וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית-על קטנה: אודי RS3 במבחן דרכים

31.12.2017 / 9:31

מצד אחד עוד כוח היה הדבר האחרון שחסר לסופר-קומפקטית של אודי, מצד שני, חלילה שנתלונן על 400 סוסים באגרוף המחץ של חטיבת הספורט של אודי

אודי RS3 - מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אודי RS3 - מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן

זבוב. כרגע הזבוב הזה הוא הדבר שמסכן אותי ואת ה-RS3 סדאן יותר מכל. זבוב, לא העיקול שאנחנו דוהרים לכיוונו במהירות, לא העיקול הקודם שצלחנו אחרי שהאטנו למהירות שגם בכביש 6 נחשבת למכובדת – זבוב.

אתה צודק, אני יכול להאט, לפתוח חלון, לגרש אותו החוצה. זה לא שאין פתרונות לסיטואציה הזו, אבל העניין הוא שאני יושב במכונית שלנהוג אותה באופן שאינו עומד בקו אחד עם הנחישות שלה לתפור כל דרך במהירות מסחררת – הוא בזבוז מחריד של דלק, גומי, אוויר, שמן וכל שאר המשאבים היקרים והמתכלים האלו שהיא שואבת פנימה ונושפת בתמורה כיף החוצה.

אודי RS3 - מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אודי RS3 - מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן

רוץ בן סוסי

הסיבה להתכנסות החגיגית הזו סביב ה-RS3 סדאן היא שורת העדכונים שעברה המכונית לשנת הדגם 2018. החשובים והמרכזיים בהם נמצאים מתחת למכסה המנוע, שם נמצאת תחנת הכוח שעברה טיפול שורש במטרה לצמוח עוד יותר.

המנוע עדיין בתצורה הייחודית של חמישה צילינדרים ובנפח 2.5 ליטרים, אבל עבר טיפול יסודי ולמעשה אפשר לומר שהוא חדש לגמרי. הפעם הוא מייצר 400 סוסים לעומת 367 בעבר ו-48.9 קג"מ לעומת 47.3 בעבר והוא גם קל יותר ב-26 ק"ג. את הסוסים היא מפזרת לכל ארבעת הגלגלים בהנעת הקוואטרו הכפולה שלה דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד בת שבעה יחסי העברה. יש כאן נקודה מעניינת לאור הצהרת אודי על מעבר לתיבות פלנטריות במכוניות מעל ל-40 קג"מ.

שאר המכונית לא השתנתה באופן יוצא דופן. חיצונית, בתצורת הסדאן היא עדיין נראית כמו A4 מוקטנת, למרות שהשילוב של הצבע האפור הזה, עם החישוקים הגדולים ומידות הצמיגים החריגות (הקדמיים רחבים יותר מהאחוריים), הקאליפרים האדומים ותאורת הלד יוצרים הופעה חיצונית שהיא ממש לא סולידית, אבל הרבה פחות צעקנית ומצועצעת ממה שחששתי בתחילה.

תא הנוסעים כרגיל באודי גם נראה מצוין וגם בנוי היטב. איכות החומרים וההרכבה מצוינים. אחרי פרק התאקלמות קצרצר גם שולטים היטב בכל רזי מערכת ה-MMI. מכונית המבחן אליה נוספה חבילת ה-SPORT מכניסה לפה תמורת 50 אלף שקלים חבילת סיוע נהיגה ובטיחות הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית כולל מצב נסיעה בפקק, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית, בלימת חירום, התראה על סטייה מנתיב. מבחינת האבזור מקבלים כאן מושבים עם תמיכה טובה יותר לגב התחתון, מערכת פליטה מוזיקלית במיוחד (חפשו אותה באינסטגרם שלנו), שמשות כהות וחישוקי סגסוגת בעיצוב ייחודי וגימור מט. גם בלי החבילה הזו האבזור רב מגג השמש ועד ציפוי האלומיניום לדוושות. שתי נקודות ביקורת – איפה שקעי ה-USB פה?! למה יש דברים שפיקנטו מציעה ואתם לא וגם לכו לכל הרוחות כבר עם ההגאים האלו ששטוחים בחלק התחתון שלהם, תנו לי הגה עגול.

בהיותה תצורת סדאן ניתן להניח כי תתעניינו גם בזוטות האלו של מושב אחורי ותא מטען. אז ככה, יש מקום מאחורה, עם 263 ס"מ בבסיס הגלגלים היא לא לימוזינה, אבל בהחלט מספיקה גם לשני מבוגרים. תא המטען צנום ביחס למקובל במכוניות סדאן עם 315 ליטרים ופתח ההטענה מעט קטן, אבל אם זה מה שמפריע לך במכונית כזו, אתם כנראה לא בכיוון.

אודי RS3 - מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אודי RS3 - מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן

טוס ודהר

בסיבוב הנוכחי שלה, לך הנהג יש הרבה יותר יכולת להיות מעורב במה שהמכונית עושה

כשאני שולח את האצבע לכפתור ההנעה של ה-RS אני נזכר בדור הקודם, זה שהיה מתעורר לכל הנעה בגרגור, נהמה ושיעול בק-פייר. אז זהו שגם הפעם היא עושה את זה, אבל בצליל שאני מוכן להישבע שנוספו לו אי אלו דציבלים. עכשיו, זה באמת נשמע נהדר ונורא נחמד בחניון תת קרקעי, זה ממש לא נחמד כשאתה לא מעוניין שכל הסביבה תשמע אותך ותצמיד אליך תוויות של, ובכן, מישהו עם אגזוז רועש מדי.

הדבר השני שאני רושם לפני, ולמעשה המשיך ללוות את ההתרשמות מהמכונית הזו גם כאשר כבר החזרתי אותה היה שבניגוד לדור הקודם – היא הפעם הרבה יותר מתורבתת. באחד מימי המבחן העמסתי את הקנצלרית ושתי יורשות העצר וקפצנו לערב ירושלמי, רק כדי לגלות בדרך חזרה הביתה שמדובר במכונית שהיא לגמרי נסבלת ביום יום. שבנסיעה מנהלתית משפחתית אין זכר למכונת המלחמה שלפני כמה שעות פירקה לגורמים כמה מכבישי הנהיגה המאתגרים יותר בישראל בלי מאמץ של ממש.

אבל מנהלתית או לא, היא גם יודעת לשחרר את השד מהבקבוק, בכל פעם שאתה לבד, אתה תבחר את המצב הדינאמי בבורר מצבי הנהיגה. שם, בכל נגיעה במצערת היא משחררת את השד מהבקבוק בשעטה קדימה שמלווה בנהמה שגורמת לך להישאר עם הרגל חזק חזק על הגז גם הרבה אחרי שהמכונית הנעקפת הופכת לנקודה קטנה-קטנה במראה האחורית.

אבל מה יהיה כשנגיע לעיקול הראשון? זו שאלה שהעסיקה אותי כל הדרך לכביש המפותל. הדור הקודם הייתה מכונית מהירה מאוד, אבל כזו שעשתה הכל באופן טכני, קר, דיגיטלי כמעט הופכת אותך הנהג למיותר בכל החגיגה הזו.

אז הפנייה הראשונה מגיעה, ההגה מופנה והאף נכנס פנימה בדיוק וקלות שלא זכרתי אצלה מהפעם הקודמת. מפניה לפניה ההבנה שלכל הדיבורים האלו על כיול מחדש של מערכת ההיגוי והמתלים, על הפחתת המשקל על האף – לכל אלו יש משמעות של ממש.

בסיבוב הנוכחי שלה, לך הנהג יש הרבה יותר יכולת להיות מעורב במה שהמכונית עושה, אם בדור היוצא סמכתי בעיקר על ההנעה הכפולה שתוציא אותנו במהירות ועם חיוך ענק מהפניה, הפעם אפשר גם ליהנות גם מהכניסה אליה. הסרבול שהיה לה בעיקר בפניות טכניות, יחד עם השינוי הבלתי פוסק במשקל של ההגה פינו את מקומם לעסק הרבה יותר מהודק, הרבה יותר מתקשר מאשר בעבר. הבלמים הרבה יותר פרוגרסיביים, ואפשר לשלוט במשקל שעובר לחלק הקדמי בדיוק טוב משמעותית.

דבר אחד לא השתנה – גם בגרסה המחודשת חזרתי מתוסכל מהקושי ומהיכולת המאוד מוגבלת לגרום לה לצווח מהצמיגים. אה, היה עוד משהו שנשאר – צריכת הדלק שלה. מ-11.5 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה מאוד מודעות חיסכון מוגברת ועד שתיינות קיצונית של 3-3.2 ק"מ לליטר בנהיגה בקצב RS.

אודי RS3 - מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אודי RS3 - מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן

פרש אני ובן חיל

את הנהיגה הקודמת שלי ב-RS3 סיכמתי בכך שהיא קצת כמו קוקאין, מרגשת בעוצמה שלה, אבל סינטטית. שזה בהחלט יכול להיות חיסרון, אבל היי, אני לא שומע שהמשתמשים בו מתלוננים על זה.

אז כן, היא עדיין מכונית שהמהירות בה מגיעה מהטכנולוגיה, היא עדיין מכונית שרק רוצה לעשות לנהג "גוד טיים" ולהוריד כל אחד ואחד מ-400 הסוסים שלה לכביש כדי לייצר את הקצב הפסיכי ביותר שניתן לייצר מנקודה לנקודה. אם זה מה שמחפשים זה מצוין. מצד שני, ובאופן אישי, זה קצת כמו לצאת לצייד עם טנק – אתה בטוח תצליח – אבל איפה האתגר?

ב-415 אלף שקלים או 465 אלף שקלים למכונית המבחן, אודי RS3 סדאן היא עדיין אחת החבילות היותר טובות בהיבט של ביצועים לשקל. אבל בניגוד למצב בעבר, הפעם המהנדסים שלה זכרו שהנהג חשוב לא פחות משעון העצר של ההקפות על מסלול המירוצים.

אודי RS3 - מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אודי RS3 - מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן
אודי RS3 - מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אודי RS3 - מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן
אודי RS3 - מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אודי RS3 - מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן
אודי RS3 - מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
אודי RS3 - מבחן דרך/ניר בן טובים, קינן כהן

על הצד הטכני: אודי RS3 סדאן

מנוע, הנעה – בנזין, טורבו, 5 צילינדרים, כפולה
נפח – 2,480 סמ"ק
הספק/סל"ד – 5,850/400
מומנט/סל"ד – 1,700/48.9
תיבת הילוכים – כפולת מצמד, 7 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) – 4.1
מהירות מירבית (קמ"ש) - 250

מידות
אורך (ס"מ) – 448
רוחב (ס"מ) – 180
גובה (ס"מ) – 140
בסיס גלגלים (ס"מ) – 263
תא מטען (ליטרים) – 415
משקל (ק"ג) – 1,515

מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' – מק'פרסון, רב חיבורי
בלמים קד'/אח' – דיסק מאוורר/דיסק
צמיגים – ק-255/30 19R, א-235/35 19R

מחיר: בסיס- 415 אלף שקלים, מבחן- 465 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully