות ואתה מתחיל להישמע כמו מי שלא מבין אותך ואותי ואת החיוך שיש לנו מתחת לקסדה כשמשהו באמת מרגש אותנו.

על הצד הטכני: ב.מ.וו K1600B

מנוע: שישה צילינדרים בטור
נפח: 1,649 סמ"ק
קירור: שמן/מים
הספק (כ"ס/סל"ד): 7,750/160
מומנט (קג"מ/סל"ד): 5,250/17.8
תיבה: שישה הילוכים, קוויקשיפט
מצמד: רטוב

שלדה: אלומיניום
מזלג קדמי: Duolever, 115 מ"מ מהלך
זווית היגוי: 62.2
בולם אחורי: Paralever, 125 מ"מ מהלך
בלם קדמי: דיסק כפול, 320 מ"מ
בלם אחורי: דיסק, 320 מ"מ

בסיס גלגלים: 1,618 מ"מ
מכל דלק: 26.5 ליטרים
גובה מושב: 750 מ"מ
משקל רטוב: 336 ק"ג

מחיר: 199,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully