וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: טויוטה סופרה החדשה לא תהיה "סופרה"

10.12.2017 / 7:18

בטויוטה אומרים שמכונית הספורט שפותחה בשיתוף ב.מ.וו עדיין לא בשלה לבכורה ציבורית, וכי גדלים הסיכויים שהכותר 'סופרה' לא יחזור. "אנחנו בוחנים כל מיני כיוונים"

טויוטה FT-1. אתר יצרן
טויוטה FT-1, רכב הקונספט מ-2014 שהצית את השמועות על החייאת הסופרה/אתר יצרן

נתחיל עם הבשורות הטובות: טויוטה ו-ב.מ.וו העלו לאחרונה הילוך במסגרת המבחנים שכרוכים בהסדרת מכונית הספורט-קופה החדשה שפותחה ביניהן ועתידה לעלות לכבישים בשנה הבאה. מנגד, קטנים הסיכויים שהמחווה ל'סופרה' המיתולוגית משנות ה-90 צומצמה לרובד הרוחני ולא יותר מזה, עם שם אחר שיתנוסס על ישבנה.

בארה"ב דיווחו בתחילת 2017 שהמכונית תוצג רשמית בתערוכת דטרויט 2018, אבל בכירי טויוטה אמר לאחרונה לכלי התקשורת במישיגן שזה לא יקרה. "אנחנו עדיין לא מוכנים לחשוף אותה, אומר ג'ק הוליס, מנכ"ל טויוטה צפון ארה"ב.

עוד התייחס כאמור הוליס לאחת הסוגיות הבוערות על הפרק - האם זו ה'סופרה' החדשה או לא? לדבריו, נבחנים כל מיני כיוונים שונים, וכי "שמות אחרים אולי ישרתו את המכונית הזו בצורה הולמת יותר". אחת הסיבות לכך שמתקשים להצביע על כותר מתאים נוגעת להרחבת שיתוף הפעולה בין קבוצת המירוצים של טויוטה 'גאזו-רייסינג' לחטיבת הפרטיות; ישנם פרסומים לפיהם הרכב היפני ייקרא בכלל 'סליקה' על שמה של מכונית הספורט העממית (שנמכרה בישראל לפני למעלה מ-25 שנה), וכן ייתכן שתכונה 'קרסידה' - מחווה למכונית סדאן שמכרה טויוטה בין השנים 1976-1991.

אצל הגרמנים, להבדיל כן דנים בהחייאה רשמית, של ה-Z4. פרשנות זו תחלוק עם טויוטה חלק ניכר מהמכלולים אבל העיצוב יהיה כולו בווארי והיא תשמר את התכונות הדינמיות של דגמי BMW. "לא רק ההופעה שונה, יהיו ביניהן הבדלים גדולים ביכולת - לכל מכונית יהיו את המאפיינים הספורטיביים שלה", כך ציין הבוס של ב.מ.וו בארה"ב, מארק וורנר.

שיתוף הפעולה בין ב.מ.וו ו-טויוטה החל ב-2012, אבל רק עם חשיפת מכונית הקונספט FT-1 מערכת היחסים בין היפנים לגרמנים התהדקה והוכרז על מיזם מיוחד. במזרח או במערב, שתי המכוניות תצאנה לכבישים בשנה הבאה.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully