וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות קדשאי-CRV מזנק לדקאר 2018 עם משאית שטח אימתנית. ארוכה תהיה הדרך!

8.1.2018 / 11:14

523 צוותים זינקו למרוץ דקאר ה-40 במספר, בדרום אמריקה. קבוצת פיג'ו תוביל את השיירה אבל אותנו מעניינת במיוחד משאית 528# של הצוות הכול-ישראלי, אביב קדשאי, יזהר ערמוני ומעוז וילדר

ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
זו לא המשאית 'שלנו', אבל זו הקטגוריה בה מתחרה הצוות הישראלי/ניר בן טובים, יצרן

הצוות הישראלי מתחרה עם משאית דאף 510 בעלת 900 כוח סוס, בקטגוריה המונה 46 משאיות מרוץ. הפייבוריטים במרוץ המשאיות הם נהגי קבוצת קמאז הרוסיים, השולטים בקטגוריה מזה שנים רבות. הקבוצה הישראלית צנועה הרבה יותר, והיא יוצאת לדרך לאחר הכנות של למעלה משנתיים. צוות סיוע מלווה את רכב המרוץ, יונתן לוינסון, דני גל ועומרי תדהר.

ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
בעוד משאית המרוץ 528/ניר בן טובים, יצרן

דקאר 2018 זינק מלימה בירת פרו, למרוץ בן 9000 קילומטרים שיסתיים בארגנטינה – לא לפני שיטפס על פסגות האנדים ומדבריות המלח של בוליביה, המוכרים לכל מוצ'ילר ראוי לשמו. קטע הדירוג הראשון היה קצרצר במיוחד, זהו פרולוג האמור רק לקבוע את סדר הזינוק לשארית המרוץ. הפרולוג נערך בדיונות המטורפות של Pisco, אוקיינוס דיונות הידוע כבולע כל מה שמנסה להיכנס לתוכו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
הכנות אחרונות בפרו, לפני הזינוק. המשאית מוכנה היטב אבל האתגרים העומדים לפניה, כבירים ובלתי נתפסים/ניר בן טובים, יצרן

עבור הישראלים היה זה מפגש ראשון עם הדיונות הטובעניות של דרום אמריקה – ותאמינו לי, הדיונות של פרו אינן מזכירות במאום את הדיונות של צאלים, שם התאמן הצוות עם המשאית. הטקטיקה הייתה להוריד לחצי אוויר בצמיגים, והיא עבדה היטב – למרות שקילפו בדרך שלושה צמיגים, סיימו הישראלים את קטע הדירוג הראשון במקום ה-28 מתוך 46. בתור סטייג' ראשון בחייהם על סיפון משאית, זהו הישג מעולה!

ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
מימין לשמאל, קדשאי, ערמוני, וילדר. שנתיים של הכנות הביאו אותם אל קו הזינוק והמטרה היא אחת: להגיע אל קו הסיום בחתיכה אחת... אתגר גדול מאוד/ניר בן טובים, יצרן

בקבוצת המכוניות, נאסר אל עטייה הגיע ראשון עם טנדר הטויוטה שלו. צמודים אליו שלושת הפיג'ו 3008 דקאר של סיריל דספרה, סטפן פטרהאנסל (אביר נעוריי...), וסבסטיאן לוב. קרלוס סאיינס הגיע מעט מאחור, במה שאמור להיות מרוץ הסיום של פיג'ו, לפחות לשנים הקרובות. הצרפתים נחושים הפעם להעלות שלוש מכוניות על הפודיום, זו תוצאת המינימום המתבקשת. אבל דקאר הוא סיפור ארוך, והפרולוג הוא רק טעימה ראשונה וחסרת משמעות.

ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
9000 קילומטרים על פני פרו, בוליביה וארגנטינה. מהדיונות הטובעניות של האוקיינוס השקט, עד לפסגות נטולות החמצן של בוליביה/ניר בן טובים, יצרן

קטע דירוג #2, גהינום באוקיינוס הדיונות

העניינים החלו להתחמם כבר בקטע הדירוג השני, 267 קילומטרים בדיונות האכזריות של ICA. ביקורת רבה נמתחה על המארגנים, על שהתוו מסלול המשליך את המשתתפים לקטעי הדיונות הקשים ביותר, ממש בתחילת המרוץ – עוד לפני שהם מתרגלים לקצב המרוץ, ולומדים את רכביהם.

ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
עבור משאית הקמאז הכבירה של אדוארד ניקולייב, הסטייג' הראשון חלף במהירות שיא. מאחוריו, המבול/ניר בן טובים, יצרן

עבור אלה מאיתנו העוקבים מזה עשרות שנים אחרי נער הפלא ממרחביה, ניאלץ לספר – משאית מספר 528 תקועה כרגע באמבטיית חול ענקית, בקילומטר ה-66 של הסטייג'... הדיונות תחוחות ותלולות להפליא, אפילו המכוניות המהירות ורכבי ה-SXS מתקשים לצלוח אותן. יחד עם הצוות שלנו תקועים במכתש החול עוד 15 כלי רכב. המארגנים שלח אליהם מזון ושתייה באמצעות מסוק, והלילה קר וארוך. הצוותים מנסים לחלץ את עצמם בעבודה הדדית, הם חייבים להגיע לזינוק היום השלישי עד השעה 11:30... אלא אם יעניקו להם המארגנים קיזוז זמנים קבוצתי ואישור להמשיך במרוץ (בתוספת נקודות עונשין), אפשרות סבירה ביותר.

ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
מכוניות הפיג'ו מובילות את השיירה/ניר בן טובים, יצרן

המהפכה הצרפתית

בעוד עשרות מתחרים תקועים במעמקי הדיונות, המכוניות המובילות כבר נמצאות לאחר טיפול, מקלחת, ושנת צהריים מענגת... נאסר אל עטייה הסתבך לגמרי בניווט, והגיע עם הטויוטה רבע שעה אחרי המובילים; נציין כי הנווט שלו היה חולה, ונקווה שהקטארי החייכן יתאושש בהמשך הדרך. מהיר ביותר הפעם (סטייג' #2) היה סיריל דספרה עם הפיג'ו – האופנוען הצעיר אינו עושה הנחות לחבריו לקבוצה, סטפן פטרהאנסל וסבסטיאן לוב המיתולוגיים... פטרהאנסל הגיע 27 שניות מאוחר יותר. אמר סבסטיאן לוב: "הדיונות של פרו קשות ומאתגרות להפליא, ואני שמח על שאנחנו לא צריכים לפתוח את הדרך מחר. מטרתנו היא לעבור את פרו 'בחתיכה אחת', ואחר כך יתחיל המרוץ".

Ignacio Casale הפרואני השיג ניצחון שני עם המאבריק X3 המשופר שלו, לאושרם של הפרואנים הרואים אותו כגיבור מקומי. Eduard Nikolaev ניצח את הסטייג' עם משאית הקמאז הכחולה, הוא מתכוון להגן על תוארו כמנצח 2017, בכל אינץ' של הדרך.

ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
ראלי דקאר/ניר בן טובים, יצרן
ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
ראלי דקאר/ניר בן טובים, יצרן
ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
ראלי דקאר/ניר בן טובים, יצרן
ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
ראלי דקאר/ניר בן טובים, יצרן
ראלי דקאר. יצרן, ניר בן טובים
ראלי דקאר/ניר בן טובים, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully