וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איביזה לייף-סטייל: סיאט ארונה החדש הגיע לישראל

26.12.2017 / 10:50

צ'מפיון מוטורס חשפה היום בישראל את סיאט ארונה החדש, הקרוסאובר הקומפקטי שיתברג מתחת לאטקה ועתיד להגדיל משמעותית את מכירות המותג הספרדי. המחירים, החל ב-110 אלף שקלים

ניר בן טובים

יבואנית דגמי סיאט לישראל 'צ'מפיון מוטורס' הציגה היום (שלישי) בישראל חיזוק אסטרטגי לסגל הדגמים שלה - סיאט ארונה (Arona) החדש. הקרוסאובר הקומפקטי מספרד מצטרף לאיביזה החדשה שנחתה לאחרונה בארץ וכן ל-אטקה, אחיו הגדול שמתחרה בקבוצת הקרוסאוברים המשפחתיים.

הארונה הוא התשובה של סיאט לניסאן ג'וק, סוזוקי ויטרה, פיג'ו 2008 ובעתיד הקרוב גם לסיטרואן C3 איירקרוס, וחולק עימם את רוב הנתונים היבשים; מתחת לחזות הצעירה שוכנת הפלטפורמה המודולארית המודרנית של VW, ה-A0, עליה מבוססת גם האיביזה כאמור; המשמעות היא בסיס גלגלים של 2.56 מ', אורך של 4.13 מ', רוחבו 1.78 מ' וגובהו 1.52 מ'. מרווח הגחון עומד על 19 סנטימטרים ותא המטען - 401 ל'.

האיביזה השפיעה באופן ניכר גם על תכנון תא הנוסעים והציוד הטכנולוגי של הארונה, ולכן ההבדלים ביניהם באיכות או בדקורציה זניחים (גם במפרטים המקומיים). רמות הגימור מתחילות בגרסאות ה-סטייל הבסיסיות עם בקרת אקלים, צג 8 אינטש, בלוטות', הנעה ללא מפתח, חיישני אורות וגשם ומערכת שמע עם ששה רמקולים. מעליה גרסת רפרנס, דגמי FR ועד לגרסאות ה-EVO המאובזרות ביותר עם ערכת LED מלאה, מושבי אלקנטרה ומערכת שמע 'ביטס' עם שבעה רמקולים.

כל הדגמים כוללים מערכות בטיחות חכמות עם התרעה על קרבה מסוכנת לעצמים, בלימה אוטונומית, התרעה מפני הרדמות, בקרת שיוט אדפטיבית ובדגם הבכיר גם פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד וניטור תנועה צולבת מאחור.

בהיצע המנועים של הארונה אפשר למצוא את מנוע ה-1.0 ל' טורבו בהספק של 115 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות. הדגם החזק ביותר (והיקר ביותר) הוא ה-.1.5 ל' טורבו ידני שש מהירויות, לו הספק מרבי של 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש נאמדת ב-8.3 שניות.

סיאט ארונה. יואל שוורץ, ניר בן טובים
סיאט ארונה/ניר בן טובים, יואל שוורץ

בדומה לתחזיות האחרונות סוברים נציגי סיאט כי השוק הישראלי יסיים את היקף המסירות בירידה של 2% בהשוואה לשנה הקודמת. למרות זאת, מציינים כי מותג סיאט רשם צמיחה כללית של 2% במכירותיו במהלך 12 החודשים האחרונים ולסיאט נתח של 3% מהשוק המקומי, וכי הם עתידים להתברג בעשיריה הראשונה ב-2018.

צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט בישראל: "הגעת ה-Arona לישראל היא יום חג עבור חטיבת סיאט בישראל. לראשונה מאז הגעת המותג לישראל, אנו מציעים ארבעה דגמים אטרקטיביים, כשה-Arona הינו דגם ה-SUV השני של סיאט המספק דריסת רגל משמעותית יותר בסגמנט הצומח בישראל. ה-Arona מציע את כל ה- DNA המוכר של סיאט: עיצוב דינמי ספורטיבי, חוויית נהיגה, תא נוסעים איכותי ועתיר טכנולוגיה המאובזר במולטימדיה מתקדמת. אלו, לצד המחיר האטרקטיבי של הרכב, יוצרים את אחת החבילות הטובות בסגמנט, שכל לקוח צעיר ברוחו ירצה ליהנות ממנה".

המחירים יחלו ב-110 אלף שקלים ועד 138 אלף שקלים לדגם ה-1.5 ל' EVO הידני. ביבואנית מוסיפים כי לרגל ההשקה, 300 הרוכשים הראשונים של דגם ה-סטייל' יקבלו חבילת צבעים כפולה בשווי 2500 שקלים.

בסיאט העולמית, מכינים את הקרקע לחשיפת קרוסאובר נוסף בשנה הבאה לו שבעה מושבים, שישלים את האטקה ו-ארונה עם יכולת הובלת נוסעים מרשימה ותא מטען מרווח. דגם זה יחליף בסופו של דבר את האלהמברה הוותיק ויציע חלופה ספרדית לקודיאק של סקודה, ויתחרה בין היתר גם במיצובישי אאוטלנדר.

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully