וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכמים יותר מבעבר: אתם כבר לא מחפשים מותגי רכב וזאת הסיבה לכך

24.1.2018 / 7:38

האם מעמד מותגי הרכב נפגע? המיזוגים השונים והמידע הקיים ברשת משנים את כללי המשחק, והלקוח החדש פחות מתעניין בשמות ומבצע קנייה חכמה בעזרת האינטרנט. מה אתם מזמינים ומאיפה? התשובות בפנים

אולם תצוגה למכירת מכוניות. ShutterStock
מותגי הרכב ואולמות התצוגה הופכים פחות רלוונטיים/ShutterStock

בואו נתחיל בסוף. המותגים כבר לא מעניינים אתכם - האנשים שקונים מכוניות - ואם צריך להאשים מישהו בזה, האשמים העיקריים הם יצרני הרכב בעצמם. וגם האינטרנט, שאותו אפשר להאשים כמעט בהכל אבל כאן יש לו תפקיד מפתח.

יצרני הרכב, במרוץ המטורף של הוזלת עלויות פיתוח ויצור שואפים לצמצם כמה שיותר את מספר הרכיבים השונים בקו המוצרים שלהם. ואחד החשובים והיקרים שבהם היא ה"פלטפורמה", מה שבעבר נהוג היה לכנות "שלדה". ושיתוף פלטפורמות, בין מותגים ובוודאי בין דגמים, הפך כה נרחב שתמצאו היום פלטפורמות המשרתות עשרות דגמים שונים בארבע מותגים שונים - ואלו יכולים להיות מותגים עממיים או מותגי יוקרה. רכבי פנאי או רכבי מנהלים כולם על אותה פלטפורמה עם שינויים קלים.

רוצים דוגמה? קבוצת VW משתמשת באותה פלטפורמה ל-16 דגמים שונים (ועוד 8 בקנה) ברשימה תמצאו אאודי TT לצד סקודה אוקטביה. סיאט לאון וגם פולקסווגן טיגואן. כולם על אותו הבסיס. ולא רק. אלו חולקים רכיבים רבים - מנועים, תיבות הילוכים ומערכות הנעה ואפילו פרטי גימור, מתגים וכפתורים, מנופים וידיות - אלפי חלקים. וזה קיים גם בקבוצות הרכב האחרות.

מגרש מכוניות למכירה. ShutterStock
הטרנד הולך למקום אשר נותן ללקוח חווית קנייה וביטחון כשל יבואן רכב אבל מאפשר לו לבחור מבין עשרות מותגים שונים/ShutterStock

לקוח הרכב החכם עושה את שיעורי הבית שלו באינטרנט

כשמשתמשים באותם "חומרים גלם" לתבשילים שונים לא מן הנמנע שהטעם של כולם ממש דומה. כן, המכוניות כה דומות עד שמבלי לראות את הסמל שעל החרטום קשה לדעת כבר באיזה רכב אתה נוהג. הטכנולוגיות זהות, חווית הנהיגה דומה עד זהה, כנ"ל צריכת הדלק ודירוגי הבטיחות - אז למה לקנות מותג פרימיום אם אתה מקבל את האיכויות שלו והפיזיולוגיה שלו במותג זול הרבה יותר?

לא צריך לעשות יותר מחיפוש אחד בגוגל כדי לגלות את כל המידע הזה. הוא קיים הוא נגיש ויבואני הרכב לא רוצים שתדעו אותו. לקוח הרכב החכם עושה את שיעורי הבית שלו באינטרנט - שם בין אתרי הרכב, פורומים, אתרים מחו"ל, מבחני דרכים ויועצים - המסע אותו עובר הלקוח החכם אשר מנצל את עושר המידע שבחוץ מאפשר לו להגיע לאולם התצוגה חמוש בכל כך הרבה ידע אשר מאפשר לו לקבל את התמורה הטובה ביותר לכספו.

ותמורה טובה מקבלים בסופרמרקט לא בבוטיק. לשם הטרנד הולך - למקום אשר נותן ללקוח חווית קנייה וביטחון כשל יבואן רכב אבל מאפשר לו לבחור מבין עשרות מותגים שונים. הם יחפשו "סופרמיני" ויקבלו 8 הצעות שונות - מכמה מותגים ובכמה רמות מחיר, אפשרויות מימון שונות והחזרים חודשיים שונים. מאלו הוא יבחר את המתאים לו ביותר.

העובדה הזו מסיטה את המיקוד ממותגי הרכב לעבר הגופים - כמו אמאזון או EBAY ואפילו עלי אקספרס - אשר מציעים את המוצרים המבוקשים. במקרה הזה מדובר בג'יפון, סופר מיני או אפילו טנדר עבודה. כמה פעמים שמעתם "הזמנתי מאמזון" והמותג כלל לא הוזכר? המותגים החדשים יהיו הרשתות אשר מוכרות את המכוניות ולא היצרנים - ואלו אשר יהיו ראשונות ויתנו את השירות הטוב ביותר ינצחו.

בישראל פועלת carbay.co.il באתר תמצאו סופרמרקט עשיר של מכונית עם מבחר גדול בכל קבוצת רכב ומכל גרסה. צריכים סופר מיני? יש שם 17 אפשרויות בחירה מ-12 מותגים שונים. בנוסף יש יועץ שיעזור לכם לבחור את הדגם הנכון מההיצע, למצוא את העסקה המתאימה ביותר ואם צריך ביטוח או מימון גם את זה אפשר לעשות אונליין. ולסיום - המכונית נמסרת אצלך בבית. תתחדש!

עד 25% הנחה על מגוון ג'יפונים: פיג'ו 2008 ACTIV GO ב-102,900 שקלים

עד 35% הנחה על מגוון רכבי מיני: ניסאן מיקרה ב-65,900 שקלים

עד 25% הנחה על מגוון רכבי סופר-מיני: פיג'ו 208 ב-74,900 שקלים

עד 15% הנחה על מגוון רכבי SUV: קיה ספורטאז' ב-138,500 שקלים

לקבלת מידע ולמבצעים באתר CarBay הקליקו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף carbay

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully