וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו XC60 - המכונית הכי בטיחותית באירופה ב-2017

10.1.2018 / 11:42

מכון ניסויי הריסוק Euro-Ncap הכתיר את המכוניות המצטיינות בבטיחות לשנת 2017. בדירוג הכללי - וולוו XC60 במקום הראשון, אבל גם קבוצת VW קטפה תארים ומחמאות חולקו גם לסובארו

אתר יצרן

מכון ניסויי הריסוק Euro-Ncap מסכם את שנת 2017 והכריז היום (רביעי) על המכוניות המצטיינות בבטיחות ב-12 החודשים האחרונים, בהם נבחנו כלי הרכב במתכונת המחמירה ביותר עד כה. שיטה זו, משקללת הימצאותן או היעדרן של בקרות בטיחות אקטיביות ולכן יצרנים ספגו גילוח נקודות דרמטי והערות שליליות בדגמים בהם חסרה אפילו אופציה לתוספת מערכות בתשלום.

אחוז גבוה מבין המצטיינות לפי קטגוריה, או Best in class 2017 מוצאן מקונצרן VW; מכונית הסופר מיני הבטיחותית ביותר היא פולקסווגן פולו; הקרוסאובר הקומפקטי הבטיחותי מכולם הוא פולקסווגן טי-רוק ו-מכונית המנהלים (משפחתית גדולה) הבטיחותית ביותר היא פולקסווגן ארטאון. תואר המיניוואן הקומפקטי המצטיין חולק ל-אופל קרוסלנד (הכלאה של קרוסאובר עם מוביל נוסעים קטן), ובקטגורית המשפחתיות הקטנות (על פי הגדרותיו של המכון) שתי מכוניות סובארו - רכב הכביש-שטח XV וכן סובארו אימפרזה.

וולוו XC60 היא ה"מכונית הבטיחותית ביותר" בסיכום כל תת המבחנים שבוצעו, החל בעמידה בפני ריסוק צד, חזיתי, הגנה על הולכי רגל, הגנה על ילדים ושימוש אקטיבי במערכות בטיחות חכמות. ה-XC60 החדש השיג ציון של 98% בהגנה על החלק הקדמי של הרכב, או כ-20% יותר הדגם הכביש-שטח במקום השני.

"ה-XC60 הוא אחד מכלי הרכב הבטיחותיים ביותר בתולדותיה של החברה", כך אומר מאלין אקהולם, מנכ"ל החברה על רקע הפרסומים ב-Euro-Ncap. "אנחנו גאים שהמחויבות שלנו לבטיחות הנוסעים והסביבה זוכה להקרה מצד הארגון. נמשיך לחתור ליעד הבא שלנו - עד שנת 2020 אף אחד לא ייהרג או יפצע קשה במכונית וולוו".

זהו התואר השלישי של וולוו בשנים האחרונות, אחרי שב-2015 זכה בו ה-XC90 ולפניו גם ה-V40 (כלי הרכב הראשון בעולם עם כרית אוויר חיצונית המונעת פגיעות בהולכי רגל). ציונים גבוהים חולקו גם ל-S90 ו-ל-V90 החדשות בשנה הקודמת.

מהעבר השני אגב, היו השנה כמה כלי רכב שמוטב להמנע מהם, על פי דירוג המכון; פיאט פונטו למשל לא הצליחה לגרד אפילו כוכב ריסוק בודד; פורד מוסטאנג הצליחה לקושש 2 כוכבים אומללים ומקבץ מכוניות הסתפקו השנה ב-3 כוכבים ממוצעים; DS3, פיאט 500, אלפא רומיאו ג'ולייטה, קיה פיקנטו, דאצ'יה דאסטר, טויוטה אייגו ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully