וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך ב-CES: מובילאיי ב-24 מיליון כלי רכב

שי מזרחי, לאס וגאס

12.1.2018 / 8:39

נוכחות ישראלית מרשימה בתערוכת הטכנולוגיה החשובה בעולם, CES המתקיימת מדי שנה בלאס וגאס: מובילאיי מציגה טכנולוגיות של בטיחות מתקדמת ורכב ללא נהג

ניר בן טובים

תערוכת CES בלאס וגאס המתקיימת מדי שנה, מפגישה את הציבור עם חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם ועם כמה מהמוצרים הכי חדישים שישנו את חיינו בעתיד הקרוב. בתערוכה כזו המונה אלפי חברות מכל העולם לא קל לבלוט, אבל חברת מובילאיי הצליחה לעשות זאת. החברה הישראלית שבבעלות אינטל האמריקאית, בניצוחו של המנכ"ל פרופסור אמנון שעשוע, הציגה את ההתקדמות שלה בעולם הרכב האוטונומי או במילים אחרות - כלי רכב ללא נהג.

הנוכחות של מובילאיי החלה באירוע הפתיחה של התערוכה - CES Keynote, שבה התארח פרופסור שעשוע והדגים רכב אוטונומי נוסע על במת הכנס, והמשיכה במסיבת העיתונאים שבה החברה הציגה את החזון שלה לשנת 2018 ואת התקדמות המוצרים שבפיתוחה.

מובילאיי בתערוכת CES. שי מזרחי, ניר בן טובים
המכונית ללא נהג של מובילאיי נכנסת לבמת התערוכה/ניר בן טובים, שי מזרחי

ראיון עם פרופ' אמנון שעשוע, סגן נשיא אינטל ומנכ"ל מובילאיי

"נוכל להציב רכבים אוטונומיים מנקודה A לנקודה B בתוך ירושלים במהלך חצי השנה הקרובה, לאט לאט נמפה את כל ישראל"; "הרכב הזה (אוטונומי) רואה את כל הפרטים, 360 מעלות, כל הזמן, 30 פעם בשנייה. זה הרבה יותר מאשר בן אדם מסוגל לעשות"; "בארה"ב יש 40,000 הרוגים בשנה. אם כל הרכבים היו אוטונומיים, עם הטכנולוגיה שאנחנו מפתחים, היו רק 40 הרוגים ולא 40,000".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אבני דרך לחזון

קריאת נתונים מהדרך, REM
אחד האתגרים הטמונים בנהיגה ללא נהג הוא איסוף הנתונים ליצירת מפה עדכנית ואמינה. למובילאיי מערכת מיוחדת המותקנת בכלי רכב רגילים, אלו שיש כיום בכבישים, הסורקת בזמן אמת את סביבת הרכב בזמן נהיגה. למעשה מדובר בקליטת נתונים בכמות אדירה, מעין עין גלובלית נוספת הנמצאת ברכב בדמות מצלמה.

24 מיליון מערכות התרעה
מובילאיי מפתחת טכנולוגיה המסייעת לרכבים אוטונומיים להתנהל בצורה עצמאית בכבישים. זאת בין היתר באמצעות חיישנים ה"מרגישים" את סביבת הרכב ומתריעים על סכנות בדרך. התרעות אלו מאפשרות לרכב להסיע את היושב בו בבטחה למקום היעד.
נכון להיום, קיימים ברחבי העולם כ-24 מליון כלי רכב בהם מוטמעת הטכנולוגיה הישראלית של מובילאיי. גם בישראל תוכלו למצוא את המערכת החכמה של מובילאיי המיועדת להתקנה בדיעבד בכלי רכב ישנים ומסייעת לנהיגה בטוחה יותר והפחתת תאונות הדרכים.

שת"פ בסין, פעילות ביפן
אחת ההכרזות המעניינות והמשמעותיות של מובילאיי כאן, בתערוכת CES בווגאס, היא על חתימת הסכם שיתוף פעולה בין מובילאיי ובין שתי חברות סיניות. החברות הן NavInfo ו-SAIC, הראשונה שמגיעה מתחום מיפוי הכבישים בסין והשנייה יצרנית רכב גדולה.
מהלך זה מהווה נקודת פתיחה לשנת 2018 עם פוטנציאל רב עבור החברה; עוד צעד משמעותי בדרך למימוש חזון החברה להוביל עולם רכב חדשני של כלי רכב ללא נהג.
גם ביפן מתקדמת פרישה רחבה של טכנולוגיית מובילאיי. לדברי שעשוע, עד אמצע שנת 2018 ימופו לגמרי רחובות יפן ויוטמעו בהם חיישנים מיוחדים, מהלך המתואם עם הרשויות המקומיות במדינה.

קליטת נתונים בסדרי גודל מפתיעים
שילוב הטכנולוגיה של מובילאיי בכלי רכב ברחבי העולם, הופכת את כלי הרכב לקולטי נתונים מהגדולים, העדכניים והמשמעותיים על פני כדור הארץ. היכולת של החברה לעבד את כמות הנתונים האדירה הזו, היא קריטית לפרישה מוצלחת של כלי רכב אוטונומיים.
דמיינו מצב שבו כל כלי הרכב מצוידים בחיישנים ובמצלמות ואלו משדרים באופן רציף את כל מה שקורה סביב כלי הרכב - כל שינוי בדרך, מפגע, בור, כביש חלק, עץ שנפל, תאונה ואפילו צבע שירד משפת המדרכה, פסי האטה או שולי כביש. עם הנתונים הללו אפשר לעשות רבות לשיפור התנועה - מבטיחות התנועה, דרך תיקון מפגעים ושיפור התשתיות ועד לזרימה טובה יותר של התנועה. המצב הזה הולך וקורם עור וגידים.

100 כלי רכב אוטונומיים
השנה יעלו לכבישי העולם למעלה מ-100 כלי רכב אוטונומיים מתקדמים ביותר ברמה 4 מתוך 5, המחייבת נהג מאחורי ההגה לצורכי פיקוח ובטיחות. ברמה 5 שהיא הגבוהה ביותר, אין הגה כלל והיא צפויה להיות זמינה ב-2021. רמה 5 מהווה כלי רכב אוטונומי מלא. הטכנולוגיה הזו נשמעת כמו קטע מסרט הוליוודי, אבל כפי שזה נראה, עם הרוח הגבית של חברות רבות, מגוון מדינות ברחבי העולם ורגולציה שהולכת ומתאימה את עצמה בהבנה שזה העתיד, אנחנו צפויים לראות כלי רכב אוטונומיים בפעולה בערים מרכזיות בעתיד הלא רחוק.


הכתב הינו אורח החברה בתערוכת CES

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully