וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעדיפים ג'יפון: מי אתה, לקוח הליסינג הפרטי?

8.1.2018 / 11:02

נתוני סיכום שנת 2017 של "שלמה רכב חדש" מאפשרים הצצה להעדפות ולמאפיינים של לקוח הליסינג הפרטי. ממש כמו בתחום המכוניות המשומשת, הקטגוריות המועדפות הן הג'יפונים ומכוניות קטנות

לקוח הליסינג התפעולי: קווים לדמותו. יח"צ, ניר בן טובים
העסקה לא בהכרח כלכלית, אבל מסירה את ההתעסקות באחזקת הרכב השוטפת/ניר בן טובים, יח"צ

לא משנה אם אתם חובבי רכב, או שמבחינתכם הקופסה עם הגלגלים היא בסך הכל פלטפורמה לשינוע, אם אתם מחזיקים רכב במדינת ישראל – תסכימו איתנו שמדובר בתענוג מפוקפק למדי. עלויות הרכישה, האחזקה, ירידת הערך ואם אתם במרחב חדרה-גדרה גם הפקקים האדירים בכל בוקר בקרבת גוש דן – כל אלו חוברים למצב בו אם אינכם חובבי רכב אדוקים, בעלות על מכונית היא משהו שנמצא נמוך מאוד במדרג הכיף שלכם.

בסוף שנות ה-90 ותחילת המילניום הנוכחי, בתחילה בעיקר בתוך בועת ההיי-טק, אבל גם מחוצה לה, נחשפו יותר ויותר ישראלים לפתרון של "רכב חברה". אותה הטבה נחשקת שאבזרה רבבות בתי אב בישראל ברכבי השטח הטובים ביותר בעולם עם חשבון דלק בלתי מוגבל וחופש מדאגות של ביקורים במוסך, במכון הרישוי או טלפונים לחברות הביטוח. אולם שינויי מיסוי והגדרות שווי השימוש אותם משלמים העובדים תמורת ההטבה הזו, הפחיתו במידת מה את האטרקטיביות של קבלת מכונית מן המעסיק.

אבל עבור מי שטעמו את טעמה של בעלות על רכב ללא התעסקות עם, בעצם, בעלות על רכב, מציעות היום מספר חברות שירות של "ליסינג תפעולי" – למעשה חבילת שירות ואחזקה של המכונית שכלל אינה בבעלות הלקוח תמורת תשלום חודשי קבוע. האם עסקה כזו היא כדאית וכלכלית? על הנייר או טבלת האקסל – לא בהכרח. התשובה בעיקר תלויה בלקוח ובנכונות שלו להבין כי מעבר לשירותים עצמם הוא משלם ולא מעט על הנוחות של להשאיר את ההתעסקות ברכב למישהו אחר. או כמו שאומר מוטי ברטון, מנכ"ל שלמה רכב חדש: " מדובר פה בשינוי תפיסתי צרכני: רכב אינו נכס בבעלות, אך מנגד גם לא הופך להיות נטל, ומאפשר למשפחה את רמת החיים הרצויה בלי הלוואות נוספות ובלי חשיפות נוספות".

מעבר לכך, יש לזכור כי מכיוון שהמכונית הינה לפני הכל ואחרי הכל בבעלות חברת הליסינג, הן נושא הטיפול בה, סוג החלפים בהם נעשה שימוש, הצמיגים המוחלפים בה וכן כל נושא מצב הרכב לאחר תום תקופת השימוש בו – לכל אלו פוטנציאל למצבי חוסר הסכמה, בלשון המעטה, מול ספקית השירות. ועל כל אלו מומלץ מאוד להתעכב עם חתימת החוזה.

עם תחילת שנת 2018, אנחנו מקבלים הצצה למספרים והנתונים מאחורי שנת 2017 בליסינג הפרטי התפעולי של "שלמה רכב חדש".

לקוח הליסינג התפעולי: קווים לדמותו. יח"צ, ניר בן טובים
עלות ממוצעת של עסקת ליסינג בהתאם לקטגוריה/ניר בן טובים, יח"צ

מר ישראלי עושה ליסינג

אז מיהו לקוח הליסינג התפעולי? על פי הנתונים שקיבלנו מדובר בשכיר (62 אחוזים) ונשוי (74 אחוזים) שמחבב מאוד ג'יפונים ומכוניות קטנות – אלו מהווים יחד 51 אחוזים מהתפלגות המכוניות לפי סגמנטים (26 ו-25 אחוזים בהתאמה). המכוניות המשפחתיות מגיעות רק במקום השלישי.

כאשר שאלנו אודות העדפות לתוצרת המכונית או מוצאה, ציפינו שבהיעדר אלמנט ירידת הערך, יעדיפו הלקוחות את התוצרת האירופית. אולם הנתונים מראים אחרת. על פי המספרים של שלמה רכב חדש, 53 אחוזים מהעסקאות הן של מכוניות קוריאניות, 17 אחוזים יפניות והאירופיות עם נתח של 14 אחוזים.

על אף שאינה בהכרח מוגבלת זמן, עסקת הליסינג הממוצעת עומדת על 36 חודשים ללקוח. ביקשנו וקיבלנו גם את המספרים של עסקאות הליסינג הממוצעות לפי חיתוכים של סגמנטים. המחירים נעים בין כ-1,200 שקלים בחודש למכוניות קטנות, עסקה של מכונית בינונית (סופר-מיני) תעמוד על כ-1,500 שקלים, משפחתיות נעות בטווח של 1,800-2,100 שקלים. אם תרצו לשבת גבוה מעל כולם בג'יפון העלות תהייה בין 2,000 ל-2,200 שקלים ועד ל-2,500 שקלים לרכבי שבעה מושבים (ראו טבלה).

כמו כן ציינו בחברה כי יותר ויותר לקוחות חוזרים ומבצעים לא רק המשך של העסקה אלא מנצלים את ההזדמנות לעלות בסגמנט ממכוניות בינוניות למשפחתיות או ממשפחתיות לקבוצת הג'יפונים בהתאם ליכולת או לצרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully