וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג יפוצה ב-1,500 ש' אחרי שצמיג ברכבו נקרע בשל בור בכביש

מיכל רז-חיימוביץ'

1.1.2018 / 13:21

השופטת: "העובדה שנתיבי ישראל היא חברה ממשלתית המבוססת על כספי מדינה, אין בה כדי לפטור את הנתבעת מחובתה לתחזק את המקום בצורה ראויה שתמנע סיכונים"

החלפת צמיג. ShutterStock
החלפת צמיג/ShutterStock

ור בכביש הוביל לתקלה בצמיג, וחברת נתיבי ישראל תפצה את בעל הרכב ב-1,500 שקל - כך פסק בית המשפט לתביעות קטנות ברחובות.

התובע נהג בכביש 40 לכיוון צפון כאשר חש מכה, לאחר שהגלגל הימני קדמי ברכבו נכנס לבור. כשבוע לאחר מכן התברר כי יש בליטה משמעותית בצד הצמיג, שהיה חדש יחסית, והתובע חזר למקום האירוע ומצא כי קיים במקום בור משמעותי בכביש, אשר תועד על-ידו.

הנהג טען כי פנה מספר פעמים לחברת נתיבי ישראל, אולם נענה כי בהיעדר דווח על המפגע, אשר גם לא אותר על-ידי צוותי הסיור, היא אינה אחראית למפגע הנטען או לפיצוי התובע. מכאן קצרה הדרך להגשת תביעה.

בכתב ההגנה ציינה חברת נתיבי ישראל כי מאחר שמדובר בכספי ציבור, לא ניתן לחייבה בפיצוי הנהג. עוד טענה החברה כי הנהג לא עמד בנטל השכנוע המוטל עליו להוכיח את גרסתו.

השופטת רנה הירש סברה אחרת והביעה אמון מלא בגרסת הנהג (שנתמכה בעדות נפרדת של אשתו) ובתמונות שהציג בפניה, בהן נראה בור שעשוי לגרום לנזק לצמיגים.

"העובדה שמדובר בחברה ממשלתית המבוססת על כספי מדינה, אין בה כדי לפטור את הנתבעת מחובתה לתחזק את המקום בצורה ראויה שתמנע סיכונים", קבעה השופטת ופסקה כי הוא יפוצה בסכום של 1,500 שקל עבור החלפת הצמיג התקול ועבור הוצאות המשפט ושכר-הטרחה.

  • עוד באותו נושא:
  • צמיג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully