וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיירת הבטיחות: רק ה-15 האלה זכו בדירוג המקסימלי

אסף בר-שי

17.12.2017 / 8:10

כדאי לחברת הביטוח שתקנו מכונית בטיחותית יותר? באמריקה כן, וארגון הבטיחות הקפדן IIHS ממליץ על 15 כלי הרכב שעברו סדנת בדיקות קטלנית במיוחד. הרשימה המלאה - בפנים

הוצגה: ב.מ.וו M5 החדשה. יצרן, ניר בן טובים
ב.מ.וו סדרה 5/ניר בן טובים, יצרן

ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS, מעין המקבילה האמריקאית הקפדנית לאיגוד הבטיחות האירופי, EuroNCAP, חושפת את רשימת המכוניות הבטיחותיות ביותר לשנת 2018. היות שהאיגוד העלה את רף הדרישות לקבלת דירוג הבטיחות המלא, רק 15 כלי רכב זכו בו. הדירוג המלא נקרא "Top Safety Pick +" ("הבחירה הטובה ביותר +").
שני כוכבים מרכזיים ברשימה העילית ושניהם מהמזרח הרחוק - קונצרן יונדאי-קיה והיצרן סובארו. יונדאי-קיה, כולל מותג היוקרה שלהם ג'נסיס, שולטים ברשימה הזו עם לא פחות משישה דגמים (מתוך חמישה עשר) וסובארו - עם ארבעה. רשימת הבחירה הטובה ביותר + לפניכם, לפי סדר האלפבית:

ב.מ.וו סדרה 5
ג'נסיס G80 (מכונית סלון)
ג'נסיס G90 (מכונית פאר)
טויוטה קאמרי
יונדאי סנטה-פה (הגרסה המוארכת של הסנטה פה המוכר בישראל)
יונדאי סנטה-פה ספורט (גרסת הסנטה פה המוכרת בישראל)
לינקולן קונטיננטל
מרצדס E קלאס
מרצדס GLC
סובארו אאוטבק
סובארו אימפרזה (בגרסאות סדאן והצ'באק-סטיישן)
סובארו לגאסי (בישראל - B4)
סובארו WRX
קיה סול
קיה פורטה

יונדאי סנטה פה. רונן טופלברג
יונדאי סנטה פה/רונן טופלברג
כעת חייבות המכוניות להצליח גם בבדיקה יסודית של רמת פנסי החזית

חשוב לציין כי בדיקת המכוניות הטובות ביותר מתבצעת בתוך מבחר המכוניות שנמכרות בארה"ב, ובתקינה המותאמת לשוק הצפון אמריקאי. היות שכך, התוצאות הללו אינן משקפות בהכרח את תוצאת הרכב הדומה לו נערכה בישראל, הן בשל הרכב מערכות הבטיחות והן בשל שינויים מבניים לעתים. עם זאת, מובן שבאופן רחב יותר התוצאות עשויות להצביע גם על רמת ההגנה האפשרית של המכוניות הללו בשוק שלנו.

כדי לזכות בדירוג הגבוה ביותר, הוחמרו הכללים וכעת ארגון ה-IIHS אינו מסתפק בדרישה לעמוד בגבורה בבדיקות שנעשו עד כה - בדיקת תאונה חזיתית קלאסית, תאונה חזיתית בקצה המרכב בצד הנהג, בדיקת פגיעות מהצד, הגנת כריות הראש והדמיית התהפכות. כעת חייבות המכוניות להצליח גם בבדיקה יסודית של רמת פנסי החזית (בדירוג הגבוה ביותר, "טוב") וגם לזכות לכל הפחות בדירוג "מתקבל על הדעת" (השני מלמעלה) בעמידות המרכב בתאונה חזיתית בקצה המרכב בצד הנוסע.

כדי לזכות בתואר הזה או בטבעת השנייה של המכוניות הבטיחותיות ביותר ("הבחירה הטובה ביותר", בלי פלוס), חייבות המכוניות להציע ללקוחות שלהם גם מערכת בלימה אוטונומית. איגוד הבטיחות קובע שהמערכות הללו אפקטיביות במניעת תאונות ונפגעים.

כדי שקצת נקנא באמריקאים בענייני הבדיקות הללו, ראוי להסביר מי מבצע את הבדיקות ומדוע. ארגון ה-IIHS שייך לאיגוד חברות הביטוח האמריקאיות. המטרה של החברות הללו היא לזהות אילו מכוניות בטיחותיות יותר וכך להמליץ ללקוחותיהן לבחור במכוניות שיגנו על חייהן וגם יחסכו לחברות הביטוח בעלויות. טוב ללקוח, טוב לחברה. בישראל שיטת התמחור אינה מעודדת את חברות הביטוח לעודד את הלקוחות לבחור מכוניות בטיחותיות, לעתים אפילו להיפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully